Iemand al ervaring met Flips MotoVision

Aankomende winter zal ik dan ook zeker een nieuwe lamp monteren en als ik het zo zie wordt het waarschijnlijk de Motovision. Kan iemand meer vertellen over maten van lampen? Wat houdt H4 in bijvoorbeeld? Verschillende aansluitingen / soorten?

Mijn dank is groot. :}
H1, H4 en H7 zijn de meest gangbare typen halogeen lampen. H4 is een gecombineerde lamp voor dim- en grootlicht. H1 (grootlicht) en H7 (dimlicht) kom je meestal samen tegen.

De lampen zijn niet uitwisselbaar, daar bedrading, stekker en reflector afwijken.

Tom.
 
Gisteren de kuip eraf getrokken en een oud alarm van m'n motor gesloopt. Tevens de lamp vervangen door een Motorvision H4.

Duidelijk verschil te merken. De lamp is nu een stuk feller en daarom heb ik meer licht dicht bij de motor. Ik heb de lamp nu hoger af kunnen stellen, scheelt bijna 10 meter aan zicht. En het zicht dat ik heb is nu duidelijk verbetert, het was gewoon ronduit belabberd.

De oranje gloed is alleen te zien als je vanaf een bepaalde hoogte naar de lamp kijkt. Er is gewoon sprake van wit helder licht in de straal.

Erg tevreden dus. *O*
 
Gisteren de kuip eraf getrokken en een oud alarm van m'n motor gesloopt. Tevens de lamp vervangen door een Motorvision H4.

Duidelijk verschil te merken. De lamp is nu een stuk feller en daarom heb ik meer licht dicht bij de motor. Ik heb de lamp nu hoger af kunnen stellen, scheelt bijna 10 meter aan zicht. En het zicht dat ik heb is nu duidelijk verbetert, het was gewoon ronduit belabberd.

De oranje gloed is alleen te zien als je vanaf een bepaalde hoogte naar de lamp kijkt. Er is gewoon sprake van wit helder licht in de straal.

Erg tevreden dus. *O*


En het is nog niet eens winter....

:+
 
Ik heb net zoals bij Ton-up, meer licht bij het gebruik van pass, dan bij grootlicht.
Wie weet wat daar de oorzaak/reden van kan zijn?
 
Ik heb afgelopen week ook een Motovision erin gezet, daarvoor had ik een gewone (standaard) H4.
Ik merk zeker verschil in lichtopbrengst!

Zowel op de weg (mijn zicht) als naar de motor kijkend (gezien worden).

De oranje gloed is inderdaad niet makkelijk te vinden, maar hij is er wel. Zal vanuit een koekblik (bepaalde hoek) wel opvallen.
 
Knipperend mag niet, pulserend licht is niet verboden.


Overigens geloof ik niet zo in MotoVision lampen wbt zelf meer licht hebben. Dan is xenon de enige optie })

Naast een oud alarm heb ik ook zo'n pulseer ding eraf gesloopt. Op mijn grootlicht zat dus zo'n apparaat aangesloten. Ik kan het iedereen afraden! Echt niet bruikbaar. Zelf heb je helemaal niets aan dat pulseerlicht.

Als je 's avonds je grootlicht nodig hebt heb je dus alleen dat discolicht tot je beschikking waardoor je dus niets ziet. Waardeloos, ik ben daar dus echt op uitgekeken.

Zorg gewoon dat je licht goed afgesteld staat en dat je overdag met je lichten aan rijdt. Mocht je dan toch nog over het hoofd gezien worden heb dan voor je gevoel alles eraan gedaan wat je er aan kon doen. Als zo'n pulseerapparaat het verschil moet zijn rijd je naar mijn mening op de verkeerde plek op dat moment.

Pulserend licht :r

MotoVision *O*
 
Knipperend mag niet, pulserend licht is niet verboden.


Overigens geloof ik niet zo in MotoVision lampen wbt zelf meer licht hebben. Dan is xenon de enige optie })

Door de plaats van de gloeispiraal in de lamp, en
door het gebruik van het juiste glas en het juiste gas is er uit zo'n
lamp zeker meer licht te krijgen dan uit een standaard goedkoop lampje.
 
