Thomas de Graaff
MF'er
Gisterenmorgen rij ik zoals elke dag lekker naar het werk, niets aan de hand, lekker genieten
Ik reed op een voorrangsweg. Komt daar opeens een Berlingo van rechts. Hij had een stopbord maar had me blijkbaar niet gezien. Ik gaf nog gas om een aanrijding te vermijden, maar hij raakte me toch. Knal met z'n bumper tegen mijn onderbeen. Op dat moment reed ik ongeveer 45-50, dus ik vlieg door de lucht en kom neer.
Deed wel flink pijn. Effe voelen of m'n voet niet los aan m'n been bengelde Opstaan kon ik niet, maar m'n voet hing er nog aan
Die man stapt uit met een immens schuldgevoel, en er komen van alle kanten mensen aangelopen. Kreeg langs alle kanten schouderklopjes en 'n voorbijrijdende motorrijder claxonneerde en
Binnen de kortste keren kwamen er twee ambulances en een politiewagen ter plekke. Ik vroeg of ze m'n motor op slot wilden zetten. Dan werd ik met 'n nekklem (?) de ambulance in gedragen. Een van de ambulanciers prees me de hemel in dat ik me zo goed beschermd had (leren pak, laarzen, rugprotector, noem maar op).
In het ziekenhuis hebben ze foto's gemaakt van m'n been, rug en nek. Niks gebroken, alleen het been waartegen de auto was gebotst stevig gekneusd en gezwollen. Daar zeiden ze me nog eens: als alle motorrijders zoals jij gekleed waren, dan zouden er al een pak minder gewonden vallen! Ook nog leuk: in het kaartvak van m'n tanktas vond ik nog het kaartje van de man die me had aangereden.
Na de onderzoeken mocht ik weg, naar de bus gestrompeld om terug naar de plaats van het ongeval te gaan. Ik had niet genoeg geld op zak maar de chauffeur had medelijden , was 12 km.
Terug aan mijn motor zag ik de schade pas..
- lelijke scherpe deuk en afgeschilferde lak aan de benzinetank
- de klassieker: koppelingshendel afgebroken
- aluminium carterdeksel geschaafd
- kappen aan linkerkant geschaafd
- schakelpedaal verbogen
- spiegel stuk
- stuur krom
- voetsteuntje en houderplaat beschadigd
- en nog wat schaafplekken en prullen hier en daar...
Zo naar mijn dealer gereden (ongeveer 30 km) om een kostenraming op te laten maken. Onderweg nog een stuurgewichtje verloren
Daarna onmiddellijk naar mijn verzekeraar met de kostenraming en de papieren van het ziekenhuis.
De bottomline is dus dat ik niks had! De protector aan m'n linkerknie was flink ingedeukt, ik vermoed dat ik daarop neerkwam toen ik van m'n motor gekatapulteerd werd. M'n rechterbeen doet nag altijd pijn omdat er een auto tegen gebotst is, maat zonder mijn pak en verstevigde laarzen had het allemaal véél erger kunnen zijn! (Enkel verbrijzeld, knieschijf gebroken, schaafwonden ...)
Dus, beste mede-MF'ers, RIJ NIET ZONDER BESCHERMENDE KLEDIJ, al is het buiten 30°!
Oh enneuh... Geniet van het mooie weer! Ik hoop m'n motor binnen enkele weken terug te hebben.
Ik reed op een voorrangsweg. Komt daar opeens een Berlingo van rechts. Hij had een stopbord maar had me blijkbaar niet gezien. Ik gaf nog gas om een aanrijding te vermijden, maar hij raakte me toch. Knal met z'n bumper tegen mijn onderbeen. Op dat moment reed ik ongeveer 45-50, dus ik vlieg door de lucht en kom neer.
Deed wel flink pijn. Effe voelen of m'n voet niet los aan m'n been bengelde Opstaan kon ik niet, maar m'n voet hing er nog aan
Die man stapt uit met een immens schuldgevoel, en er komen van alle kanten mensen aangelopen. Kreeg langs alle kanten schouderklopjes en 'n voorbijrijdende motorrijder claxonneerde en
Binnen de kortste keren kwamen er twee ambulances en een politiewagen ter plekke. Ik vroeg of ze m'n motor op slot wilden zetten. Dan werd ik met 'n nekklem (?) de ambulance in gedragen. Een van de ambulanciers prees me de hemel in dat ik me zo goed beschermd had (leren pak, laarzen, rugprotector, noem maar op).
In het ziekenhuis hebben ze foto's gemaakt van m'n been, rug en nek. Niks gebroken, alleen het been waartegen de auto was gebotst stevig gekneusd en gezwollen. Daar zeiden ze me nog eens: als alle motorrijders zoals jij gekleed waren, dan zouden er al een pak minder gewonden vallen! Ook nog leuk: in het kaartvak van m'n tanktas vond ik nog het kaartje van de man die me had aangereden.
Na de onderzoeken mocht ik weg, naar de bus gestrompeld om terug naar de plaats van het ongeval te gaan. Ik had niet genoeg geld op zak maar de chauffeur had medelijden , was 12 km.
Terug aan mijn motor zag ik de schade pas..
- lelijke scherpe deuk en afgeschilferde lak aan de benzinetank
- de klassieker: koppelingshendel afgebroken
- aluminium carterdeksel geschaafd
- kappen aan linkerkant geschaafd
- schakelpedaal verbogen
- spiegel stuk
- stuur krom
- voetsteuntje en houderplaat beschadigd
- en nog wat schaafplekken en prullen hier en daar...
Zo naar mijn dealer gereden (ongeveer 30 km) om een kostenraming op te laten maken. Onderweg nog een stuurgewichtje verloren
Daarna onmiddellijk naar mijn verzekeraar met de kostenraming en de papieren van het ziekenhuis.
De bottomline is dus dat ik niks had! De protector aan m'n linkerknie was flink ingedeukt, ik vermoed dat ik daarop neerkwam toen ik van m'n motor gekatapulteerd werd. M'n rechterbeen doet nag altijd pijn omdat er een auto tegen gebotst is, maat zonder mijn pak en verstevigde laarzen had het allemaal véél erger kunnen zijn! (Enkel verbrijzeld, knieschijf gebroken, schaafwonden ...)
Dus, beste mede-MF'ers, RIJ NIET ZONDER BESCHERMENDE KLEDIJ, al is het buiten 30°!
Oh enneuh... Geniet van het mooie weer! Ik hoop m'n motor binnen enkele weken terug te hebben.
Laatst bewerkt: