Husaberg SM 650 leed (vermaak)

Als ik dan toch geld uit moet geven...... had ik beter een ktm kunnen kopen :N

Ik hoop idd wel dat het goed gaat. Ik ga er een tandwiel verhouding op leggen dat die 220 loopt, dan hoef ik NOOIT meer hoog in de toeren
Een 690 heeft standaard al 65pk dr in zitten. En die gaat (hopelijk) lang mee.....
Maarja hoge toeren is het probleem toch niet voor die Husa, alleen constante toeren is eerder een probleem.... (toch?)
 
Laatst bewerkt:
Als ik dan toch geld uit moet geven...... had ik beter een ktm kunnen kopen :N

Ik hoop idd wel dat het goed gaat. Ik ga er een tandwiel verhouding op leggen dat die 220 loopt, dan hoef ik NOOIT meer hoog in de toeren

Als je iets wilt hebben wat niet kapot gaat moet je een husqvarna kopen of een jappaner
 
Zo dan,

ik heb toch besloten het (nieuwe) blok weg te brengen voor een preventieve revisie. Ik zou het eigenlijk zelf doen, maar heb er niet echt tijd (en zin) in.
Meteen maar ff gevraagd wat er sneller aan kon! Blijkt de monteur heeel veeeeeel tuningservaring te hebben! hij ff kijken, en zegt er ff 5 pk bij te halen!

Er zit een rand van ongeveer 1 mm in het inlaatspruitstuk/ inlaatkanaal, hij gaat de 100% kop vlak op de zuiger zetten, niet voor de compressie, maar een gelijkmatigere cilinder vulling. Ook had hij nog een (dacht Edelbrock, iig carb 42mm) dus die gaat er ook maar bij!
Dat zou volgens hem zonder problemen 5 pk op het to vermogen komen, dus ruim 70 pk-tjes (der zat al een open SX demper op). DE ULTIME TEST voor het nieuwe blok! Volgende week de spullen bestellen die buiten de limieten liggen en dan over 4 weken de eerste test kilometers!


zou je niet een proefritje maken met die koppeling?

kon wel eens heel lekker rijden
 
maatje van mij zit ook al tijdje zonder motor moet een nieuwe nokkenas hebben dus ik zeg ktm. Wel vervelend voor je ts hoop wel dat het nu beter zal gaan met dat nieuwe blok.
 
zou je niet een proefritje maken met die koppeling?

kon wel eens heel lekker rijden


Nope, (is ook al te laat), maar een automatische koppeling voor een SM is niet echt lekker lijkt me!
Maar hij is te koop hoor ;)
 
maatje van mij zit ook al tijdje zonder motor moet een nieuwe nokkenas hebben dus ik zeg ktm. Wel vervelend voor je ts hoop wel dat het nu beter zal gaan met dat nieuwe blok.


Ik heb nog een nokkenas voor voor een husa ;)
Maar als dit blok stuk loopt.... :X :X O-)
dan koop ik weer een nieuwe :Y
De power is gewoon ZOOOOOOOOO lekker :] , en het gewicht..... ik zou willen dat ik zo licht was *D
 
he nog niet op een husa gereden maar ik geloof direct als je zegt dat ie veel power heeft. Ik kan zelf alleen niet zo goed sleutelen olie vervangen en beetje de standaard dingen vervangen, maar geen kleppen stellen en dat soort dingen en dat heeft deze machine wel degelijk nodig. Hoe is het inmiddels met de stand van zaken met het blok??
Veel succes.

Rollator,

tim
 
Ja hij doet het weer,

2900,- armer ............. Ik zal eens kijken of ik wat foto's kan plaatsen!
Hij gaat voortzo nog op de testbank om te kijken wat het exacte vermogen is.
 
Testbank, dat zal allemaal wel, maar hoe rijdt ie?


Ik heb b.t.w. een R80/7 gekocht, gewoon voor erbij en daar zitten de drijfstangen nog gewoon in het blok!?
 
nope, tweedehands blok, nieuwe drijfstang (preventief), nieuwe zuiger, nieuwe cilinder, nieuwe distributieketting, ALLE lagers uit het blok vervangen, nieuwe pistonpen, bigendpen, kop geflowd.

dus dat kost wat.... wel veel reserve onderdelen ;-)
 
nope, tweedehands blok, nieuwe drijfstang (preventief), nieuwe zuiger, nieuwe cilinder, nieuwe distributieketting, ALLE lagers uit het blok vervangen, nieuwe pistonpen, bigendpen, kop geflowd.

dus dat kost wat.... wel veel reserve onderdelen ;-)

Heb je hem wel zelf inelkaar gezet, of veel laten doen?
 
nope, tweedehands blok, nieuwe drijfstang (preventief), nieuwe zuiger, nieuwe cilinder, nieuwe distributieketting, ALLE lagers uit het blok vervangen, nieuwe pistonpen, bigendpen, kop geflowd.

dus dat kost wat.... wel veel reserve onderdelen ;-)
Dan vind ik 2900 echt heel erg veel geld. Je hebt voor twee carters en een flow-job 1700 euro betaald.
 
Laatst bewerkt:
Dan vind ik 2900 echt heel erg veel geld. Je hebt voor twee carters en een flow-job 1700 euro betaald.


er zit voor 1100,- aan nieuwe onderdelen in, 1000,- voor het weedehands blok, 800,- aan uren en flowen, olie filters e.d. kwamen er daarna ook nog ff bij.
Maar de uren zijn meer dan verwacht. Dat komt omdat het krukas afgedraaid moest worden (bigend pen 0,05 te lang, liep net wel/niet langs het ballansas af).
richten krukas (2 keer omdat hij HEEL ERG precies van mij moest zitten)
Daarna heb ik smane met die gast het blok er in gebouwd en die uren hebben we gedeeld. Eigenlijk zou ik dat weer wel zelf doen, maar in mijn kleine schuurtje gaat dat niet lekker.

Ik doe dit ook niet meer, voor dat bedrag had ik een andere betere kunnen kopen, maar ach het zit er nu in dus oprijden en niet meer aan denken.
 
er zit voor 1100,- aan nieuwe onderdelen in, 1000,- voor het weedehands blok, 800,- aan uren en flowen, olie filters e.d. kwamen er daarna ook nog ff bij.
Maar de uren zijn meer dan verwacht. Dat komt omdat het krukas afgedraaid moest worden (bigend pen 0,05 te lang, liep net wel/niet langs het ballansas af).
richten krukas (2 keer omdat hij HEEL ERG precies van mij moest zitten)
Daarna heb ik smane met die gast het blok er in gebouwd en die uren hebben we gedeeld. Eigenlijk zou ik dat weer wel zelf doen, maar in mijn kleine schuurtje gaat dat niet lekker.

Ik doe dit ook niet meer, voor dat bedrag had ik een andere betere kunnen kopen, maar ach het zit er nu in dus oprijden en niet meer aan denken.

Dat zijn ook niet echt aldi prijzen :P Maar waren de foto's / filmpjes?
 
Hierbij de actie foto's voor bijna €3000,00
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan