Hulde aan mijn pak!

12 mrt 2006
71
0
Belgie
Gisterenmorgen rij ik zoals elke dag lekker naar het werk, niets aan de hand, lekker genieten :]

Ik reed op een voorrangsweg. Komt daar opeens een Berlingo van rechts. Hij had een stopbord maar had me blijkbaar niet gezien. Ik gaf nog gas om een aanrijding te vermijden, maar hij raakte me toch. Knal met z'n bumper tegen mijn onderbeen. '( Op dat moment reed ik ongeveer 45-50, dus ik vlieg door de lucht en kom neer.

Deed wel flink pijn. Effe voelen of m'n voet niet los aan m'n been bengelde :o Opstaan kon ik niet, maar m'n voet hing er nog aan :}

Die man stapt uit met een immens schuldgevoel, en er komen van alle kanten mensen aangelopen. Kreeg langs alle kanten schouderklopjes en 'n voorbijrijdende motorrijder claxonneerde en :W

Binnen de kortste keren kwamen er twee ambulances en een politiewagen ter plekke. Ik vroeg of ze m'n motor op slot wilden zetten. Dan werd ik met 'n nekklem (?) de ambulance in gedragen. Een van de ambulanciers prees me de hemel in dat ik me zo goed beschermd had (leren pak, laarzen, rugprotector, noem maar op).

In het ziekenhuis hebben ze foto's gemaakt van m'n been, rug en nek. Niks gebroken, alleen het been waartegen de auto was gebotst stevig gekneusd en gezwollen. Daar zeiden ze me nog eens: als alle motorrijders zoals jij gekleed waren, dan zouden er al een pak minder gewonden vallen! Ook nog leuk: in het kaartvak van m'n tanktas vond ik nog het kaartje van de man die me had aangereden.

Na de onderzoeken mocht ik weg, naar de bus gestrompeld om terug naar de plaats van het ongeval te gaan. Ik had niet genoeg geld op zak maar de chauffeur had medelijden :} , was 12 km.

Terug aan mijn motor zag ik de schade pas.. -O-

- lelijke scherpe deuk en afgeschilferde lak aan de benzinetank
- de klassieker: koppelingshendel afgebroken
- aluminium carterdeksel geschaafd
- kappen aan linkerkant geschaafd
- schakelpedaal verbogen
- spiegel stuk
- stuur krom
- voetsteuntje en houderplaat beschadigd
- en nog wat schaafplekken en prullen hier en daar...

Zo naar mijn dealer gereden (ongeveer 30 km) om een kostenraming op te laten maken. Onderweg nog een stuurgewichtje verloren :Z

Daarna onmiddellijk naar mijn verzekeraar met de kostenraming en de papieren van het ziekenhuis.

De bottomline is dus dat ik niks had! De protector aan m'n linkerknie was flink ingedeukt, ik vermoed dat ik daarop neerkwam toen ik van m'n motor gekatapulteerd werd. M'n rechterbeen doet nag altijd pijn omdat er een auto tegen gebotst is, maat zonder mijn pak en verstevigde laarzen had het allemaal véél erger kunnen zijn! (Enkel verbrijzeld, knieschijf gebroken, schaafwonden ...)

Dus, beste mede-MF'ers, RIJ NIET ZONDER BESCHERMENDE KLEDIJ, al is het buiten 30°!

Oh enneuh... Geniet van het mooie weer! :] Ik hoop m'n motor binnen enkele weken terug te hebben.
 
Laatst bewerkt:
je hebt dus zeker geluk gehad met je pak!! Je ziet ze maar al te vaak mensen die ff naar de super gaan en ff in de korte broek met teenslippers. Ik heb hier wel eens getracht weg te gaan zonder pak en voor dat ik buiten was ben ik door me vriendinnetje tegen gehouden omdat ze het liever niet had dat ik zonder pak ging, dus maar even terug naar de schuur gelopen en me pak aangetrokken. Ben 1,5 maand geleden ook onderuit gegaan met me sm door een ondoordachte actie (wheelie trekken in de straat en erachter komen dat het kruispunt toch wat dichter bij was, dus onderuitgeremd) daar had ik mijn pak ook aan en me helm op uiteraard en die hebben me een hoop letsel gescheeld nu moest me arm weekje gips vanwege scheurtje in elleboog. Ga je de schade aan de motor zelf repareren of niet? Veel sterkte nog met je gezwollen been!!!

