Hyosung dat is het deel 2 van 9

Ach.....er zijn ergere dingen. Zo heb ik de vorige week tijdens het "accelereren" de voornaam van m'n ex genoemd. En verdomd, de cilinder liep spontaan vast. Dus het kan wél!!
 
Laatst bewerkt:
Een COMET 650 uit 2005 met 15000 km een Do or Don't ?

( kan ik op basis v/h kenteken / frame nummer achterhalen of de modificatie's zijn uitgevoerd :? )
 
nee,

Enkel als hij het volgende kenmerk heeft of bekend is bij FD motoren. Misschien doen anderen ook de modificatie , maar zover ik het weet is hij de enigste.

Foto-UJ36LFKD-D.jpg
 
~
nee,

Enkel als hij het volgende kenmerk heeft of bekend is bij FD motoren. Misschien doen anderen ook de modificatie , maar zover ik het weet is hij de enigste.

quote]

Heb vandaag contact gehad met de verkoper, komt vd 1e eigenaar.
Is hier in de buurt in onderhoud geweest bij een "sub" dealer die hem des tijds ook heeft verkocht.
De modificatie zou zijn uitgevoerd & aantoonbaar zijn.
Mocht ook gewoon info inwinnen bij de 1e eigenaar.

Al met al , ik ga morgen ff kijken !
En wie weet....
Ergens was ik al onbewust op zoek , het was gewoon een kwestie van toevallig er tegen aan lopen hé. O-)

Vond het kleurtje al mooi , Blauw metalic :P
 
Kenmerk was aanwezig.... En volgende week Zaterdag ga ik ze ophalen !
Na de proefrit was ik overtuigd , vooral de sound uit de Ixil demper :9~

Voor de koudere dagen heb ik nu zelfs handvat verwarming :X
 
Mag ik ook joinen? ^_^ haal vrijdag mijn 2004 650 comet op nadat hij begrenst is.
Waarom is hier op het motor-forum niet een "groot/actief" topic voor de hyosung rijders? want vindt deze niet heel erg actief ofzo.
 
Nog even voor alle duidelijkheid voor de mensen die het oude type gaan kopen.
Uit de oude doos:

De Hyosung is helemaal goed........................... op 1 ding na
Zoals je kunt terug lezen is er nogal eens een klep afgebroken met gigantische gevolgen.
Dit is niet de schuld van Hyosung, maar door slecht handelen van de importeurs.
Greenib is over de kop gegaan en heeft de schulden in Hyosung gestopt.
En dus de recall van Hyosung niet uitgevoerd. (vervangen van de koppen)
MSA duitsland wilde de zooi van Greenib niet overnemen met het gevolg dat er van de type `s comet uit 2004 en 2005 er kleppen kunnen breken van de voorste en achterste kop.
Bij de type `s 2006 en 2007 ( dus eigenlijk alle carburateursversies) is alleen de voorste kop vervangen door MSA Duitsland, dus van die type`s kan alleen de achterste kop knappen.
BIJ ALLE INJECTIE TYPE`S ZITTEN DE NIEUWE KOPPEN ER AL OP.
Dus de injecties kennen deze problemen niet

Wat kun je doen om dit te voorkomen:
In onze vorige topic
Hyosung... Is dat wat of niet?
pagina 15 en 16
Naverbranding dichten en de sproeier vergroten.

Dit verlengt de levensduur van de "oude" koppen. ( schatting tussen de 30.000 en 40.000km)
Maar uiteindelijk zullen deze allemaal kapot gaan, die garantie krijg je.[


Dus kijk goed of de uitsparing erop zit, of dat aantoonbaar de kleppen en klepgeleiders zijn vervangen.

HET NIEUWE TYPE:
Het ge-upgrade model is helemaal top ( met het gewijzigde kontje)
Motorisch is er weinig veranderd, maar voor de rest is alles in Japanse kwaliteit of beter.
Ketting/ tandwielen, kopelingskabel, rem/koppelingshendel, voetsteunen, remmen, schijfremmen, cockpit, ingaande/uitgaande demping voorvork, achterschokbreker, normaal stuur, lakafwerking, kompleet nieuwe achterwerk en zelfs waar de kont op mag rusten is super.
Zelfs bij het 2012 model is de injectie helemaal goed ( dus niet overjarig)
Voor die 5795,= heb je toch echt een super motor met 2 jaar volledige garantie.

