Iemand al ervaring met Flips MotoVision

Ik heb sinds een paar maanden ook de Motovision, en de lichtopbrengst is duidelijk meer dan een standaard H4 55W lamp. Of het ook 40% meer licht is kan ik niet beoordelen, maar het is duidelijk meer, en objecten steken beter af in het donker.
 
Vind ik ook nog steeds en wat me met een aantal dagen :] fileren :] in het zeer recente geheugen opvalt is dat de "oranjige "gloed die niet zomaar erg opvalt in je spiegels tussen al die blikken met witte, blauwe enz. lampen wel opvalt. *O*

En dat er relatief veel medefilerijders/sters met motovision zijn, vergeleken met de "gemiddelde "motorrijderts :] . 8-)
 
Laatst bewerkt:
Heb gisteren een Philips x-treme power gemonteerd. Die zou nog beter moeten zijn dan de motovision (als ik diverse bronnen op internet mag geloven).

Nou, ik vind het zonde van mijn geld. Slechts marginaal verschil met een normaal H4 peertje (ook een philips by the way). 80 % meer licht... no way!

O ja, motor in kwestie is een SRX, en die hebben van nature al redelijk goed licht vanwege de enigermate enorme koplamp.

Jammer.
 
Extreme is niet oranjig en kan wellicht wel meer licht geven, niet meer opvallendheid,

Wegens overlijden (na circa 30dkm :] ) van Motovision weer een gele H4 peer gestoken 8-) , opvallender, maar wel minder (fel) licht.
 
Waarom nog ouderwetse gloeilampen monteren als je voor ca. 100 Euro al echte Xenon-sets (inclusief 10.000 Volt ballast) kan kopen?
Geeft nog veel meer licht, valt meer op, gaat langer mee, en verbruikt minder stroom....
 
Waarom zie ik dan overal 140 voor eentje, of zo'n 180 euries voor een (dubbel) autosetje, met bixenon H4? :?

Plus een nadeel van xenon, vind ik, is dat je nagenoeg dezelfde kleur(nuance) hebt als je medeweggebruikers en er dus geen voordeel qua opvallendheid behaald wordt, tenzij je weer illegaal naar 12 of 14.000K gaat, wat ook nog eens consequenties heeft voor lichtopbrengst (die allicht toch nog hoger zal zijn dan halogeen H4, maar toch).
 
Waarom zie ik dan overal 140 voor eentje, of zo'n 180 euries voor een (dubbel) autosetje, met bixenon H4? :?

Plus een nadeel van xenon, vind ik, is dat je nagenoeg dezelfde kleur(nuance) hebt als je medeweggebruikers en er dus geen voordeel qua opvallendheid behaald wordt, tenzij je weer illegaal naar 12 of 14.000K gaat, wat ook nog eens consequenties heeft voor lichtopbrengst (die allicht toch nog hoger zal zijn dan halogeen H4, maar toch).
OK, dubbele sets zijn duurder.....
En wat kleurverschil betreft: de legale 10.000K is blauwer dan bijvoorbeeld de dure Audi's, Mercedessen of BMW's. En die zie je van veel verder aankomen dan een Halogeen lampje, ook al is het een Nightvision of Motovision.....
 
Het gaat net altijd om van veel verder aan zien komen, maar juist onderscheidend zijn op de korte afstand, zoals bij het langsrijden :] van twee (of meerdere) rijen snelwegparkeerders/blokkeerders, anderen noemen dat ook wel eens fileren, of "Doing a Moses".

En nog meer blauw op straat is niet ieders smaak. B|
 
Nou ik heb die lampies dus sinds vanmiddag... en die geven dus echt wel een tiet licht!

Hier rij ik!!! *O* Kijk mij dan!
 
ik ben eigenlijk wel benieuwd waar jullie die lampjes vandaan halen want ik heb alleen de nightguide nog bij de halfords kunnen vinden. (overigens hoe is deze lamp eigenlijk? hij is namelijk wel 30 euro)
 
ik ben eigenlijk wel benieuwd waar jullie die lampjes vandaan halen want ik heb alleen de nightguide nog bij de halfords kunnen vinden. (overigens hoe is deze lamp eigenlijk? hij is namelijk wel 30 euro)
(..)
Sowieso alle Motoportvestigingen, Hein Gericke (Leiden, Almere, Breda etc.) en wellicht anders bellen/mailen?
Ook bij HG Amsterdam etc.

Motovision kost 14,95 :]
 
leuk lampje. Ik heb mijn dimlicht vervangen nu nog het grootlicht :) maar aangezien ik die niet zo vaak gebruik heeft dat nog gee prioriteit voor mij.
 
Nou, van mij hoeft het niet meer. Met mijn originele lampjes deed ik zo'n 35k, met de Motovison slechts 15k. En ze zijn ook nog eens 2x zo duur. Dit aangekaart bij Motoport DB. Die hebben het weer aan hun leverancier voorgeledg. Uitslag: ja, het komt vaker voor. Ze gaan inderdaad korter mee.
 
Nou, van mij hoeft het niet meer. Met mijn originele lampjes deed ik zo'n 35k, met de Motovison slechts 15k. En ze zijn ook nog eens 2x zo duur. Dit aangekaart bij Motoport DB. Die hebben het weer aan hun leverancier voorgeledg. Uitslag: ja, het komt vaker voor. Ze gaan inderdaad korter mee.

Motovision is er ook in een Heavy Duty uitvoering.
Deze heeft een dikkere gloeidraad, en gaat daardoor langer mee, als het goed is.


@Justice Strike: ik heb heel lang met de Nightguide rond gereden, en dat beviel prima.
Tegenwoordig ben ook ik over op xenon, dat dan wel weer.
 
ik heb de H4 Philips Premium +30% en heb bakken licht kost 7,50 euro per lampie
maar ook de juiste hoogte is heel belangrijk anders helpt de duurste lamp niks.
een vage kennis rijd met Xenon op zijn fj 1200 en mijn licht is veel meer rara hoe kan dat .
hij zegt ik heb twee koplampen maar toch hij heeft Xenon en moet veeel meer oplichten.
 
Nou ik heb nog steeds dezelfde erin zitten.... ik heb hierboven in september 2006 gepost dat ik hem er net ingezet had; zit er nu dus nog steeds in.
Inmiddels heb ik er denk ik zo'n 30k mee gereden, en so far so good.

(afkloppen dan maar.... :) )

Ondertussen vind ik Xenon wel interessant worden, maar dat moet ik met m'n volgende motor maar eens gaan bekijken.
 
dubbel setje xenon gemonteerd:

73c1abb64e069acd1b4b5b5d186fbac2


1841be0f57af65e611b2fd8d5caa9b34



en dit is het beeld op straat:
af7860b6b67c9326f576e6648ad63263


als ze me nu nog niet zien })
 
Voor mij is het klaar. Ik heb er nu Phlps VisionPlus. Lijkt een beetje op de (vroegere) BlueLight.
visionplus.jpg

Bijgaande foto: rechts de oude gewone Osrm H4 (na 43k km), links de nieuwe.
 
Da's altijd handig, zelfde lichtkleur als je medeweggebruikende blikkers. |(

Nee, dat is minder. Ik heb nu de keus gemaakt voor veel lichtopbrengst. Ik hoop er dus vooral zelf meer door te zien. Zal het maandag na het werk weten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan