Ik heb eindelijk na een aantal jaren een oude XR gereden te hebben mijn droom motor aangeschaft.
Helemaal gelukkig met mijn Husaberg 650 SM uit 2003! slechts 3400 km dus dat zou gassen moeten zijn.......
de eerste 700 km gingen goed TOT DAT........
Ik zat met 100+ km/h uur ff op de snelweg (moest ff ondanks dat het niet goed is).
Ik hoorde ff een krak/ knal geluid en toen stond het achterwiel stil. Ik hoopte nog op een losgeloepen achtertandwiel aangezien ik net de SM wielen er in had geplaatst maar dat bleek niet het geval te zijn! Er droop olie onder uit het blok
Nadere inspectie leerde me dat er een gat in het carter zat van ruim 20 cm!
De drijfstang is gebroken en heeft het carter ff "open" gemaakt!
Het is mijn inziens NIET NORMAAL dat die zomaar breekt, de zuiger zit gewoon los in de cilinder dus een vastloper is het niet geweest!
Ik ben overigens wel blij dat het niet op een klaverblad gebeurde want dan was ik ZEKER op mijn bek gegaan en was niet alleen de motor stuk!
Uit pure wanhoop ff een blok gezocht....... en daar wordt je niet vrolijk van het nieuwe type kost me € 4000,- en een gerviceerde oude type (met klote drijfstang) € 1500,-
Ook nog een mail naar Husaberg gezonden, maar daar heb ik nog geen antwoord op.
Dus als iemand nog een 550/ 650 blok heeft liggen....... met goede drifjstang.... LET ME KNOW! (moet natuurlijk wel goedkoper zijn dan die € 1500,-. Beide carter helften mag ook dan zoek ik er wel een nieuwe drijfstang/ krukas bij!
De totale destructie foto's komen nog?!
Helemaal gelukkig met mijn Husaberg 650 SM uit 2003! slechts 3400 km dus dat zou gassen moeten zijn.......
de eerste 700 km gingen goed TOT DAT........
Ik zat met 100+ km/h uur ff op de snelweg (moest ff ondanks dat het niet goed is).
Ik hoorde ff een krak/ knal geluid en toen stond het achterwiel stil. Ik hoopte nog op een losgeloepen achtertandwiel aangezien ik net de SM wielen er in had geplaatst maar dat bleek niet het geval te zijn! Er droop olie onder uit het blok
Nadere inspectie leerde me dat er een gat in het carter zat van ruim 20 cm!
De drijfstang is gebroken en heeft het carter ff "open" gemaakt!
Het is mijn inziens NIET NORMAAL dat die zomaar breekt, de zuiger zit gewoon los in de cilinder dus een vastloper is het niet geweest!
Ik ben overigens wel blij dat het niet op een klaverblad gebeurde want dan was ik ZEKER op mijn bek gegaan en was niet alleen de motor stuk!
Uit pure wanhoop ff een blok gezocht....... en daar wordt je niet vrolijk van het nieuwe type kost me € 4000,- en een gerviceerde oude type (met klote drijfstang) € 1500,-
Ook nog een mail naar Husaberg gezonden, maar daar heb ik nog geen antwoord op.
Dus als iemand nog een 550/ 650 blok heeft liggen....... met goede drifjstang.... LET ME KNOW! (moet natuurlijk wel goedkoper zijn dan die € 1500,-. Beide carter helften mag ook dan zoek ik er wel een nieuwe drijfstang/ krukas bij!
De totale destructie foto's komen nog?!