Hyosung dat is het deel 2 van 9

hmm die ervaring hadden wij met een honda cb1 zeer recentelijk.

Vorig jaar is de motor gebruikt, in november met een oude lader volgeladen, de accu heeft de winter binnen doorgebracht in april opgeladen met een nieuwe "automatische goede lidl acculader" en was toch dood, 2 weken terug. Opgeladen en de volgende dag nog steeds niets. We zijn wel weggereden met de motors, maar halverwege de zeer natte dag in Belgie een pitstop bij een automaterialen zaak gedaan voor een nieuwe accu.... motor aanduwen is niet mijn hobby ;)
 
Gisteren weer ff een mindere Hyosung dag.... Voor de 2e keer stilgevallen.
Kwam net uit een bocht en klaar , blok zweeg ineens :(

Accu ( de nieuwe ) weer géén prik , heb ze aan de kant gezet en maar op laten halen.
Nieuwe conclusie : de accu wordt niet opgeladen onder het rijden.
Boordspanning zakt dan uiteindelijk onder de 10V en je bent uitgereden B|
 
Gisteren weer ff een mindere Hyosung dag.... Voor de 2e keer stilgevallen.
Kwam net uit een bocht en klaar , blok zweeg ineens :(

Accu ( de nieuwe ) weer géén prik , heb ze aan de kant gezet en maar op laten halen.
Nieuwe conclusie : de accu wordt niet opgeladen onder het rijden.
Boordspanning zakt dan uiteindelijk onder de 10V en je bent uitgereden B|

Is bij jouw dynamo waarschijnlijk 1 spoel doorgebrand.
Is inderdaad heel goedkoop en simpel te vervangen.
Komt nog wel eens voor bij de eerste type`s.

En....................................... minder duur dan de klote wiellagers van een BMW GS 1200 die elke 25.000 km er uit knallen ;)

meten is weten. Altijd eerst even meten voordat je de accu vervangt.
 
Laatst bewerkt:
Is bij jouw dynamo waarschijnlijk 1 spoel doorgebrand.
Is inderdaad heel goedkoop en simpel te vervangen.
Komt nog wel eens voor bij de eerste type`s.

En....................................... minder duur dan de klote wiellagers van een BMW GS 1200 die elke 25.000 km er uit knallen ;)

meten is weten. Altijd eerst even meten voordat je de accu vervangt.

Ze is afgelopen zaterdag opgehaald door de dealer , toch handig garantie.....
Ik hoor het wel wanneer ze is gefixed wat het precies was.
Op dit moment is het toch ff géén motor weer hier, we hebben even een plensbui :Y

@ Devil01 :Je moet in je leven eens een Hyosung gereden hebben om een oordeel naar waarde te kunnen vellen !
En ik ben nog steeds positief ! Relatief véél motor plezier voor een zéér schappelijk bedrag.
Alle dingen die je ondervindt als negatief kun je ook samenvatten als Karakter vd Motor O-)
 
Laatst bewerkt:
Ze is afgelopen zaterdag opgehaald door de dealer , toch handig garantie.....
Ik hoor het wel wanneer ze is gefixed wat het precies was.
Op dit moment is het toch ff géén motor weer hier, we hebben even een plensbui :Y

@ Devil01 :Je moet in je leven eens een Hyosung gereden hebben om een oordeel naar waarde te kunnen vellen !
En ik ben nog steeds positief ! Relatief véél motor plezier voor een zéér schappelijk bedrag.
Alle dingen die je ondervindt als negatief kun je ook samenvatten als Karakter vd Motor O-)

Ach weet je, het valt allemaal best wel mee hoor. :Y
Als ik naar mezelf kijk en zie hoe ik met mijn motor gebruik, en wat ik ermee doe |(
Dan kan ik zeggen dat in die 79.000 kmter er weinig gebeurd is.
Het enige echte spannende was de afgebroken klep, dit omdat Greenib ( de eerste importeur)
zijn schulden hiermee wilde betalen, en dus de recall (modificatie) niet liet uitvoeren.
Dus niet te verwijten aan Hyosung :N
Verder heeft mijn achterrem, door een defecte rempomp, vastgezeten.
Alles, maar dan ook echt alles, is vervangen onder garantie :} :} :}
Verder GEEN problemen gehad.................. :]
 
Laatst bewerkt:
Update :De Dynamo was idd de boosdoener ,een nieuwe is besteld door de
dealer.
Komt deze week binnen :)
Dus nog ff geduld
 
Vandaag eerste lange rit gemaakt op me Hyosung GT650 comet 2004
Hij bevalt PRIMA! alleen een beetje jammer dat ik me broer niet kan bij houden op zijn R6.. heb nog 25 KW ;)
zal binnenkort nog wel even foto van mij erop posten.
 
Heren, even een vraagje. Ik ben gisteren door een auto afgesneden en in de sloot beland. Uiteraard is die eikel doorgereden. Pas na een half uur stopte er 2 gasten die me hebben geholpen de motor uit de sloot te halen...
Ben naar huis gereden zonder knipperlichten, technisch is de motor nog goed, enkel wat kapschade aan de voorkant en voor spatbord en dat gaat me uiteraard weer geld kosten. Maar goed, hij rijdt, remt en schakelt nog prima.
Enkel mijn stuur staat scheef, heb de 650r met clipons en geen idee hoe ik het recht kan krijgen... de dempers zijn nog recht en lekken niet in ieder geval.
Ik wil mijn stuur recht hebben en dan naar een motorzaak om hem compleet na te laten kijken.

