vaak zijn die ouwe knorrepotten de beste monteurs .
Ben nu een paar keer langs geweest bij Rien (http/www.motorkelder.com/)maar ik heb er een raar gevoel over. Heeft deze man een hekel aan motorrijders ofzo??? Het is echt ongelooflijk, maar hij staat elke motor die hij in onderhoud heeft of waaraan in zijn werkplaats gewerkt wordt af te zeiken. Ook doet hij alsof alle motorrijder lastig zijn en je eigenlijk wel een enorme eikel moet zijn als je je eigen oude fietsje lopende wil houden, ook vind hij eigenlijk alle werk dat moet gebeuren te veel moeite. Toch raar voor iemand die er zijn brood mee moet verdienen.
Ik vind het een nare, negatieve vent en ik heb hem nog nooit opbouwend advies horen geven.Ik ga er ook niet meer heen.Ik wil wel weten of anderen ook deze ervaring met hem hebben.:
Op welke dag sleutelt je vriendinRien heeft een gebruiksaanwijzing, als je er niet tegen kan dan heb ik slecht nieuws: hij is al 15 jaar zo! Prik erdoor heen, en profiteer van zijn kennis, als jij je normaal en niet opdringerig opstelt gaat het goedkomen, ik weet het zeker denk ik! Enne, mijn vriendin mag daar altijd gratis sleutelen, zolang ze het maar topless doet! Daar waar andere zaken een levertijd hadden van 3 tot 4 weken vroeg Rien op dinsdag aan mij "wanneer moet je het hebben, donderdag of vrijdag?"
Leuk voorbeeld: Ik zit daar op een vrijdagavond aan de pizza (vaste prik voor een aantal gasten, ik was mn twin aan het repareren), en er komt een gast binnen die voor 200 euro een motor gekocht heeft die al 6 jaar stilstaat. En die vraagt aan Rien wat er moet gebeuren om hem weer aan de praat te krijgen. Rien antwoord (op zn Riens): Dus jij koopt een berg oud ijzer voor 200 euro, en ik moet dat zeker voor een tientje aan de praat helpen? Gast vloekend weg, en Rien zegt "daar laat ik mn pizza niet voor koud worden" en gaat verder eten.
Nou, volgens mij is hij wel een stukje ouder, hoor!Rien heeft een gebruiksaanwijzing, als je er niet tegen kan dan heb ik slecht nieuws: hij is al 15 jaar zo!
Leuk voorbeeld: Ik zit daar op een vrijdagavond aan de pizza (vaste prik voor een aantal gasten, ik was mn twin aan het repareren), en er komt een gast binnen die voor 200 euro een motor gekocht heeft die al 6 jaar stilstaat. En die vraagt aan Rien wat er moet gebeuren om hem weer aan de praat te krijgen. Rien antwoord (op zn Riens): Dus jij koopt een berg oud ijzer voor 200 euro, en ik moet dat zeker voor een tientje aan de praat helpen? Gast vloekend weg, en Rien zegt "daar laat ik mn pizza niet voor koud worden" en gaat verder eten.
En als die man nu normaal een vraag stelt, kan er toch wel gereageerd worden dat die hem helpt als zijn pizza op is?
Zal wel aan mij liggen maar dat soort humor kan ik echt niet waarderen
Tja, het kan aan mij liggen, maar als je zelf niet handig genoeg bent - en zelfs niet in staat om te bepalen wat er aan moet worden gedaan - om een dergelijke motor weer op gang te brengen moet je er niet aan beginnen. Brikkies opkopen voor een prikkie is leuk als je handig bent en er lol in hebt om problemen op te lossen. Voor iemend met een werkplaats is het alleen een naderende bron van ellende: op ieder extra dingetje zal hij worden aangesproken en als hij niet oppast raakt íe nog in allerlei garantie-perikelen rond zijn reparaties verwikkeld ook....
[me]Billy the kid kan er zich wel iets voorstellen bij een afwijzende houding in dit geval[/me]
PJP, heb exact hetzelfde gevoel als jij.
Heb een nieuwe achterband bij hem gekocht en die heeft die er uitstekend ondergezet etc.etc.etc.
Maar toen ik wat technisch aan hem vroeg krijg je gewoon geen normaal antwoord en hij geeft je het gevoel dat die er gewoon geen zin in hebt en dat je het zelf maar lekker uit moet zoeken.
Een collega van mij (via hem daar terecht gekomen) vind het helemaal een geweldige vent en zweert bij hem.
Begrijp het ook niet, maar ook ik zie maar van verdere bezoeken af.
Kreeg pas een tip over een zaakje in Ouderkerk a/d IJssel, schijnt een hele goede vent te zijn, ga daar maar is kijken denk ik.
zal wel ons uiterlijk zijn?