Iemand ervaring met Macxa Carplay Android motor navigatie ?

Iemand die al een nieuwere firmware heeft dan deze toevallig?

EW_YFM_01-202306161808


Edit: Er is nieuwe firmware! *O*
V1.1.6.4.1938 volgens de filename.

Ik zag dat ze een Facebook-post hadden gedaan met daarin de melding. Enige wijzigingen O.a.: Pools en Nederlands toegevoegd.
Op zich wel grappig, maar nog meer een fijn idee dat ze er dus actief aan werken.

Berichtje via Ali gestuurd - een check of m'n emailadres nog klopte - meteen daarna een RAR-bestand in de mail.
Vanavond maar eens erin beunen.

Edit 2: update ging gesmeerd.
Inderdaad NL nu:

IMG_5441.jpeg


Er zijn nog wel wat zaken veranderd, o.a. wat menu-opties als ik het goed heb.
Je moet wel alles opnieuw instellen, wat gelukkig erg meevalt. Alle instellingen zijn weg na de update.
 
Laatst bewerkt:
Is er een mogelijkheid om die update met de rest van het forum te delen? Ik snap niet zo goed waarom ze het niet zelf ergens centraal ter download beschikbaar stellen.
 
Hoe heb je die update gedaan? Met een sd kaart?
SD kaartje erin en bij systeeminstellingen op update klikken.

Is er een mogelijkheid om die update met de rest van het forum te delen? Ik snap niet zo goed waarom ze het niet zelf ergens centraal ter download beschikbaar stellen.
Ze schermen het behoorlijk af voor degenen die het niet bij hen gekocht hebben. Beetje apart wel.
 
Ik heb de gok ook gewaagd voor €90 en een chinese carplay navi gekocht. Heb hem even aangezet om het te bekijken, moet nog een beugeltje verzinnen en kabeltje wegwerken. Eerste indruk is verrassend goed. Als hij opstart ziet het menu er heel typisch Chinees uit. Koppelen met de Iphone 13 ging soepel. Eenmaal in Carplay modus heeft hij erg scherp en helder beeld. Ook in de volle zon nu. Verbinding met audio gebruik ik niet, dus kan daar niets over zeggen. TomTom go app ziet er vertrouwd uit, maar gewoon een stuk beter door het hoge resolutie scherm t.o.v. De Rider 410. Het selecteren en straten van routes is niet mogelijk via CarPlay, dit moet op de telefoon.

Zal nog eens weer schrijven als ik hem in het echt heb geprobeerd
25ACD3C7-EC46-4CAF-BF8B-074660D3E712.jpeg

5" Waterproof Motorcycle Smart Screen Touch Screen Wireless CarPlay Navigator | eBay
 
De knobbel die achterop zit past dus 1:1 in de RAM mount van de TomTom
301AB684-A280-4072-9559-EC83CC672741.jpeg

Het geheel is nu niet echt symmetrisch meer, maar wel functioneel
 
Ik zie op Facebook carpuride voorbij komen zijn dat dezelfde apparaten?
Als je bedoelt met wat de apparaten doen. Zijn het inderdaad dezelfde apparaten. Oftewel een Apple Carplay en Android Auto scherm.
De hardware en onderliggende software zijn niet identiek
 
Ik heb de gok ook gewaagd voor €90 en een chinese carplay navi gekocht. Heb hem even aangezet om het te bekijken, moet nog een beugeltje verzinnen en kabeltje wegwerken. Eerste indruk is verrassend goed. Als hij opstart ziet het menu er heel typisch Chinees uit. Koppelen met de Iphone 13 ging soepel. Eenmaal in Carplay modus heeft hij erg scherp en helder beeld. Ook in de volle zon nu. Verbinding met audio gebruik ik niet, dus kan daar niets over zeggen. TomTom go app ziet er vertrouwd uit, maar gewoon een stuk beter door het hoge resolutie scherm t.o.v. De Rider 410. Het selecteren en straten van routes is niet mogelijk via CarPlay, dit moet op de telefoon.

Zal nog eens weer schrijven als ik hem in het echt heb geprobeerdBekijk bijlage 1985233
5" Waterproof Motorcycle Smart Screen Touch Screen Wireless CarPlay Navigator | eBay
Lukt het jou om te updaten?
 
Lukt het jou om te updaten?
Ik heb mijn Chinees een berichtje gestuurd met de vraag om een update. Hij lijkt wel een sd slot te hebben dat met een schroefje dicht zit. Tot nu toe nog geen reden gevonden om te updaten.

Heb het apparaat nog niet geschakeld achter het contact zitten. Hij heeft vandaag 2 uurtjes aan gestaan in de achtertuin. Toen ik weg wou rijden was de verbinding met de telefoon verbroken. Waarschijnlijk doordat ik vaak in/uit het bereik was gelopen. Apparaat moest even van de stroom af, daarna pakte hij de verbinding weer. Daarna tijdens een ritje van anderhalf uur een stabiele verbinding.

Ga hem nog wat meer testen voordat ik hem genoeg vertrouw om mee op vakantie te nemen. Niets vervelenders dan je op vakantie ergeren aan Chinese meuk. Slechte ervaring met Bluetooth intercom setjes waarvoor we elk half uur moesten stoppen om alles te reconnecten.
 
Ik heb de gok ook gewaagd voor €90 en een chinese carplay navi gekocht. Heb hem even aangezet om het te bekijken, moet nog een beugeltje verzinnen en kabeltje wegwerken. Eerste indruk is verrassend goed. Als hij opstart ziet het menu er heel typisch Chinees uit. Koppelen met de Iphone 13 ging soepel. Eenmaal in Carplay modus heeft hij erg scherp en helder beeld. Ook in de volle zon nu. Verbinding met audio gebruik ik niet, dus kan daar niets over zeggen. TomTom go app ziet er vertrouwd uit, maar gewoon een stuk beter door het hoge resolutie scherm t.o.v. De Rider 410. Het selecteren en straten van routes is niet mogelijk via CarPlay, dit moet op de telefoon.

Zal nog eens weer schrijven als ik hem in het echt heb geprobeerdBekijk bijlage 1985233
5" Waterproof Motorcycle Smart Screen Touch Screen Wireless CarPlay Navigator | eBay
Dis is niet de Maxca zeker, vorm lijkt anders.
 
Nee inderdaad geen Maxca. Volgens mij doet t merk van deze chinezen er niet zo toe. Die Maxca zal er ook vast met andere namen zijn.
 
Heb 2 weken geleden ook een soortgelijk apparaat binnengekregen. Is niet Maxca maar lijkt er veel op en is nog goedkoper, maar 60 euros. Ben er zeer over te spreken, verbinding is er snel. Maps etc wordt goed weergeven, scrollen op scherm is beetje haperrig maar als navigatie perfect.
Scherm is mooi, heb alleen geen sena of cardo dus heb ik geen ervaring mee.

Enig nadeel tot nu toe is dat hij spotify zonder bluetooth afspeelt op zijn eigen boxen (waarom heeft dit apparaat uberhaupt een speaker??). Ik heb in de korte tijd die ik hem nu heb ritjes van meerdere uren nog geen uitval gehad en het heeft al wat regen verduurt
 
Enig nadeel tot nu toe is dat hij spotify zonder bluetooth afspeelt op zijn eigen boxen (waarom heeft dit apparaat uberhaupt een speaker??
Dat had ik eerst ook, maar dat bleek te komen doordat ik de headset met de telefoon had gekoppeld ipv met het scherm.

Zonder Bluetooth vind ik het wel logisch dat hij de interne speaker gebruikt. Waarom die erop zit (net als de microfoon) begrijp ik ook niet zo goed. Een mogelijkheid is dat je hem zo ook in je auto kan gebruiken, als daar nog geen CarPlay in zit. Kwestie van een extra montagesetje met kabel kopen.

Dat laatste ben ik sowieso van plan, zodat hij ook op m’n andere motor makkelijk mee kan.
 
Het wachten is eigenlijk nu op iemand die zo’n schermpje he-le-maal niks vindt voor op de motor :+
Valt mee dat dat nog niet voorbij gekomen is.
 
Het wachten is eigenlijk nu op iemand die zo’n schermpje he-le-maal niks vindt voor op de motor :+
Valt mee dat dat nog niet voorbij gekomen is.
Zie ze af en toe voorbij komen op MP. Dat zijn dan mensen die heel tevreden zijn, en dan de 5 inch die ze hadden verkopen voor een iets groter 7 inch scherm.
 
aangezien er voor mijn telefoon geen hoesje is voor bijvoorbeeld quadlock, ben ik ook op zoek naar iets bruikbaars.

Ik zit alleen met het feit dat android auto draadloos niet super werkt (voor zover ik heb gehoord / gelezen), en ook aardig wat batterij verbruikt.
Ik moet dan dus mijn toestel gaan laden tijdens gebruik en dat is weer niet handig.

zijn er mensen die meer ervaring hebben met draadloos android auto met dit ding? (batterij verbruik bijvoorbeeld)

verder lees ik van alles over bluetooth verbinden met cardo etc, maar snap nu nog niet helemaal wat er wel en niet werkt.
Ik luister radio op mijn telefoon, navigatie meldingen enzo en dat komt in mijn cardo.
verder ben ik dan wel eens onderweg met anderen met een cardo, en zijn we rechtstreeks met elkaar verbonden.
dat moet natuurlijk allemaal wel tegelijk werken......
kan dat dan ook?
 
Terug
Bovenaan Onderaan