Ik heb nu 15000 km met mijn Hyosung gereden en zelfs nog geen remblokje vervangen.
Alleen is er onder garantie de achterrempomp vervangen. en hierdoor ook de achterremschijf.
( De remolie kwam niet meer terug waardoor de achterrem bleef hangen/ plakken)
Zonder problemen meteen vervangen :} :}

Eindelijk weer terug van een geweldige vakantie in Kroatie, waar ik met mijn blonde vrouw met haar mooie lange benen en met mijn oldtimer caravan de kust van Kroatie heb bereden.
:+
 
Laatst bewerkt:
Nou hier nog géén vakantie... Nog 1 week werken :+

Nu een week onderweg met de Comet , en nog steeds smiling 8-)

Ben bezig met opnieuw leren rijden , er zit best een verschil in handeling tussen een '91 GS500 of een '05 Comet.
Wel een positief verschil :Y
 
i.d.d. nog twee dagen dan lekker 4 weken weg, nee niet op de motor maar met auto en tent naar de Eifel in ons buurland en de zon vooruitzichten zien er erg goed uit dus hoppa!! ik heb er zin an. En voor de nieuwe HYOSUNG rijders have fun and a lot off safe km's.
Dan na de vakantie motor uit het vet en weer lekker brullen, zal wel weer ff wennen zijn na de klapper maar het gaat nu allemaal wel weer beter en kan ik de shit bijna achter me laten. En misschien als oktober nog goed is qua weer nog ff een paar dagen door de Eifel toeren. Iedereen een fijne warme vakantie hoiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
 
Stuk in MOTO73 deze maand. Hyosung in vergelijk met 3 andere nakeds. Hadden wat op te merken over de vering, maar de hyosung is de meest instelbare, ???.

Aangepast; gering moest gering zijn
 
Laatst bewerkt:
Ik was wat aan het denken om m'n rt125 wat op te leuken, eerste gedachte ging uit naar een uitlaatje, imiddels besteld.
Maar wou ook nog een luchtfiltertje erop zetten.

iemand ervaring of tips omtrend een luchtfilter vervanging op een rt125?
Zelf dacht ik gewoon luchtfilterhuis eraf trekken en een ronde universele K&N/Green filter rechtstreeks op de carbrateur plaatsen?

Al die blije hyosung kleurplaatjes stickers trek ik er ook af :9
 
zo weer terug van 4k km sturen door europa.van te voren nog even snel de remblokjes vervangen door weer dezelfde FERODO remblokjes FDB 312 P die zijn uiteindelijk beter bevallen dan de originelen en ongeveer een 1,5 maal langere levensduur.
Helaas komt aan het onderhoud geen end want moet nu weer de ketting en( banden 2 de maal) vervangen bij bijna 27k km.

Ik had op de terugweg nog een eigenaardigheidje tijdens een heftige stortbui, het grootlicht ging af en toe aan en de knipper niet meer uit. Ik heb nog niet gekeken maar raad iedereen aan bij een buitenstaander na een paar jaar de schakelaars op het stuur even aan een inspectie te onderwerpen.

overigens onthoud de motor de tijd wel alsdie bijna elke dag gebruikt wordt.

Wat was ook alweer de bandentip mpr3ct en dan een maatje smaller voor? zitten nu mpr2ct op.
p.s. gemiddeld tussen 1:20 en 1:25 gereden met bagage voor twee
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen vrijdag ff een mindere Hyosung dag .....
Na het tanken moest ik lopen en niet de motor....... Accu ineens DOOD |( & B|
Gauw zaterdag een nieuw exemplaar van een bekend merk erin gezet.

Was niet van plan om dit dikwijls mee te maken.
 
Afgelopen vrijdag ff een mindere Hyosung dag .....
Na het tanken moest ik lopen en niet de motor....... Accu ineens DOOD |( & B|
Gauw zaterdag een nieuw exemplaar van een bekend merk erin gezet.

Was niet van plan om dit dikwijls mee te maken.

Dat het ik ook een paar keer gehad met het orgineel.
Vooral als de motor een jaar of janger ergens in de showroom staat is het gebeurd. |(
Nu ook een jjjjjjjjapanse accu :9
 
Terug
Bovenaan Onderaan