Door de plaats van de gloeispiraal in de lamp, en
door het gebruik van het juiste glas en het juiste gas is er uit zo'n
lamp zeker meer licht te krijgen dan uit een standaard goedkoop lampje.
Klopt, maar vaak combineren ze dat met een dunnere gloeidraad = meer weerstand = harder gloeien = meer licht *O* = eerder kapot -O-

Zonder gloeidraad is daarom nog beter ;) Na 4 jaar retrofit, nu af fabriek.
 
Heb van de week de motovision erin gezet, qua lichtopbrengst geen idee, rij hoofdzakelijk op de snelwegen dus dat is al verlicht.

De rode gloed is best wel duidelijk te zien bij mij :9

En t lijkt of de koekblikkers me nu beter zien, want in de file gaan we ruim op tijd opzij *O* *O*

Dus of ze kijken ineens alemaal beter of die lamp werkt echt O-)

:] 8-)
 
Ik heb afgelopen week ook een Motovision erin gezet, daarvoor had ik een gewone (standaard) H4.
Ik merk zeker verschil in lichtopbrengst!

Zowel op de weg (mijn zicht) als naar de motor kijkend (gezien worden).

De oranje gloed is inderdaad niet makkelijk te vinden, maar hij is er wel. Zal vanuit een koekblik (bepaalde hoek) wel opvallen.
:^
ik ben ook overstag, werd een beetje tureluurs van mijn gele licht in het donker, en kon mijn (winter) bluevision niet 1,2,3 vinden.
Goed licht, aangename kleur en qua opvallendheid, in/door file, naar mijn mening iets minder dan een gele peer, maar binnenkort toch wintertijd.

Ook nog geen reacties gehad via lichtsignalen dat íe te fel zou zijn, terwijl er wel behoorlijk goede licht/donkerscheiding bij dimlicht waarneembaar is.

Of er idd. 10 a 20 meter meer licht is weet ik (nog) niet maar wel aangenaam in het pikkedonker. 8-)
 
Laatst bewerkt:
Ook in het pikkedonker (of is dat pikkendonker :+ :? ) en stromende regen zoals afgelopen nacht ideaal, beter dan die gele peer die er tot voor kort inzat en naar mijn gevoel ook beter (verder schijnend en helder daglichtkleurig licht) dan Philips Bluevision.

Ik hoop O-) dat jullie me permitteren dat ik niet hetzelfde traject (53km, en dat dan weer heen en terug :N ) nogmaals in hetzelfde buiencomplex gereden heb met een ander peertje met andere kleurnuance etc. :] omdat vanochtend mijn jack nog plasjes water produceerde op de garagevloer...
Nadeel van die waterdichte, dampdoorlatende laminaatvoering achter de slijtvaste buitenlaag. -O-
 
Vorige week een Philips Motovision H4 lamp aangeschaft voor mijn XJ900S Diversion. Ik rij veel 's avonds laat of 's morgens vroeg in het donker. Vooral de beloofde extra lichtopbrengst sprak mij aan.
Mijn ervaring: de lamp is gewoon erg goed. Bij gedimd groot licht reikt de lichtbundel inderdaad verder dan met de conventionele H4 lamp.
De lichtbundel is veel egaler van dekking. De oude lamp vertoonde een streperig lichtbeeld. Op het wegdek is ook een licht oranje gloed waarneembaar.
Of ik nu eerder of beter opgemerkt wordt door het overige verkeer kan ik natuurlijk moeilijk zeggen.
Conclusie: De Euro 14,50 die ik voor de lamp betaald heb is goed besteed. Een echte verbetering die de veiligheid ten goede komt.
 
Ik reed mijn mijn nieuwe CBR600 gisteren voor het eerst in het donker. Ik ben niet tevreden over de hoeveelheid licht aan de voorzijde.

Kunnen jullie deze lamp aanbevelen of toch een andere?


(waar issie overigens te krijgen in Amsterdam?)
 