Iemand enig idee hoe ik het stuur weer recht kan krijgen?
 
@ Tha One ,
Toen ze mijn GS hadden laten vallen was het stuur ook verbogen.
Dat hebben we toen recht gebogen door een dubbelwandige buis met de juiste diameter eroverheen te schuiven en met de nodige spierkracht het weer in de goede richting te buigen.
Functioneerde wel....
Maybe worth to try :?
 
@ Turbo Frits,

Ik vrees dat ik niet geheel duidelijk ben geweest. Als mijn stuur recht staat staat mijn wiel scheef (iets naar rechts gedraaid). De schokdempers lijken recht te zijn, maar de draaiing moet ergens vandaan komen. Het zit dus waarschijnlijk tussen de 2 kroonplaten (geen idee of ze zo heten) of de aansluitingen op het voorwiel...
Ik heb namelijk geen stuur, maar clipons en deze kan ik gewoon bijstellen mochten deze scheef staan.
Vrees inmiddels het ergste, ga morgen maar naar de motorzaak om hem na te laten kijken en kijken wat het me gaat kosten...

@ Allen: Mocht iemand hier nog een voorfront, voorspatbord en schokdempers hebben liggen dan hoor ik het graag zodat de financiële schade misschien nog wat beperken...
 
@ Turbo Frits,

Ik vrees dat ik niet geheel duidelijk ben geweest. Als mijn stuur recht staat staat mijn wiel scheef (iets naar rechts gedraaid). De schokdempers lijken recht te zijn, maar de draaiing moet ergens vandaan komen. Het zit dus waarschijnlijk tussen de 2 kroonplaten (geen idee of ze zo heten) of de aansluitingen op het voorwiel...
Ik heb namelijk geen stuur, maar clipons en deze kan ik gewoon bijstellen mochten deze scheef staan.
Vrees inmiddels het ergste, ga morgen maar naar de motorzaak om hem na te laten kijken en kijken wat het me gaat kosten...

@ Allen: Mocht iemand hier nog een voorfront, voorspatbord en schokdempers hebben liggen dan hoor ik het graag zodat de financiële schade misschien nog wat beperken...

als ze alleen maar verdraaid zijn dan moet je de voorvork los maken aan de onderste kroonplaat, recht zetten en weer vast zetten ( op moment, zie werkplaats manual)

hoop voor je dat er verder niets verbogen is..
 
@rammsteinrulez:

Dan ga ik dat vanavond eerst even proberen. Staat het ook in het originele Owner's Manual? Of moet ik het werkplaats handboek echt opzoeken?
Hoop zeker ook dat er niks verbogen is... De kappen kosten me al genoeg, voel weinig voor een nieuwe voorvork...
 
@ Allen: Mocht iemand hier nog een voorfront, voorspatbord en schokdempers hebben liggen dan hoor ik het graag zodat de financiële schade misschien nog wat beperken...

Voorvork, geel voorspatbord etc ( maar geen voor kuipdelen, enkel naked) heb ik hier in alblasserdam liggen. sterkte en stuur bij interesse maar een pb.

Waarschijnlijk overbodig maar ondersteun je motor bij het motorblok bij het losmaken van de voorvork. :]
 
Laatst bewerkt:
Ok, stuur staat weer zo goed als recht gelukkig. Krijg het laatste stukje niet gedaan omdat mijn schouder en rug spieren de belasting nog niet toe staan, maar ben blij dat de voorvork niet kapot is. Ik krijg hem allen niet aan het veren, maar dat lossen ze bij Van Meel morgen wel op hopelijk.

Nieuwe kappen zijn besteld dus er komt weer een leuk project aan :-)
 
even een ander vraagje tussendoor..
ik ben op zoek naar een onderkuipje voor mijn GT 650 comet uit 2004, maar kan vrij weinig vinden op internet. weet iemand een site waar ik deze kan bestellen? in het zwart
zoals hier te zien:
4852393868_61e0664bf0_z.jpg
 
Laatst bewerkt:
@ Turbo Frits:
Daar lijkt het wel op ja, ben al blij genoeg dat de voorvork niet naar de knoppen is, maar 100% zeker weet ik het pas als hij door Van Meel is nagekeken.

@leontoeter:
Is die onderpan eigenlijk geen onderpan voor de Suzuki SV650 die is aangepast voor de GT650? Meen ze weleens nieuw te koop te hebben gezien zal het weleens in de gaten houden.
Anders zou je ook nog op hyosungsource.com kunnen kijken, heb ik ook al vaker spullen besteld :-)
 
De motor staat bij Van Meel, de rit er naartoe (5km) reed hij prima. Hoop echt dat er niks ernstigs aan de hand is met de voorvork.

De kappen set kan ik gaan laten her-spuiten, zitten vol ondiepe krasjes en scheuren. De schade repareer ik zelf, maar daarna moeten ze wel professioneel gespoten of gewrapped gaan worden.
Iemand enig idee wat het spuiten van de set en de tank kost als het gedemonteerd wordt aangeleverd?
Ik heb wel een vaste spuiter, maar een indicatie van de kosten zou fijn zijn voordat ik stijl achterover val ;-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan