Heb twee weken geleden een motor uit Dld opgehaald.
Korte kentekenplaathouder, andere knippers, ander kuipje, andere (legale) demper,andere verlichting, ruilblok.
Keuring was binnen 2 minuten gedaan: framenummer en balhoofdnummercheck.
Vo!gens keuringmeester wordt er voornamelijk gekeken naar fraude.
Als de motor niet uit Engeland komt(ander koplampglas), banden etc er goed uit zien is het okay.
Formulier invullen duurde langer dan de keuring.
echt wel ze sturen je zo naar huis als ze zien dat ie er niet op zit
Heb twee weken geleden een motor uit Dld opgehaald.
Korte kentekenplaathouder, andere knippers, ander kuipje, andere (legale) demper,andere verlichting, ruilblok.
Keuring was binnen 2 minuten gedaan: framenummer en balhoofdnummercheck.
Vo!gens keuringmeester wordt er voornamelijk gekeken naar fraude.
Als de motor niet uit Engeland komt(ander koplampglas), banden etc er goed uit zien is het okay.
Formulier invullen duurde langer dan de keuring.
Bij mij enkel framenummer en toen kon ik weer gaan
Sinds wanneer?
Nog niemand hier gehad met degelijke ervaringen.
Dat is sowieso geen voertuigeis.
Herkenbaar.Ik werd in gilze rijen naar huis gestuurd, omdat er geen reflector achterop zat, vlak bij het RDW zat/zit een brezan, daar een plakreflector gekocht en alsnog goedgekeurd...
Het RDW is geen wettenmaker, dat doet de overheid.
Dat ze er niet altijd op controleren , maakt het nog niet dat het niet VERPLICHT is of geen voertuigeis, en daarnaast hebben een redelijk aantal mtoren een reflector in het achterlicht zitten....
Zo kijkt het rdw ook niet naar profieldiepte, maar dat maakt niet dat je niet aan de wettelijke eisen moet voldoen als je er de openbare weg op gaat, maar goed RDW veranderd regelmatig hun manier van keuren, zo is een werkende snelheidsmeter ook niet meer verplicht, omdat er voldoende alternatieven zijn , b.v. tomtom of telefoon/navi, RDW vind dat nu de verantwoording van de berijder zelf
Op de website www.overheid.nl is bij Regeling Voertuigen onder punt 5.4.51 naast een aantal andere onderwerpen het volgende schone stukje proza te lezen: "1. Motorfietsen moeten zijn voorzien van: h. één rode retroreflector aan de achterzijde van het voertuig."
Ik heb al vaker auto's ingevoerd, maar ga nu mijn eerste motorfiets doen.
Ik was ff benieuwd, ik wil natuurlijk zo snel mogelijk het kenteken in huis hebben, heeft iemand als eens geprobeerd de BPM papier al in te dienen voor het voertuig gekeurd is?
Met auto's had de Belastingdienst vaak nog wel wat achterstand, en hier in Almelo hangt volgens mij gewoon een brievenbus waar je de BPM papieren in moet doen.
Dit zou ik natuurlijk begin van de week al kunnen doen, terwijl ik eind van de week pas voor de keuring ga (heb de motor nog niet hier).
Maar weet niet of dit uberhaupt iets opleverd, of dat het zelfs gaat vertragen
Niet doen! Papieren moeten bij elkaar.
Op vrijdag gekeurd in Almelo, donderdags pasje thuis en plaat laten maken, bij Twimva in Enschede kun je er op wachten, vrijdags overschrijfpapier in huis.
Geen ervaring maar als ze aan je papieren beginnen voor de keuring lijkt me de vertraging groter als nu even wachten?
Mijn theorie was dat als er een backlog van een week ligt, dat ze toch een week niks met je papieren doen.
en dat je dan theoretisch sneller na de keuring bovenop de stapel ligt.
Maar dat is de theorie
Ik was ff benieuwd, ik wil natuurlijk zo snel mogelijk het kenteken in huis hebben, heeft iemand als eens geprobeerd de BPM papier al in te dienen voor het voertuig gekeurd is?
4 augustus RDW keuring + BPM aangifte ingeleverd
8 augustus melding van betaling binnen + bedrag voldaan
nu wachten op kenteken....
Kenteken binnen. Eindelijk,weer rijden na 2 maanden zonder.
Gelukkig heeft het veel geregend de laatste rijd anders was het nog meer afzien geweest