Aanbevelen zeker, al moet je de extra opvallendheid nimmer overschatten. 8-)
Meer licht dan de meeste standaardperen zeker en waar in Amsterdam e.o. te koop?

Motoport Selling, Spaklerweg
Wijngaard/Honda Stadionweg
Harry Meijer Sloterweg-Badhoevedorp
Safe misschien, Jarmuiden
Etc.

Sowieso alle Motoportvestigingen, Hein Gericke (Leiden, Almere, Breda etc.) en wellicht anders bellen/mailen?
 
[me="DinX"]rijdt er sinds gisteren mee.[/me]

Valt goed mee. Ik had verwacht dat de lichtopbrengst lager zou zijn dan die van BlueVision, maar het lijkt eerlijk gezegd nog mee.

Het viel ook op bij koekblikkers vond ik. Je zag er soms zo eentje vreemd kijken als ie voor/naast je reed. Ik had ook de indruk dat sommigen sneller aan de kant gingen, en ook meer personen.

[img=550,413]http://tweakers.net/ext/f/e26092ff939f768de19a9ad615b8d349/full.jpg[/img]

[img=550,413]http://tweakers.net/ext/f/d3f51bf89510baf0784d5df0d8729fb6/full.jpg[/img]
 
[me="DinX"]rijdt er sinds gisteren mee.[/me]

Valt goed mee. Ik had verwacht dat de lichtopbrengst lager zou zijn dan die van BlueVision, maar het lijkt eerlijk gezegd nog mee.

Het viel ook op bij koekblikkers vond ik. Je zag er soms zo eentje vreemd kijken als ie voor/naast je reed. Ik had ook de indruk dat sommigen sneller aan de kant gingen, en ook meer personen.
(..)
:Y Dat vreemde opkijken, ach, dan vallen we in ieder geval iets minder slecht op.
 
Ik heb het nieuwe lampje op mijn F650st gemonteerd, ik heb nog een rechthoekige lamp,maar hij geeft zeker meer licht dan de oude vooral met regen, maar de oranje gloed is nauwelijks te zien, je moet het weten en er op verschillende manieren inkijken??? :p
 
Ik heb er nu een paar weken een motovision in zitten en het licht is iets witter(voor de bestuurder) en hij schijnt inderdaad wat gelig op. Ik vind het niet erg schokkend meer licht maar ik rij vaak in donker in de polder met verder helemaal geen licht dus alle beetjes helpen.

:Y
 
Vanochtend (half vijf :Z :] ) viel mijn dimlicht (H4) opeens uit |( , maar op de terugweg deed alles het weer. :? *O*

Beetje vlot na zo'n 20 a 25 duizend kilometers (bluevision hield het 60dkm vol, Beru - geel ook zo iets, al had die eerst in een andere motorfiets gzeten)

Maar nu doet alles het weer / nog steeds...

Anderen ook zulke ervaringen, qua tijdelijke uitval, gedurende zo'n 30km?
 
Laatst bewerkt:
Vanochtend (half vijf :Z :] ) viel mijn dimlicht (H4) opeens uit |( , maar op de terugweg deed alles het weer. :? *O*

Beetje vlot na zo'n 20 a 25 duizend kilometers (bluevision hield het 60dkm vol, Beru - geel ook zo iets, al had die eerst in een andere motorfiets gzeten)

Maar nu doet alles het weer / nog steeds...

Anderen ook zulke ervaringen, qua tijdelijke uitval, gedurende zo'n 30km?

Dat zal vast de lichtsensor zijn, waar licht van een tegenligger op viel ofzo. :+

Los contactje ergens?
 
Nope, geen los contact (alle stekkers gecheckt) en ik heb alleen een regensensor.
Als die nat wordt regent het. 8-)

Ook de oude vertrouwde derde wereldtruc van een klap op de zijkant geprobeerd maar het bleef aardedonker, alhoewel er op dat tijdstip op de A1 geen absolute duisternis heerst en ik kort er voor op de Buiten- en Hogering geen last had. (Waar er geen straatlantaarns schijnen.)
 
Terug
Bovenaan Onderaan