I fought the law and .

beyond cool

MF veteraan
12 mrt 2004
43.449
2
Nijkerk
I WON!

Op 20 april, ik werk dan zo'n volle drie dagen bij mijn nieuwe werkgever, wordt ik door een lokale BOA bekeurd. Ik merk de bekeuring pas de volgende ochtend op, als ik de motor weer uit mijn garage wil halen. Tussen de kabels van mijn koppelingshendel zit een zorgvuldig opgerold stukje papier. Bij openmaken blijkt het een bon te zijn waarop staat dat ik geen gebruik heb gemaakt van de openbare weg met mijn blauwe motor.

Normaal zou ik op het tegenover gelegen voetpad geparkeerd hebben, alleen lag dat open wegens intensieve wegenwerken. Dus zette ik hem op het minuscuul stukje voetpad aan de overkant, vlak voor een groot rood/wit hek dat daar stond om aan te geven dat de lantaarnpaal er vla achter ongetwijfeld levensgevaarlijk en mensetend is. Ik zou anders niet weten waarom men in het midden van een voetpad dat perfekt in orde is, een roodwit hek zou plaatsen.

Ik betaal al mijn bekeuringen, omdat ik weet dat ik in fout ben. Niet links inhalen, 5 km/u te snel, 10 km/u te snel, 15 km/u te snel ... Maar deze was ik niet van plan om te betalen omdat ik daar naar mijn mening gewoon mocht staan. Ik word daarin ook gesterkt door de website van de gemeente Utrecht. Ik heb ook niet de indruk dat ik hinder veroorzaak, ook al kan niemand meer over het minuscule voetpad lopen als ik daar sta, omdat er 1 motorlengte verder een groot roodwit hek over het voetpad staat - deels op de weg, omdat het niet helemaal op het voetpad past.

Dus heb ik digitaal beroep aangetekend en tot mijn verbazing en toch wel genoegdoening las ik dat de officier vindt dat het niet mogelijk is om een uitspraak over mijn geval te doen omdat er onvoldoende motivatie van de BOA aanwezig is ergo mijn bekeuring wordt nietig verklaard. Ik vermoed dat het OM er ook achter gekomen is dat mijn motor wit is, en niet blauw.

Gewonnen dus, van zo'n vieze vuile luie achterbakse BOA.
 
Laatst bewerkt:
vormfout. Was je motor wel blauw, had je em gewoon gehad.

En de BOA was niet lui. Anders had hij de bon niet geschreven. :+

Zelfde een keer meegemaakt, voelt wel goed!
 
Lui zou ik hem niet noemen want hij doet toch echt moeite om een bonnetje voor je te schrijven. Of ie vies is weten we ook niet, misschien is het een normaal en hygiënisch persoon. Achterbaks weten we ook niet want dat is ie alleen als hij je aan had kunnen spreken en het niet heeft gedaan. Misschien is die BOA wel gewoon een schatje en ben jij gewoon een hater:

Ik heb ook niet de indruk dat ik hinder veroorzaak, ook al kan niemand meer over het minuscule voetpad lopen als ik daar sta

Maar goed gefeliciflapstaart met je overwinning. Jezelf niet te hard op de borst kloppen want daar raakt je borsthaar van in de war.
 
I WON!

Op 20 april, ik werk dan zo'n volle drie dagen bij mijn nieuwe werkgever, wordt ik door een lokale BOA bekeurd. Ik merk de bekeuring pas de volgende ochtend op, als ik de motor weer uit mijn garage wil halen. Tussen de kabels van mijn koppelingshendel zit een zorgvuldig opgerold stukje papier. Bij openmaken blijkt het een bon te zijn waarop staat dat ik geen gebruik heb gemaakt van de openbare weg met mijn blauwe motor.

Normaal zou ik op het tegenover gelegen voetpad geparkeerd hebben, alleen lag dat open wegens intensieve wegenwerken. Dus zette ik hem op het minuscuul stukje voetpad aan de overkant, vlak voor een groot rood/wit hek dat daar stond om aan te geven dat de lantaarnpaal er vla achter ongetwijfeld levensgevaarlijk en mensetend is. Ik zou anders niet weten waarom men in het midden van een voetpad dat perfekt in orde is, een roodwit hek zou plaatsen.

Ik betaal al mijn bekeuringen, omdat ik weet dat ik in fout ben. Niet links inhalen, 5 km/u te snel, 10 km/u te snel, 15 km/u te snel ... Maar deze was ik niet van plan om te betalen omdat ik daar naar mijn mening gewoon mocht staan. Ik word daarin ook gesterkt door de website van de gemeente Utrecht. Ik heb ook niet de indruk dat ik hinder veroorzaak, ook al kan niemand meer over het minuscule voetpad lopen als ik daar sta, omdat er 1 motorlengte verder een groot roodwit hek over het voetpad staat - deels op de weg, omdat het niet helemaal op het voetpad past.

Dus heb ik digitaal beroep aangetekend en tot mijn verbazing en toch wel genoegdoening las ik dat de officier vindt dat het niet mogelijk is om een uitspraak over mijn geval te doen omdat er onvoldoende motivatie van de BOA aanwezig is ergo mijn bekeuring wordt nietig verklaard. Ik vermoed dat het OM er ook achter gekomen is dat mijn motor wit is, en niet blauw.

Gewonnen dus, van zo'n vieze vuile luie achterbakse BOA.

Sowieso terecht gewonnen! Ik heb geen foto's nodig om te zien of je gelijk had; boa's zijn overbodig = pleonasme...Tja en of hij/zij vies, lui of achterbaks is weet ik niet zeker, alhoewel het in veel gevallen personen zijn die niet de moeite hebben genomen om een vak te leren (lui), een beroep hebben waarvan het merendeel van de bevolking niet op zit te wachten (achterbaks). En als je lui en achterbaks bent, word je in de volksmond ook wel eens "vies" genoemd.

Gefeliciteerd *O*
 
Boa's zijn overbodig = pleonasme...Tja en of hij/zij vies, lui of achterbaks is weet ik niet zeker, alhoewel het in veel gevallen personen zijn die niet de moeite hebben genomen om een vak te leren (lui), een beroep hebben waarvan het merendeel van de bevolking niet op zit te wachten (achterbaks). En als je lui en achterbaks bent, word je in de volksmond ook wel eens "vies" genoemd.


Ofwel, een stadswacht/boa :)

Vat het hele verhaal een beetje samen
 
Kudt. Mag de rest van Nederland weer voor opdraaien :(

Is toch al snel zo'n € 0.000032 per persoon :+

Voelt lekker he? Het systeem verslaan. Is me ook een keer gelukt met een onterechte boete. Werkelijk. Ik dacht nadien de gehele wereld te kunnen bevrijden van alle overbodige bureaucratie. De snelheidsboete enkele dagen later zette me weer met 2 benen op de grond...
:+
 
Laatst bewerkt:
Voelt lekker he? Het systeem verslaan. Is me ook een keer gelukt met een onterechte boete. Werkelijk. Ik dacht nadien de gehele wereld te kunnen bevrijden van alle overbodige bureaucratie. De snelheidsboete enkele dagen later zette me weer met 2 benen op de grond...
:+
:D

maar het zou denk ik beter voelen als dit soort fouten gevolgen zouden hebben voor degenen die ze uitschrijven. Ik ken het naadje van de kous niet maar het lijkt er op dat dat niet het geval is.
 
Dat is natuurlijk vrijwel nooit zo. Iedereen die wat doet, al is het maar BOA doen, maakt fouten. Het zou wat zijn als dat iedere keer consequenties had voor de BOA Tenslotte leveren ze een nuttige bijdrage aan de maatschappij :+
 
:D

maar het zou denk ik beter voelen als dit soort fouten gevolgen zouden hebben voor degenen die ze uitschrijven. Ik ken het naadje van de kous niet maar het lijkt er op dat dat niet het geval is.

Dat is helaas niet zo. Dus die BOA loopt lekker bonnen uit te schrijven als hij weer zo'n koleremotor op het voetpad ziet staan, tot ze vanuit de gemeente Utrecht weer eens uitleggen dat motoren op het voetpad mogen parkeren.
 
Dat gaat lekker in Utrecht. Een topic over een motor die in beslag wordt genomen omdat een DB killer ontbreekt en nu dit.
 
..Dus een BOA is een soort opgewaardeerde stadswacht die boetes uit mag schrijven?
9vandaar..)
 
BOA staat natuurlijk voor Bijzonder On Aangenaam, die naam moeten ze waar maken. Zoveel mogelijk bekeuringen en het interesseert ze geen bal of ze terecht zijn of niet. Sterker nog SORRY als ze verkeerd zitten en je ze er op aanspreekt? Dacht het niet.
 
Pikorde handhaving

Minister -> Rechter -> Burgemeester -> Politiechef -> Brigadier -> Agent -> Aspirant agent -> Politiehond -> Politiepaard -> Stront opruimer voor eerder genoemde ( plantsoendienst gemeente ) punt..



Dan komt er heel lang niets...




Maar dan echt ook best heel lang...



Krekeltjes geluid...





Dan wat rond waaiend gras




Schraapt stem.. soowww dood vogeltje na al die stilte..


En dan een stadswacht / BOA
 
..Dus een BOA is een soort opgewaardeerde stadswacht die boetes uit mag schrijven?
9vandaar..)
Stadswachten zijn BOA's. Het is ontstaan uit de Melkert banen. Opstapbanen voor mensen die anders niet aan een baan kwamen. Zelf verbeelden ze zich vaak dat ze een soort politie zijn. Maar ze mogen alleen de APV handhaven.
 
Pikorde handhaving

Minister -> Rechter -> Burgemeester -> Politiechef -> Brigadier -> Agent -> Aspirant agent -> Politiehond -> Politiepaard -> Stront opruimer voor eerder genoemde ( plantsoendienst gemeente ) punt..



Dan komt er heel lang niets...




Maar dan echt ook best heel lang...



Krekeltjes geluid...





Dan wat rond waaiend gras




Schraapt stem.. soowww dood vogeltje na al die stilte..


En dan een stadswacht / BOA

Je mist ovj en rechter hoort er niet bij.
 
True ... true... en ik geloof ( weet niet zeker ) , dat Burgemeester ook momenteel niet echt correct is met de aansturing van het politie apparaat.

Dat was dacht ik zo, nu niet meer.. en willen ze weer zo terug als het was

T ging om het idee :)
 
Te kort door de bocht heren....

jachtopzieners, boswachters, brandweercommandanten, conducteurs.... etc zijn bijv ook allemaal BOA's.

Dat zijn zeker geen Melkert-banen-figuren....
 
Laatst bewerkt:
Er zijn ook nuttige, die hangen we apart op :)

Maar denk dat de strekking vrij duidelijk is welk soort/merk/typen BOA er word bedoeld.


Zoals wel meer zaken, verpest een groepje de naam voor een grotere groep.

En zoals wel vaker de oplossing word gegeven,
dan moeten de goeie maar de kwaaie corrigeren dat ze zich eens gedragen.



* Iets met een parkeer beheer BOA, die een lossende vrachtwagen wilt wegsturen van een laad en losplaats voor vrachtwagens..

Omdat die parkeerplaats is bedoeld voor, laden en lossen..
En .. niet, om te laden of te lossen.

( ja, echt .. )

En dat soort incompetente clowns, verpesten het inderdaad voor de andere.
( die, hopelijk, iets competenter zijn in hun werk. )
 
Ik ben serieus van mening dat de maatschappij er niet slechter op wordt als de volledige stadstoezicht verdwijnt. Misschien wordt het er zelfs wel beter van!
 
Terug
Bovenaan Onderaan