Wie zou mij kunnen helpen (uiteraard tegen vergoeding) met het bijvullen en ontluchten van de remvloeistof.
Zelf heb ik de voor remklauwen vervangen van mijn 900 diversion, maar krijg het niet voor elkaar on de remvloeistof bij te vullen laat staan ontluchten
Dus graag hulp gezocht van iemand hier op het forum die in de buurt van Schiedam woont, en die hier meer verstand van heeft dan mij.
Inderdaad. Zoek hier op het forum even naar hoe je met een spuit van de apotheek en een stukje aquariumslang het systeem vult. Als je na het lezen denkt dat het wel heel gemakkelijk is op die manier, dan klopt dat.TIP2! hou in gedachten dat lucht altijd naar boven wilt / gaat.
TIP! gebruik JIS-schroevendraaiers, dan gaan die schroefjes een heel motorleven mee. Met een Phillips-schroevendraaier sloop je ze inderdaad.TIP! koop bij voorbaat even nieuwe schroefjes voor je deksel, zijn zeer zwakke schroefjes, altijd vervangen na het losdraaien.
TIP! gebruik JIS-schroevendraaiers, dan gaan die schroefjes een heel motorleven mee. Met een Phillips-schroevendraaier sloop je ze inderdaad.
Als je zelf de klauwen al hebt vervangen dan moet je het vullen van het systeem ook wel lukken toch? Zoals hierboven al gezegd een grote injectiespuit met een slangetje eraan en het systeem via de ontluchtingsnippel op de remklauw van onderuit vullen.
Remhevel niet aanraken, zeker niet inknijpen. Dan is juist de boel gesloten.Oke ga het nog eens proberen.
Bij het vullen van onderaf moet het remhandel ingeknepen worden zeker?
En hoe ver moet de ontluchtingsnippel opengedraaid worden.
En het kan dat je daarna nog (minimaal) moet ontluchten. Ik had de laatste keer geen remdruk, bleek echt een heel klein belletje ter hoogte van het ontluchtingsnippel te zijn; was er bijna gelijk uit. En dat krijg je er gewoon uit door:Remhevel niet aanraken, zeker niet inknijpen. Dan is juist de boel gesloten.
Nippel net ver open draaien, totdat je er rustig vloeistof langs kunt persen. Denk aan om en nabij één volledige draai.
Houdt t reservoir in de gaten, vloeistof kan er op een moment als n dunne straal uit spuiten.
als je een fietsventiel aan het uiteinde van het slangetje vastmaakt, en luchtdicht, dan heof je niet open en dicht te draaien, dan kun je blijven pompen
Goede tip!
Ik heb speedbleeders uit usa, zelfde principe, nippel open en knijpen maar, wel niveau in de gaten houden.
Reservoir niet geheel afsluiten gedurende de nacht. Dan controleren op het niveau of er genoeg vloeistof in het reservoir zit.