herbert116
Die hard MF'er
- 25 okt 2009
- 781
- 90
Heeft iemand tips over het verzekeren van een eendagskenteken?
Ik lees dat de meeste maatschappijen ervan uitgaan dat als ze je eendagskenteken verzekeren, jij bij hun je motor laat verzekeren als je je nl kenteken hebt. Ik wil mijn motor bij Univé verzekeren maar zij doen niks met eendagskentekens.
Ik denk dat de meeste, zo niet alle verz. maatschappijen "niets met eendagskentekens doen". Gewoon de motor vanaf de dag dat je ermee in Nederland gaat rijden, verzekeren en dan is de rit naar het RDW daarbij inbegrepen. Op het moment dat daarna het kenteken bekend is, moet je dat z.s.m. doorgeven aan de maatschappij. Of wil je de motor alleen maar voor 1 dag verzekeren???Heeft iemand tips over het verzekeren van een eendagskenteken?
Ik lees dat de meeste maatschappijen ervan uitgaan dat als ze je eendagskenteken verzekeren, jij bij hun je motor laat verzekeren als je je nl kenteken hebt. Ik wil mijn motor bij Univé verzekeren maar zij doen niks met eendagskentekens.
Gewoon KNMV even bellen. Zijn bovendien ook nog erg concurrerend.En hoe wil je dat doen dan? Je moet de motor verzekeren op chassisnummer of op kenteken. Als je op de in te voeren motor naar het RDW rijdt, heb je dus een eendagskenteken nodig. De meeste verzekeraars doen daar niet aan. Idem dito voor verzekeren op chassisnummer.
Er zijn speciale verzekeringen die je kunt afsluiten. Heb ik ook moeten doen. FF Google gebruiken dus.
In vroegere jaren hebben ze dat wel gedaan maar nu hebben ze als voorwaarde gesteld dat je reeds klant bij hun moet zijn. De zin daarvan ontgaat me een beetje. In ieder geval jammer voor al die mensen wiens eerste motorfiets een geïmporteerde is. Ik bedoel, je moet toch ergens kunnen beginnen ......Die doen dat niet.
In vroegere jaren hebben ze dat wel gedaan maar nu hebben ze als voorwaarde gesteld dat je reeds klant bij hun moet zijn.
Allright... gevalletje verbazingwekkend. Ik ben op zoek naar een KTM 690 Enduro. Net over de grens bij mij in de buurt staat een knappe fiets te koop. Ding heeft een tellerstand van 2560km, maar is een andere teller op gekomen bij 4000. Dus in totaal meer dan 6000km gelopen. Rdw gebeld en gevraagd hoe dit zit met btw en geheel terecht wijzen ze me door naar de belastingdienst. Die gebeld en verhaal uitgelegd en serieus niemand weet hoe daar mee om te gaan. Enige advies wat ik kreeg was om een brief te sturen met daarin mijn standpunt te vermelden waarom ik vind dat ik geen btw hoef te betalen aangezien de motor meer dan 6000km gelopen heeft. Verklaring van oude eigenaar en factuur van nieuwe teller kan ik erbij krijgen. Mijn standpunt zou dan beoordeelt worden, maar de garantie geven dat het wel goedkomt dat kunnen ze niet. Conclusie, er is dus wel een kans dat ik alsnog btw moet betalen over de fiets en dat ga ik niet doen. Dus doorzoeken naar een fiets met een teller waarop meer dan 6k staat. Jammer, want is een knappe fiets en dichtbij! Leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker..
Je denkt te moeilijk.
Heeft hij een ouderwetse kabel? Boormachine erop en laten draaien.
Digitale meter? Motor ophalen, tellerunit eraf en 1 van de vele bedrijven die tellerstand aanpassingen doen benaderen.
Je denkt te moeilijk.
Heeft hij een ouderwetse kabel? Boormachine erop en laten draaien.
Digitale meter? Motor ophalen, tellerunit eraf en 1 van de vele bedrijven die tellerstand aanpassingen doen benaderen.
Lijkt me sterk. Mapping staat in ecu niet in teller?
Je denkt te moeilijk.
Heeft hij een ouderwetse kabel? Boormachine erop en laten draaien.
Digitale meter? Motor ophalen, tellerunit eraf en 1 van de vele bedrijven die tellerstand aanpassingen doen benaderen.
Juist. Heeft de verkoper misschien ook wel al gedaan voor je :D
Toevallig vannacht nog even daarop gegoogled, naar aanleiding van een post in het topic over Jager Motoren. Daarin werd verwezen naar een artikel in Das Motorrad magazine dat ging over kilometerstandfraude bij (internationale) motorhandel.
Googlen leerde dat vermoed wordt dat bij 30% van de auto's in Duitsland vermoed wordt dat ze met een verkeerde km'stand rondrijden. Zal bij motoren ook wel zo zijn dan.. dus als er een nieuwe teller inzit met slechts 2k erop, zou ik voor mezelf even heel goed nagaan of dat klopt met de rest van het verhaal van de verkoper. En als dat klopt, zou ik 'm het ding laten corrigeren. Kost 50-100 euro ofzo.
Zijn er onderhoudsfacturen bij de motor die een en ander kunnen aantonen?
Juist. Heeft de verkoper misschien ook wel al gedaan voor je :D
Toevallig vannacht nog even daarop gegoogled, naar aanleiding van een post in het topic over Jager Motoren. Daarin werd verwezen naar een artikel in Das Motorrad magazine dat ging over kilometerstandfraude bij (internationale) motorhandel.
Googlen leerde dat vermoed wordt dat bij 30% van de auto's in Duitsland vermoed wordt dat ze met een verkeerde km'stand rondrijden. Zal bij motoren ook wel zo zijn dan.. dus als er een nieuwe teller inzit met slechts 2k erop, zou ik voor mezelf even heel goed nagaan of dat klopt met de rest van het verhaal van de verkoper. En als dat klopt, zou ik 'm het ding laten corrigeren. Kost 50-100 euro ofzo.
Zijn er onderhoudsfacturen bij de motor die een en ander kunnen aantonen?
Zelfs dat niet!
Ik moest vorig jaar dus noodgedwongen gebruik maken van een "speciale" verzekering. Dat heb ik toen bij http://www.diks.nl geregeld.
Ok... Ik heb helaas geen mail, want alles is per telefoon gegaan. Mijn vraag was expliciet of ik een motor kon verzekeren op chassisnummer of het aangevraagde en reeds uitgeprintte dagskentekenbewijs.
"Nee."
- Echt niet? Anders kan ik geen kant op!
Doorverbonden andere afdeling.
"Nee."