Hulp gevraagd bij keuze! GTR1400 of GSX1250FA

Baziwi

Rookie
22 jan 2016
6
0
Gent
Beste leden :W

ik ben op zoek naar een sporttouring motor. Mijn budget is beperkt tot 7000 eu. Nu heb ik op het internet 2 moto's gevonden die mij aanspreken.

GTR1400 bouwjaar 2007 met 47000 km voor 6900 eu en GSX1250FA 2011 met 24000km voor 6250 eu. :?

Wie kan mij helpen bij deze keuze? Ik ben een nieuweling op vlak van moto's!

Ik dank jullie

Gtz
 
welkom op motor-forum.
voor beide types zijn aparte topics waar je informatie in kan winnen.

ik snap goed dat je met de vraag zit, ik vind beide motoren erg leuk en prettig om te zien, maar als jij zelf er niet op gaat proefrijden weet je nooit welke jijzelf beter vind.

De prijzen klinken mij beiden erg goed voor wat je er voor krijgt, maar mijn referentiekader is gebaseerd op NL prijzen.
de gtr zal geen abs hebben, weet niet of de gsx dat heeft ?
is de extra windbescherming van de grotere kuip iets wat je wilt (van de gtr) ?

als je echt een nieuweling bent zou ik proberen iemand mee te krijgen met technisch inzicht op/van motorfietsen en los daarvan zelf gaan kijken waar je kan proefrijden.

succes !
 
Beste leden :W

ik ben op zoek naar een sporttouring motor. Mijn budget is beperkt tot 7000 eu. Nu heb ik op het internet 2 moto's gevonden die mij aanspreken.

GTR1400 bouwjaar 2007 met 47000 km voor 6900 eu en GSX1250FA 2011 met 24000km voor 6250 eu. :?

Wie kan mij helpen bij deze keuze? Ik ben een nieuweling op vlak van moto's!

Ik dank jullie

Gtz

De GSX heeft toch een ketting? De cardan van de GTR zou bij mij een belangrijke factor zijn.
 
De GTR is een echte GT net zo als een BMW R1200RT, Honda ST1300 Pan European of Yamaha FJR1300A. De GSX is meer een wegmotor met touraccenten, heeft minder vermogen, minder weer- en windbescherming en heeft geen cardan. Is daarom ook goedkoper waardoor je een jongere motor kunt kopen. Beide zijn volgens mij zeer betrouwbaar. De GTR is de eerste versie van de 1400-serie en is in 2010 aanmerkelijk verbeterd. De GSX is echt helemaal doorontwikkeld.
Proefrijden biedt uitkomst.
Succes met je keuze.
 
Ik heb morgen een afspraak bij een verdeler die deze 2 motoren aanbied.
Bedankt voor jullie tips!!
 
Dag allemaal,

heb uiteindelijk gekozen voor de GSX. De GSX rijd fantastisch en heeft genoeg vermogen om te anticiperen in het verkeer. De GTR is veel comfortabeler maar is redelijk groot om tussen het verkeer te manoeuvreren. De GSX is een basic motor zonder al die fancy snufjes. Natuurlijk zijn er die de extra opties handig vinden maar voor mij persoonlijk hoef het niet. Uit persoonlijk ervaring merk ik hoe meer opties hoe meer problemen..

greetzz
 
full
 
Dag allemaal,

heb uiteindelijk gekozen voor de GSX. De GSX rijd fantastisch en heeft genoeg vermogen om te anticiperen in het verkeer. De GTR is veel comfortabeler maar is redelijk groot om tussen het verkeer te manoeuvreren. De GSX is een basic motor zonder al die fancy snufjes. Natuurlijk zijn er die de extra opties handig vinden maar voor mij persoonlijk hoef het niet. Uit persoonlijk ervaring merk ik hoe meer opties hoe meer problemen..

greetzz

Succes met de GSX! Je hebt er tenminste goed over nagedacht.
 
Terug
Bovenaan Onderaan