Iemand al ervaring met Flips MotoVision

wat is dan een goeie optie om als lamp tenemen??


Hm, ik rijd al een poos tevreden rond met de Nightguide van Philips.

Die geeft 3 kleuren licht:
- gelige gloed naar links, om tegenstandersliggers niet te verblinden,
- Wit rechtvooruit om goed (en ver!) zicht op de weg te hebben,
- blauwig naar rechts, om de borden en andere obstakels in de berm goed te zien.
 
Rij in m`n koekblik met Bluevision en het verschil met de standaard pit is behoorlijk.
Zoon Michel rijdt Nightguide in z`n Soes en ook hier is vergeleken met de standaardpit een behoorlijk verschil.
Zelf sinds afgelopen zaterdag de MotoVision in m`n Yammie geschroefd en merk niet zoveel verschil qua lichtsterkte maar als je er als koekblikker voor zit zie je heel duidelijk de oranje gloed en dat trekt aandacht. En da`s toch ook de bedoeling ervan.
Zien en gezien worden, en vooral het laatste is verrekte belangrijk.

Geld weggegooid? Nou,ik vind van niet.
 
@ Early Bird: wat voor lamp zat er voor die Motovision in je GTS? n rijdt je vaak in het duister?
En je opmerking qua opvallen :Y maar daarom zit er nu ('s zomers) ook een gele Beru H4 i.o.v. een Bluevision in mijn fiets.
 
Na lang wachten dan toch maar es aan de slag gegaan :+


voor:

full
 
En omdat jullie er zo lang op hebben moeten wachten nog een foto:

full




Nu nog een keertje mee in het donker gaan rijden :+ Slechter dan wat erin zat kan het geloof ik nooit zijn :P


misschien moet ik gewoon es die koplamp schoonmaken
 
En omdat jullie er zo lang op hebben moeten wachten nog een foto:

(Afbeelding)



Nu nog een keertje mee in het donker gaan rijden :+ Slechter dan wat erin zat kan het geloof ik nooit zijn :P


misschien moet ik gewoon es die koplamp schoonmaken
Xtond net naast een Honda CB750 met een MotoVision peer er in maar het leek in mijn spiegel wel een motor met een verroeste koplamreflector.
De berijder reed nimmer na zonsondergang en was wel tevreden, en het was de eerste lampwissel na aanschaf na 8.000 km en 5 jaar rijden...

Er zijn wel eens mensen die meer rijden, in vijf jaar. :]
 
Ook in het donker? :]

Wat me net over knap donkere weg opviel is dat bij grootlicht (H4) er minder licht schijnt dan bij gebruik "pass"knop, dan brandt zowel groot- als dimlicht.
Klopt dit? :?
Het was wel erg aangenaam, met die halve mistflarden.
 
Reactie is een beetje laat, met vakantie geweest. O-)

Ik rij vrijwel nooit in het donker, dus ik heb geen idee. Ga eind aug. wel de VAMAC nachtrit rijden, dus dan heb ik gelegenheid genoeg om het eens uit te proberen.
Alhoewel ik er (nog) niet van overtuigd ben dat het overdag meer opvalt, weet ik inmiddels wel dat je bij donker inderdaad veel meer lichtopbrengst hebt.
Bij de genoemde nachtrit reed een maatje van me met exact dezelfde motor maar met standaard pit. Ik had duidelijk veel meer licht :Y :Y
 
Alhoewel ik er (nog) niet van overtuigd ben dat het overdag meer opvalt, weet ik inmiddels wel dat je bij donker inderdaad veel meer lichtopbrengst hebt.
Bij de genoemde nachtrit reed een maatje van me met exact dezelfde motor maar met standaard pit. Ik had duidelijk veel meer licht :Y :Y


Kijk daar heb k wat aan, ga m dan ook aanschaffen op me 1100Rt *O*
 
@ Early Bird: wat voor lamp zat er voor die Motovision in je GTS? n rijdt je vaak in het duister?
En je opmerking qua opvallen :Y maar daarom zit er nu ('s zomers) ook een gele Beru H4 i.o.v. een Bluevision in mijn fiets.

Was hele topic al zowat vergeten. Gewoon standaard pitje wat er in zat. Rij niet zo vaak in het donker maar er is wel degelijk verschil qua voordeel voor de Motovision.
 
Alhoewel ik er (nog) niet van overtuigd ben dat het overdag meer opvalt, weet ik inmiddels wel dat je bij donker inderdaad veel meer lichtopbrengst hebt.
Bij de genoemde nachtrit reed een maatje van me met exact dezelfde motor maar met standaard pit. Ik had duidelijk veel meer licht :Y :Y

Kijk, aan zo'n reactie heb je wat. *O*

Tijdens m'n laatste vakantie in Tsjechie merkte ik dat mijn motor ronduit slechte verlichting voor 's nachts heeft. Twee vrienden die voor me reden tijdens een zware regenbui in het donker kon ik nauwelijks bijhouden. Het was voor mij puur mikken op het achterlicht van m'n voorganger '(

Aankomende winter zal ik dan ook zeker een nieuwe lamp monteren en als ik het zo zie wordt het waarschijnlijk de Motovision. Kan iemand meer vertellen over maten van lampen? Wat houdt H4 in bijvoorbeeld? Verschillende aansluitingen / soorten?

Mijn dank is groot. :}
 
Nog even een aanvulling....

De genoemde oranje gloed kon ik eerder niet ontdekken, maar dat was als de Beemer op de middenbok stond (en dus niet helemaal horizontaal staat), ook zelf hoger/lager kijken leverde niets op.

Eergisteren echter mezelf zien staan in een winkelruit (tja, niet alleen vrouwen kijken in de spiegel, zij het naar andere dingen O-) ) en toen zag ik wel die gloed.

[me]BeemerBeest is nog enthousiaster over Motovision :Y [/me]
 
Terug
Bovenaan Onderaan