Iedereen onderuit?

Iedere motorrijder gaat een keer onderuit

  • mee eens

    Stemmen: 835 73,6%
  • niet mee eens

    Stemmen: 300 26,4%

  • Totaal aantal stemmers
    1.135
Na een kilometer of 9000 ervaring gelukkig nog niet onderuit gegaan, alleen een keer omgevallen bij het manoeuvreren op een stoepje. Zondag avond wel bijna bij een highsider onderuit gegaan maar gelukkig blijven zitten O-)
 
ja ja, we gaan allemaal een keertje onderuit.
zelf al 33 jaar op de motor met zoon 45000km in het jaar.
ook ik onderuit al is dat al wel een paar jaartjes geleden maar toch op men plaat.
jammer hoor gelukkig heel veel mazzel en niets aan over gehouden.
 
Met m'n eigen motor nog nooit onderuitgegaan (niet rijdend tenminste, wel een paar keer om laten vallen toen ie stil stond ...), heb nu 5 jaar m'n rijbewijs en 22.000 km gereden (niet heel veel, daar zal het ook wel door komen denk ik).

Op de lesmotor wel een keer, kneep iets te hard in de voorrem.
 
Alleen tijdens wat te krappe achtjes rijden en een keer verkeerd van de stoeprand afgestuiterd. Nog geen 'crash' meegemaakt in de drie jaar dat ik m'n rijbewijs heb. Komt vast nog wel een keer.
 
85.000km nu, 4,5 jaar, en 1x van mn motor gereden op de snelweg en 1x omgevallen bij het afstappen omdat ik zelf op mn smoel ging door ijs en daardoor de motor los liet en die ook viel.. Gelukkig amper schade toen.

Rij wel bijna elke dag op de motor, veel bijna oeps momentjes gehad doordat je automatisme verstoord wordt door iets sufs.
 
Twee jaar een motor, twee seizoenen gereden, niet onderuitgegaan *O*

Eén keer de motor bijna om laten kieperen omdat ik dacht dat de standaard uit was.
 
Laatst bewerkt:
10 weken geleden, na bijna 2 jaar. Toch een keer onderuit gegaan, je hoopt het niet maar het kan toch gebeuren.
Blijft een risico van motorrijden
 
Twee keertjes. Eerste keer leerde me dat de vloer van een tentoonstellingshal toch wel glad is... onderuit in de bocht. Tweede keer bij low speed manoeuvreren.... scheenbeen tot bloedens opengehaald. Hardste klap recent evenwel. In de regen op de fiets onderuit... Moeder met kind schoot te help. kHad graag "Mammie!" willen zeggen, maar daar had ze denk ik raar van opgekeken.
 
Laatst bewerkt:
Overtuigd van wel.. ;) Vorig jaar juni onderuit geschoven, vertrouwen kwijt geraakt, nu langzaam opbouwen. Over komt de besten denk ik wel 's..
 
Vroeger paar keer gevallen met de scooter.

Met de Motor, twee keer met lessen met bochtje draaien, niks ernstig. Motor had niks viel zacht op zijn beugels. |(

Nu op de weg aan het rijden merk ik toch als beginnende bestuurder dat ik voorzichtig ben in de bochten en de motor nog niet helemaal schuin durft te trekken. Ik denk dat er olie of steentjes liggen waar ik op uitglij :?
 
Ik ben jaren geleden onderuit gegaan in de winter.

Het had toen gevroren die nacht.
Was er ijzel ontstaan tussen de stenen van de straat.
Ik reed iets van 30km per uur.
Voordat ik er erg in had lag ik met m'n suus gs750 onderuit.
Ging zo snel.
ik had het pas door toen ik lag.
Het enige wat ik dacht was kut ben gevallen.
3 maanden last gehad van mijn linkerschouder.
 
Toen ik 16 werd en mijn eerste brommer kreeg, ben ik al vrijwel direct onderuit gegaan.
Wellicht daarvan geleerd.................?

Daarna nooit meer het wegdek van nabij bekeken!
Ik denk een dosis geluk en mss een beetje stuurmanskunst(weet niet?)

Wel al enkele keren in een (zijdelingse) slip en het er wel goed vanaf gebracht. Na de slip ben ik dan zelf verwonderd dat ik niet op straat lig............. Ik probeer daarna dan te bedenken wat ik wel en niet goed of fout heb gedaan. Begrijpen doe ik het nog steeds niet. Hooguit kan ik zeggen dat niet mijn eerste reactie is om aan de remmen te gaan hangen...............

Heel veel op de ATB gereden, ook in snelle afdalingen op gruiswegen in de bergen en daarvan geleerd dat de oplossing bij een mogelijke slip vaker ligt in sturen dan in remmen!

Edit: Echter er nooit om juichen: Morgen kan ik ook op straat liggen!
 
Laatst bewerkt:
Ik dacht altijd dat het mij niet zou overkomen.
2e jaar rijden van mn motor gereden op een rotonde door een blinde in een busje...
Maar ach he, dat was buiten mijn schuld om!

Dus legde ik em een half jaar later iets te plat tijdens een circuit dagje -O-

Ken verder niemand die nog niet gevallen is, wel aantal die het nog net kunnen navertellen. Maar ik trek het me verder niet aan, opstaan en doorgaan, want je kan ook in de douche uitglijden en je nek breken :)
 
Je hebt zoveel verschillende soorten motorrijders...

Als je jezelf als een "sportieve" rijder bestempeld en na zoveel duizenden kilometers nog niet onderuit bent gegaan, heb je je grenzen nog niet opgezocht...

Iedereen heeft zo iemand wel in zijn vriendengroep zitten, nooit de (land)grens over geweest, maagdelijke kneesliders en nooit op een circuit gereden, maar aan de bar de grootste praatjes _O-
 
Inmiddels 2 keer als ik de momentjes dat ik letterlijk ben omgevallen niet mee tel.

1x op de weg. De oprit af, omdat ik gewoon stomweg niet oplette op die onverlichte oprit na een hele lange dag. Stom en levensgevaarlijk.
Mijn geluk was dat het "gecrash" in de berm met zacht en drassig gras gebeurde waardoor zowel de fysieke schade als materiele schade beperkt bleef tot een gescheurd kuipdeel, kapotte rem\schakelset en een weekje met krukken, omdat mijn enkel een optater had gehad.

1x op het circuit. Ook weer de weg af (ik heb daar schijnbaar wat mee :o ). Target fixation??? :(

Hierbij gelukkig geen schade opgelopen enkel wat angst de eerstvolgende sessie.

De oorzaak hiervan was gewoon boven mijn kunnen rijden. Of misschien ook niet en dan had ik gewoon te kleine kloten om toch die bocht in te sturen. :)

Al met al mag ik van geluk spreken. Als ik ooit nog eens moet crashen dan teken ik ervoor dat het weer op 1 van deze 2 manieren gebeurd. Het asfalt kussen pas ik liever voor :+
 
Laatst bewerkt:
2 jaar rijbewijs, 2x onderuit gegaan...

1ste x tanktas die me in de weg zat bij het draaien op parkeerplaats bij Gamma, dan voel je je echt knap lullig hoor. En niemand komt helpen!
2de x file. Vent gaf me geen ruimte bij het filteren en drukt me uiteindelijk gewoon aan de kant. Ik was hulk-achtig woest. In staat om die motor op z'n motorkap te flikkeren. Toen had ik geen hulp nodig om hem omhoog te krijgen.... :@
 
2 jaar rijbewijs, 2x onderuit gegaan...

1ste x tanktas die me in de weg zat bij het draaien op parkeerplaats bij Gamma, dan voel je je echt knap lullig hoor. En niemand komt helpen!
2de x file. Vent gaf me geen ruimte bij het filteren en drukt me uiteindelijk gewoon aan de kant. Ik was hulk-achtig woest. In staat om die motor op z'n motorkap te flikkeren. Toen had ik geen hulp nodig om hem omhoog te krijgen.... :@

Ik neem even aan dat je hiermee je motor bedoelt, maar daar zijn echt geen buitensporige krachten voor nodig...
 
Afgezien van mijn lessen? Telt omvallen ook mee? Echt een glijer heb ik nog niet meegemaakt en hoop ik ook niet mee te maken. (5 jaar en ca 55000 km)
 
in vergelijking met mijn brommer waar ik zeker 4 á 5 keer (hard) mee op mien bakkus ben gegaan met de motor nog niet, weet echt niet hoeveel kilometers ik op de motorts heb gereden maar heb er in elk geval in een tijdsbestek van 6 jaar, 4 gehad waarvan 1 een (motor)scooter, die ik nog steeds heb :$, (nog) niet op de plaat gegaan.

Ben wel 1 keer op een XL500 op me rug gegaan toen ik voor de allereerste keer op iets ging rijden groter dan 70cc. Maat van me kwam me ophalen, had dat ding ergens uit een schuur getrokken en vroeg aan mij of ik wilde rijden. Maar natuurlijk wilde ik dat, voor de rest nog nooit op een schakel gereden dus ik klom op t stalen peerdje en trok de koppeling in, trapte m in de eerste versnelling en liet de koppeling veelste snel opkomen...BAM daar lag ik op me rug maar ik had toen geen rijbewijs dus dat telt lekker niiiieeettt O-) :+ :9
 
Terug
Bovenaan Onderaan