Iemand al ervaring met Flips MotoVision

Nee, dat is minder. Ik heb nu de keus gemaakt voor veel lichtopbrengst. Ik hoop er dus vooral zelf meer door te zien. Zal het maandag na het werk weten.
Ach, zolang mensen nog tegen trams oplopen en zeggen dat ze die niet aanzagen komen rijden enz. kan je gevoegelijk wel zeggen dat het een veilige optie is om er van uit te gaan dat je medeweggebruikers je toch niet (kunnen) zien.

Maar MotoVsion geeft ook iets meer lichtopbrengst dan een " gemddelde" halogeenlamp, met die afwijkende kleur als bijkomend voordeel.
En volgens mij net zo geprijsd als die andere speciale Philpslampen..

De levensduur (of de tegenvallendheid daarvan) hebben mij na een poosje toch doen overstappen op xenon.
Wel een 8000K kleur, iets blauwer, maar vooral vanwege de inderdaad nog grotere lichtopbrengst t.o.v. halogeen.
 
Laatst bewerkt:
Toch nog even een reactie van een zeer tevreden MotoVision-gebruiker...

Had al meerdere jaren zitten vogelen met allerlei verschillende typen (wel allemaal het Philips-merk): extra wit, mega white, high power e.d. maar of ze gingen al na enige maanden kapot, of het zicht 's nachts was niet helemaal "je van het". Had ook al eens gekeken naar zo'n Xenon-set maar een niveauregeling ontbreekt dan.

Heb de MV-lamp nu ongeveer een jaar in gebruik en voor mij is dit een uitstekend presterende "klassieker" (vanwege de gloeidraad dan). Ik profiteer duidelijk van de sterkere lichtbundel waardoor het in duisternis rijden makkelijker gaat. De wegbelijning reflecteert beter en de algehele verdeling is ook gelijkmatiger, zodat ik niet meer vóór donker thuis hoef te zijn. :) Door de reacties van andere weggebruikers in het afgelopen jaar, valt de oranje gloed in de lamp toch wel op. Niet dat iedereen aan de kant vliegt, maar alle beetjes helpen, nietwaar?
Op zonnige dagen heb ik al dat licht niet nodig dus brand de koplamp op standje 1 (parkeerlicht, paarse LED / achterlicht 24-LED) en maak ik gebruik van twee naast de koplamp gemonteerde "bullet lights" van Kuryakyn voorzien van een 3-Watt Luxeon-LED, puur om gezien te worden (met de term aangeduid: DRL oftewel DagRijLichten). En dat word ik!! Ik heb een hele brave en smalle motor (Suzuki VX800) en met de DRL's krijgt 'ie net wat meer smoel.
 
Werd gister in de regen en door de file gevolgd door iig twee motoren, die ene met Motovision zag ik steeds en die andere, die dichter achter me reed :] , viel telkens weg in een zee van dimlichtjes van die blikparkeerders.. 8-)
 
Maar die zijn weer wit(tig), niet echt afwijkend.

HIER old skool gele lampen, binnenkort toch maar bestellen, misschien.
 
Laatst bewerkt:
@dopey: dat is afhankelijk van wat jij wil. Zelf heb ik 4 jaar met een motovision gereden en sinds kort een xp gemonteerd. De xp is minder afwijkend, maar daar komt een flink bak met licht vanaf. Dat is precies wat ik wil, de motovision zie je naar mijn mening net iets te slecht mee.
 
Terug
Bovenaan Onderaan