Groeten de bikerider
 
De dealer gaat alle beschadigde onderdelen vervangen door nieuwe *O* . In totaal 1660 euri :o Goed dat die andere meneer ook verzekerd was!
 
Klinkt me allemaal heel bekend in de oren B|

Hopelijk is je fiets weer snel gerepareerd. Wél tof van die automobilist dat ie zijn kaartje in je tanktas had gestopt.... :Y (Helaas is dat laatste j.l. aug. bij mij anders gegaan :( )

'k denk dat je motor sneller hersteld zal zijn dan jouw been -O-

(mits je een fatsoenlijke verzekeraar hebt)

Greetz :W
 
wel klote zeg zo voor het mooie weer, maar al met al ben je er goed vanaf gekomen.

sterkte met je been en het opknappen van je motor
dat je maar snel weer mag :] ;)
 
Helemaal met TC eens goed pak kan veel narigheid voorkomen, en ik heb
ook verstevigde laarzen snap dat sommige dat overkil noemen maar met dit
soort bescherming kan je dat een hele revalidatie schelen.(dubbelgeklapt voetje)
En beterschap met het been.
 
Laatst bewerkt:
Gisterenmorgen rij ik zoals elke dag lekker naar het werk, niets aan de hand, lekker genieten :]

Dus, beste mede-MF'ers, RIJ NIET ZONDER BESCHERMENDE KLEDIJ, al is het buiten 30°!

Oh enneuh... Geniet van het mooie weer! :] Ik hoop m'n motor binnen enkele weken terug te hebben.

i'm hot :9 , zeker als ik met kleding in de brandende zon voor een stoplicht sta.

hoe warm het ook is, gestoorden heb je altij maar ik rij met kleding, jij bent het levende bewijs dat het helpt..

voor de rest, veel sterkte! ook voor je motor!
 
Ik haal bij mijn kleding hoogstens de voeringen eruit. Voor de rest blijft mijn pakkie aan, plakkerig, nat van het zweet en ongemakkelijk met die hitte, boeit niet. Ik rij met m'n pak, of ik rijd niet. Die ouwe van mij wil zo af en toe wel eens verzuimen z'n broek aan te trekken. Dan krijgt ie van mij altijd te horen: "Jij gaat links, ik rechts, ik zie je thuis wel weer :W :W "


Maar toppie van die automobilist en beter dat je er nog zo goed vanaf ben gekomen. Een motor kan je vervangen, je leven niet :N


:W :W
 
TS sterkte met herstellen en dat je bike spoedig gerepareerd is en je weer verder kan... :]

En een goed pak scheelt een hoop ellende....

Oneeye is afgelopen zomer met de moto naar Bosnie geweest 38 graden zweete als een otter maar pak bleef aan, dan maar vaker stoppen en drinken....
 
He man, ben je met je nieuwe CB gevallen? dat zou zuur zijn!


Ben echt blij dat je niks mankeert man!


Toppie en suc7 met het fiksen van je motor.


Oh ja, Foto's!!
 
Dus, beste mede-MF'ers, RIJ NIET ZONDER BESCHERMENDE KLEDIJ, al is het buiten 30°!

full
 
Verkeerd geanticipeerd dus

Ja hoor was je erbij ?
Dus gasgeven bij gevaar is per definitie foud ? :Z

@ topicstarter : claim de hele bende bij elkaar. ook je helm en je kleding. Krasje op je laars ? claimen !!
 
Geeuw geeuw weer een kledingtopic?
Wat een onzin.
Reed U met een Tomos? of Puch? 50km/uur en U geeft gas bij om een aanrijding te voorkomen? Verkeerd geanticipeerd dus, te warm in uw gehuldigd PAK?
:Z :Z weer een rotreactie?
Wat een onzin.
Waarom de link naar brommers e.d.? Hij reed op een voorrangsweg, kreeg geen voorrang verleend en werd geschept terwijl hij probeerde om zichzelf de redden. Lijkt mij prima geanticipeerd dus... te veel lucht duur uw haar gewaaid?
 
Gisterenmorgen rij ik zoals elke dag lekker naar het werk, niets aan de hand, lekker genieten :]

Ik reed op een voorrangsweg. Komt daar opeens een Berlingo van rechts. Hij had een stopbord maar had me blijkbaar niet gezien. Ik gaf nog gas om een aanrijding te vermijden, maar hij raakte me toch. Knal met z'n bumper tegen mijn onderbeen. '( Op dat moment reed ik ongeveer 45-50, dus ik vlieg door de lucht en kom neer.

Deed wel flink pijn. Effe voelen of m'n voet niet los aan m'n been bengelde :o Opstaan kon ik niet, maar m'n voet hing er nog aan :}

Die man stapt uit met een immens schuldgevoel, en er komen van alle kanten mensen aangelopen. Kreeg langs alle kanten schouderklopjes en 'n voorbijrijdende motorrijder claxonneerde en :W

Binnen de kortste keren kwamen er twee ambulances en een politiewagen ter plekke. Ik vroeg of ze m'n motor op slot wilden zetten. Dan werd ik met 'n nekklem (?) de ambulance in gedragen. Een van de ambulanciers prees me de hemel in dat ik me zo goed beschermd had (leren pak, laarzen, rugprotector, noem maar op).

In het ziekenhuis hebben ze foto's gemaakt van m'n been, rug en nek. Niks gebroken, alleen het been waartegen de auto was gebotst stevig gekneusd en gezwollen. Daar zeiden ze me nog eens: als alle motorrijders zoals jij gekleed waren, dan zouden er al een pak minder gewonden vallen! Ook nog leuk: in het kaartvak van m'n tanktas vond ik nog het kaartje van de man die me had aangereden.

Na de onderzoeken mocht ik weg, naar de bus gestrompeld om terug naar de plaats van het ongeval te gaan. Ik had niet genoeg geld op zak maar de chauffeur had medelijden :} , was 12 km.

Terug aan mijn motor zag ik de schade pas.. -O-

- lelijke scherpe deuk en afgeschilferde lak aan de benzinetank
- de klassieker: koppelingshendel afgebroken
- aluminium carterdeksel geschaafd
- kappen aan linkerkant geschaafd
- schakelpedaal verbogen
- spiegel stuk
- stuur krom
- voetsteuntje en houderplaat beschadigd
- en nog wat schaafplekken en prullen hier en daar...

Zo naar mijn dealer gereden (ongeveer 30 km) om een kostenraming op te laten maken. Onderweg nog een stuurgewichtje verloren :Z

Daarna onmiddellijk naar mijn verzekeraar met de kostenraming en de papieren van het ziekenhuis.

De bottomline is dus dat ik niks had! De protector aan m'n linkerknie was flink ingedeukt, ik vermoed dat ik daarop neerkwam toen ik van m'n motor gekatapulteerd werd. M'n rechterbeen doet nag altijd pijn omdat er een auto tegen gebotst is, maat zonder mijn pak en verstevigde laarzen had het allemaal véél erger kunnen zijn! (Enkel verbrijzeld, knieschijf gebroken, schaafwonden ...)

Dus, beste mede-MF'ers, RIJ NIET ZONDER BESCHERMENDE KLEDIJ, al is het buiten 30°!

Oh enneuh... Geniet van het mooie weer! :] Ik hoop m'n motor binnen enkele weken terug te hebben.

Berlingo's hebben wat tegen motorrijders joh... door zo'n kutkoekblik ben ik laatst ook op me plaat gegaan B|
Maar inderdaad een goede zaak dat je volledig "in het harnas" was.
Dat scheelt je zeker schaafwonden.

Sterkte met de afwikkeling
 
Geeuw geeuw weer een kledingtopic?
Wat een onzin.
Reed U met een Tomos? of Puch? 50km/uur en U geeft gas bij om een aanrijding te voorkomen? Verkeerd geanticipeerd dus, te warm in uw gehuldigd PAK?


Je bent het : " :+ " symbooltje vergeten. Dit kan niet serieus zijn bedoeld.

TS Succes met het herstel.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan