Iemand ervaring met Macxa Carplay Android motor navigatie ?

Batterijverbruik is minder dan het gebruik van de telefoon met quadlock. Je gebruikt dezelfde apps en ietsie meer voor android auto maar je hebt het scherm van je telefoon niet nodig, die gebruikt het meeste van je batterij.

Qua laden kun je ook een usb op je stuur installeren of bijvoorbeeld achter onder je zadel. Ik heb daar ook een usb lader geinstalleerd welke ik ook evt kan aanzetten als de motor uitstaat zodat je tijdens een pauze bij kunt laden maar ook onderweg. Het ligt vooral aan het type telefoon die je hebt hoe snel die leeggaat.
Qua bluetooth verbindingen heb ik nog niet veel ervaring, ik weet dat het via de telefoon naar android auto gaat en die het aan het bluetooth apparaat stuurt maar ik heb dat nog maar enkel met simpele oordopjes getest
 
Android Auto (Apple Carplay) zorgt niet perse voor een lager stroomverbruik dan navigeren op de telefoon zelf. Je telefoon namelijk nog steeds al het werk. Enig verschil. Het telefoonscherm is verruilt voor het Android Auto scherm. Daar bespaar je dus wat op stroomverbruik.

Android Auto werkt in de basis prima draadloos. Het is alleen gevoeliger voor (korte) onderbrekingen dan een bedrade aansluiting.

Het is onmogelijk een sluitend advies te geven voor bluetooth headsets i.c.m dit soort apparaten. Als intercom er ook nog bij komt kijken, kan je er maar 1 ding zeggen. In de basis moet het gewoon werken maar het blijft soms proberen wat de juiste manier van pairen en welke instellingen er gebruik worden. Bluetooth was, is en blijft gewoon een protocol wat veel mensen een zenuwinzinking kan opleveren.
Veel moderne headsets bieden de mogelijkheid om 2 bluetooth kanalen (telefoon en intercom, bijv) simultaan te gebruiken. Dit maakt het geheel vaak stabieler. Er hoeft dan minder geschakeld te worden tussen de kanalen.
 
Veel moderne headsets bieden de mogelijkheid om 2 bluetooth kanalen (telefoon en intercom, bijv) simultaan te gebruiken. Dit maakt het geheel vaak stabieler. Er hoeft dan minder geschakeld te worden tussen de kanalen.
mijn headset heeft ook meerdere kanalen, ik kan al met mijn telefoon verbonden zijn voor muziek en navi, en dan evt nog intercom tegelijk.
volgens mij heb ik zelfs 3 kanalen: telefoon, navi en intercom, zal eens opzoeken! Want dan is het natuurlijk helemaal prima.

wellicht eens zo een ding laten komen om te testen enzo, moet wel een mooi plekkie vinden op mijn motor ervoor, maar ook.
(of heeft iemand er hier 1 over? :P whahaha)
 
Op een Street Triple zou ik persoonlijk eerder voor een fraaie kleine oplossing gaan zoals de Beeline (2) dan een 5" scherm. Maar dat is natuurlijk puur smaakgebonden, en je kunt er wel een stuk minder mee.
 
Op een Street Triple zou ik persoonlijk eerder voor een fraaie kleine oplossing gaan zoals de Beeline (2) dan een 5" scherm. Maar dat is natuurlijk puur smaakgebonden, en je kunt er wel een stuk minder mee.
ik ga eens kijken met een stukje karton of telefoon van dat formaat.
die beeline dinges wil ik niet, ik wil gewoon tomtom gebruiken waar ik een abonnement op heb :)
op mijn vorige motor zat ook een steun, maar ja, dat was een grotere motor met origineel al een navi beugel.
 
Het wordt hoog tijd voor Helmet Head Up Displays. Al dat getob met die kastjes.

IMG_5482.png
 
Heb 2 weken geleden ook een soortgelijk apparaat binnengekregen. Is niet Maxca maar lijkt er veel op en is nog goedkoper, maar 60 euros. Ben er zeer over te spreken, verbinding is er snel. Maps etc wordt goed weergeven, scrollen op scherm is beetje haperrig maar als navigatie perfect.
Scherm is mooi, heb alleen geen sena of cardo dus heb ik geen ervaring mee.

Enig nadeel tot nu toe is dat hij spotify zonder bluetooth afspeelt op zijn eigen boxen (waarom heeft dit apparaat uberhaupt een speaker??). Ik heb in de korte tijd die ik hem nu heb ritjes van meerdere uren nog geen uitval gehad en het heeft al wat regen verduurt
welke heb jij gekocht?

ik denk dat ik toch wel graag wil dat ik hem simpel van de motor af kan klikken in plaats van dat hij vast er op zit, want om effe te proberen wil ik toch kijken voor een goedkopere zeg maar.
want vast, is niet vast.... beugeltjes zijn zo los te maken natuurlijk. Dan is dat schermpje zo weg.
 
welke heb jij gekocht?

ik denk dat ik toch wel graag wil dat ik hem simpel van de motor af kan klikken in plaats van dat hij vast er op zit, want om effe te proberen wil ik toch kijken voor een goedkopere zeg maar.
want vast, is niet vast.... beugeltjes zijn zo los te maken natuurlijk. Dan is dat schermpje zo weg.
Ik heb deze gekocht: https://nl.aliexpress.com/item/1005...6ffd474f&utparam-url=scene:search|query_from:

Zoals je op de fotos ziet is deze redelijk gemakklijk los te maken met de hand. Je zult wel de kabel ook los moeten maken elke keer met zo,n schroefkoppeling, goed te doen maar niet zo makkelijk als bijv bij garmin met de spring connectors. Ik heb hem vastgezet omdat ik geen zin heb om hem elke keer los te maken als ik hem ergens parkeer en goed vast is het niet gemakkelijk te jatten.
 
@bierent Is het niet alleen een kwestie van het boutje losmaken en het scherm eruit klikken? Het boutje is overigens zo gemaakt dat je het met een hand los schroeft.

De voedingskabel zit aan de houder en blijft gewoon zitten. Althans zo zit het bij mij.
Eigenlijk zoals bij de meeste navigatiesystemen, alleen zit hier een extra borgboutje.
 
Bij degene die ik heb zit er zo,n waterdichte schroefconnector bij. Met een klein beetje technische kennis kun je natuurlijk ook gemakkelijk een andere waterdichte stekker ertussen zetten zodat het overzetten een stuk makkelijker is. Die auto waterdichte stekkers werken meestal het beste, heb die ook op de meeste onderdelen (hvv, usb, etc) gezet omdat ik ze meer vertrouw.

Maar het schermpje heeft dus een klein stukje kabel vast eraan zitten van ca. 20cm en dan de stekker.

sadfsdaf.JPG
 
Ik heb deze gekocht: https://nl.aliexpress.com/item/1005005709498527.html?spm=a2g0o.productlist.main.1.42761b44OUcEwY&algo_pvid=91e5d2d9-edf9-42d7-bf90-bd966ffd474f&utparam-url=scene:search|query_from:

Zoals je op de fotos ziet is deze redelijk gemakklijk los te maken met de hand. Je zult wel de kabel ook los moeten maken elke keer met zo,n schroefkoppeling, goed te doen maar niet zo makkelijk als bijv bij garmin met de spring connectors. Ik heb hem vastgezet omdat ik geen zin heb om hem elke keer los te maken als ik hem ergens parkeer en goed vast is het niet gemakkelijk te jatten.
Al een route gereden hiermee? Is dit gewoon dezelfde als de Maxca?
 
Ik heb tot nu toe enkel als navigatie gebruikt dus google maps en tomtom aangeschaft voor routes. Wil met dit paasweekend wel eens kijken of het met gpx lukt. Maar navigeren via maps is echt top, had hiervoor een garmin 550 maar vind met filevermijding en flitsers toch stuk fijner. Garmin heeft ook zn voordelen maar voor mij weegt online navigatie die uit.

Ik denk dat het hetzelfde is als de maxca, nog nooit gezien maar lijkt er zeer veel op. En carplay = carplay
 
Ik heb tot nu toe enkel als navigatie gebruikt dus google maps en tomtom aangeschaft voor routes. Wil met dit paasweekend wel eens kijken of het met gpx lukt. Maar navigeren via maps is echt top, had hiervoor een garmin 550 maar vind met filevermijding en flitsers toch stuk fijner. Garmin heeft ook zn voordelen maar voor mij weegt online navigatie die uit.

Ik denk dat het hetzelfde is als de maxca, nog nooit gezien maar lijkt er zeer veel op. En carplay = carplay
Ok laat me je bevindingen weten met het rijden van een gpx aub.

Mijn tomtom 400 heeft ook file vermijden ed
 
Ok laat me je bevindingen weten met het rijden van een gpx aub.

Mijn tomtom 400 heeft ook file vermijden ed
gpx heeft niets te maken met dit apparaat. apps op je telefoon werken met een gpx en die worden gepresentreed op dit apparaat.
 
Zijn die voedingskabels los te koop? Ik heb vier motoren, zou handig zijn gemakkelijk van motor te kunnen wisselen.
Ja, ervan uitgaande dat je de Maxca C5 Pro hebt, waar dit topic over gaat:

IMG_1299.jpeg

Complete set, dus je klikt het scherm er zo uit & in.

@bierent Een stuk hierboven lijkt het erop dat je een Maxca hebt, althans daar verwijst je link naar:

IMG_1300.jpeg

De kabel kan niet in het scherm zelf, dat zie je ook aan de contactpuntjes op de houder.
Je foto lijkt dan weer een ander type…
 
Ik krijg ook intresse, voor dat geld ook best eens proberen waard, goed bezig jullie :t
 
Dat is een hele terechte vraag.
Mijn ervaring met dat Chinese spul. Als de prijs naar beneden gaat, doet de kwaliteit dat ook. Waarbij het niet zo is dat hoe duurder hoe beter. Er zit ergens een sweetspot.

De Chigee AIO-5 (lite) is een apparaat met een paar leuke opties maar kost al 600 euro. Best wel duur maar lijkt ook echt wel goed in elkaar te zitten (tijd zal het leren)
De Carpuride ook een bekender merk kost ongeveer 300 euro. Heeft een vergelijkbare look-and-feel als de Chigee maar kost dus minder.
Als er dan een apparaat is wat min of meer het zelfde doet als de Carpuride maar kost dan ongeveer 100 euro. Heb ik toch al twijfels.

Ondertussen al van alles gezien in allerlei prijsklasses. Gevoelsmatig zou ik zeggen dat de Carpuride de sweetspot is of daar nog iets boven zit. 250 euro zou dan de sweetspot zijn.
 
Ik heb deze gekocht: https://nl.aliexpress.com/item/1005005709498527.html?spm=a2g0o.productlist.main.1.42761b44OUcEwY&algo_pvid=91e5d2d9-edf9-42d7-bf90-bd966ffd474f&utparam-url=scene:search|query_from:

Zoals je op de fotos ziet is deze redelijk gemakklijk los te maken met de hand. Je zult wel de kabel ook los moeten maken elke keer met zo,n schroefkoppeling, goed te doen maar niet zo makkelijk als bijv bij garmin met de spring connectors. Ik heb hem vastgezet omdat ik geen zin heb om hem elke keer los te maken als ik hem ergens parkeer en goed vast is het niet gemakkelijk te jatten.
Ik zit nu te kijken om ook zo'n scherm te bestellen.
Alleen kan ik van de foto's niet goed zien hoe hij gemonteerd moet worden. Moet dat ding persee aan het stuur bevestigd worden?
En zit er een accu in, of moet het scherm op de motor aangesloten worden(qua stroom)?

Enige nadeel van Aliexpress is dat er 0 zinvolle informatie bijstaat:X
 
Ik zit nu te kijken om ook zo'n scherm te bestellen.
Alleen kan ik van de foto's niet goed zien hoe hij gemonteerd moet worden. Moet dat ding persee aan het stuur bevestigd worden?
En zit er een accu in, of moet het scherm op de motor aangesloten worden(qua stroom)?

Enige nadeel van Aliexpress is dat er 0 zinvolle informatie bijstaat:X
Er zit geen accu in, dus je moet ‘m bedraad aansluiten. De link naar Ali lijkt in de eerste paar foto’s de Maxca te zijn, maar daarna is het een heel ander model geworden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan