Hulde voor deze trucker!

Bejaarde motorrijder verliest been bij ongeluk

dinsdag 2 juni 2009 10:41

(Novum) - Een bejaarde motorrijder moet door een ongeluk waarschijnlijk zijn onderbeen missen. Hij verongelukte volgens de politie dinsdagochtend rond 06.15 uur op de A12 bij Zevenhuizen.

De 76-jarige man uit Pijnacker reed aan het einde van wegwerkzaamheden tegen de vangrail en kwam ten val. Volgens een politiewoordvoerder bleef hij met zijn been in de vangrail haken. Het lijkt er niet op dat zijn been nog te redden is.

Een trucker schermde de motorrijder met zijn vrachtwagencombinatie af. Hierdoor was de hele rijbaan richting Utrecht tot 07.15 uur geblokkeerd en ontstond een file. Even voor 08.00 uur werd één rijstrook vrijgegeven.

wat een ranzig ongeluk (ongewild gevisualliseerd)
 
"Hij verongelukte volgens de politie dinsdagochtend rond 06.15 uur op de A12 bij Zevenhuizen."

verkeerd werkwoord gebruikt?...
 
"Hij verongelukte volgens de politie dinsdagochtend rond 06.15 uur op de A12 bij Zevenhuizen."

verkeerd werkwoord gebruikt?...
Nee, dialectprobleem. De ene helft van Nederland gebruikt 'verongelukken' voor 'een ongeluk krijgen', de andere helft voor 'aan een ongeluk overlijden'.
 
de een zijn dood is de ander zijn brood zullen we maar zeggen.......
lol, zo had ik het niet eens bedoeld :P

het haalt het natuurlijk niet bij een 'echt' been, maar met een prothese is best te leven. gezien het een amputatie op basis van trauma is geeft dat zelfs nog de beste prognose ook
 
Nee, dialectprobleem. De ene helft van Nederland gebruikt 'verongelukken' voor 'een ongeluk krijgen', de andere helft voor 'aan een ongeluk overlijden'.

Blijft een verkeerd gebruik, zie de dikke van dale:

ver·on·ge·luk·ken -ongelukte, i -ongelukt; door een ongeluk omkomen of tenietgaan

Edit: maar dat heeft helemaal niets met het topic te maken.... ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik zie hier in Friesland steeds meer vangrail waarbij het onderste deel (de paaltjes) is voorzien van beschermende stroken. Vooral bij de op- en afritten van snelwegen zie je dat. Had die kerel zijn been waarschijnlijk gered.

Strakke actie van de trucker...
 
op je 76e nog motorrijden *O*
actie van de vrachtwagenchauffeur *O*
ongeluk -O- -O- -O- -O-

Sterkte aan de betrokken motorrijder en ook aan de vrachtwagenchauffeur die waarschijnlijk getuige is geweest van het ongeval.





[me="Fully"]wacht op de eerste opmerking over bejaarde weggebruikers :P[/me]
 
Laatst bewerkt:
Blijft een verkeerd gebruik, zie de dikke van dale:

ver·on·ge·luk·ken -ongelukte, i -ongelukt; door een ongeluk omkomen of tenietgaan

Edit: maar dat heeft helemaal niets met het topic te maken.... ;)
Volledig off-topic: De vandale is descriptief, niet prescriptief. Van 'verkeerd gebruik' kan dan ook geen sprake zijn op grond van een woordenboek. Wel is het geen standaardtaal, en daarmee waarschijnlijk een overschrijding van de stijlregels van Novum en Elsevier.
 
Strakke actie van de chauffeur, dat het voor die man gelijk het einde van zijn hobby betekend is een stuk minder....
Dat hoeft helemaal niet nodig te zijn: Welkom bij Motor Mobiliteit voor Gehandicapten - Motor Mobiliteit voor Gehandicapten

Quote van die site (onder regels&normen):
Wat de benen betreft moet de bestuurder in staat zijn om de motor naar beide zijden op te vangen. (...) Bestuurders die een onderbeen missen en een goed functionerende prothese dragen zijn meestal in staat om de motor goed op te vangen. Met een onderbeensprothese kan een goed gerevalideerde gebruiker de voet van de prothese op nagenoeg elk punt plaatsen waar dat nodig is. Men heeft het kniegewricht nog, dus ook de mogelijkheid om de prothese in een bepaalde richting te sturen.
 
Laatst bewerkt:
deze -=held=- stopt iig/schermt sl8offer af :}
zelf weleens meegemaakt dat een motorrijder geschept werd (in de 'dodemansseconden') en dat echt iedereen *ZWAAR GEÏRRITEERD* toooeeeterde omdat ik 'in de weg stond' om 'm af te schermen (met m'n 'bulletproof' aygo :/ )
..koektrommels/-trommelaars :(
 
:^

Zeker als je al 76 bent, als je nou 30 bent vrouw en kinderen hebt en je raakt er arbeidsongeschikt door is het al een stuk erger.

Waar slaat dat nou op zeg, leeftijd doet er niet toe. Klinkt hetzelfde als jouw vader mag en kan zijn been wel missen die is toch oud, maar ik nog niet.

Ik zou zeggen, probeer het thuis is!!! :( :( :( :( waarschijnlijk wordt je nog dezelfde dag notarieeel van je erfenis afgeholpen door je oude heer.
 
Waar slaat dat nou op zeg, leeftijd doet er niet toe. Klinkt hetzelfde als jouw vader mag en kan zijn been wel missen die is toch oud, maar ik nog niet.

Ik zou zeggen, probeer het thuis is!!! :( :( :( :( waarschijnlijk wordt je nog dezelfde dag notarieeel van je erfenis afgeholpen door je oude heer.
Inderdaad, de beste man kan nog wel dertig jaar leven :Y

Ik denk trouwens wel dat de opmerking van Marve iets minder erg bedoeld is dan dat het bij jou overkomt ;)

Nee, op geen enkele leeftijd is zoiets een pretje. Maar wellicht kan je er op latere leeftijd meer vrede mee hebben dan wanneer je nog in de bloei van je leven bent. Dat gezegd hebbende, "de bloei van je leven" is natuurlijk niet voorbehouden aan een bepaalde leeftijd. Als je op je 76e nog motorrijdt zit je dan uiteraard ook nog/alweer in de bloei van je leven.

En uiteraard hangt het ook van de persoon af natuurlijk. De ene mens kan beter met zo'n trauma omgaan dan een ander.

Blijft hoe dan ook een verschrikkelijk ongeluk, iets wat je niemand toewenst :N
 
Laatst bewerkt:
Waar slaat dat nou op zeg, leeftijd doet er niet toe. Klinkt hetzelfde als jouw vader mag en kan zijn been wel missen die is toch oud, maar ik nog niet.

Ik zou zeggen, probeer het thuis is!!! :( :( :( :( waarschijnlijk wordt je nog dezelfde dag notarieeel van je erfenis afgeholpen door je oude heer.
Ik denk dat je een beetje overdrijft met je reactie.
Als ik mijn been kwijt raak dan is dat vervelend, ben 43, kan niet met de eventuele kleinkinderen voetballen maar kan alle gezelligheid nog prima pakken.
Mocht het bij mijn kids gebeuren, 26, 19, 17 en 15 dan is het een stuk minder. Die moeten alles nog opbouwen.
nuanceren kun je leren :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan