Iemand Michelin Pilot Road eronder?

RAYF4

MF veteraan
28 mei 2001
1.224
0
Donostia-San Sebastian
Ik zit erover te denken om een nieuwe Pilot Road achterband eronder te zetten, nu vroeg ik me af of ze echt veel beter zijn dan de Macadams (waar het de opvolgers van zijn).
Iemand al ervaring met deze banden? :?
 
ik ben net op pad geweest met een michelin slick.....


uur warm gereje 6 rustige bochten....... maar hij voelde zo hard aan....

dus ik een hoop lucht eraf laten lopen en hem op 2 a 1,9 (kutbenzinepomp) gezet nog 1 rustig rondje.....

denk nou de laatste wordt een snelle.... vol erin plat..... teen aan de grond.... voetsteun begint te schrapen en ook nog omhoog te komen. ja hij kan lekker plat zo :)


aaaarrrrrrrrrrrhhhhhhhhhhhhh hij breekt uit!!!! achterkand begint 30 - 40 cm naar buiten te schuiven oei oei oei / rustig blijve rustig blijve druk omhoog brenge, vanuit de heup druk op het achterwiel brenge... gas erop houwe en proberen rustig op te laten pakken....

shuif schuif jah hij pakt weer op, wel wat wild maar alles weer recht met een gekke rodeo huppel en rico dankt de heer :} wat een geluk dat het een te redden situatie was

pfffff nou moet ik me vertrouwen weer vinden met SCll heb ik dit nooit gehad ook met voetsteun aan de grond.... maarja het was nog vochtig, blijft de band wel warm genoeg op de baars? en hoe zit het nu met slicks en de bandenspanning? de omtrek is veel kleiner geworden tov de SCll en dus ook veel meer vermogen op het wiel dat merk ik echt!!!

ff kijken als het echt droog is en goed warm

groeten van een geschrokken Rico, die maar moet wachten op zolder waar ie zijn slick maar gauw moet verslijten

ow ja, die gekke streep op de oprit van de baars is van mij '(
 
Slick MOET echt heet zijn voordattie z'n maximale grip heeft en houdt!
Zou trouwens maar ff in de regelementen voor Zolder kijken of er nog wat in staat over de toegelaten banden!
Best kans dat je niet met slicks de baan op komt! :?
 
Slick MOET echt heet zijn voordattie z'n maximale grip heeft en houdt!
Zou trouwens maar ff in de regelementen voor Zolder kijken of er nog wat in staat over de toegelaten banden!
Best kans dat je niet met slicks de baan op komt! :?


das lekker en wat kan daar de reden voor zijn dan? en ik hebbem echt lang ingereje :? hij was echt heel warm
 
das lekker en wat kan daar de reden voor zijn dan? en ik hebbem echt lang ingereje :? hij was echt heel warm

Niet echt warm......... HEET moet tie zijn
Rond de 70 graden ongeveer! Daar houdt je dus echt je hand niet meer op!
Zelf vroeger paar keer met slicks gereden, Dunlops btw, maar die moesten echt goed heet zijn, dan hadden ze ontiegelijk veel grip!
Denk dat het nu niet veel anders is :?
En wrom niet gewoon SC's
Geven toch ook geen krimp?
 
Hebbik 2 liggen maar slick kon ik een krijge leek me wel kewl en ook voor de ervaring zeg maar ;( ;) maar zou ik zo een ding dan ooit warm genoeg krijgen op de baars?

en voor een keer leek me dat wel leuk ook voor op zolder een keer zo een bandje weg te slijten

leuk toch :?

*D
 
Maar afgezien van Rico z'n schriks
scared.gif
, eh bedoel slicks, iemand al wat gehoord over die Pilot Roads ? :?
Gebruik zelf Macadam100 (opvolger Mm90)als ik op reis (+3000 km) ga omdat ik geen zin heb iedere keer een setje nieuwe eronder te gooiene als ik op reis ga, en er geen klachten over. :]
Zit nu te twijfelen of ik voor m'n volgende reis Pilot Road of BT020 zal inslaan.
Andere opties misschien mbt goede sport-tour banden?
 
Ik geloof dat er niet veel mensen met die banden bekent zijn RAYF4.....misschien toch andere nemen, of vertel je ervaring er maar mee als je ze koopt *D
 
Heb momenteel BT020 achter. Afgelopen weekend werd ik door m'n maten er op geduid dat bij wheely's trekken ik eerst een paar meter strepen trok :? en in bochten voelt ie niet zo goed als de 010. Voor mij dus geen 020 meer... :r
 
Ga er denk ik toch maar Pilot Sports achter onder laat zetten, m'n Pilot Sport voor kan nog wel 4-5k mee :] .
Als deze set op is, kijk ik weer verder.
Macadams bewaar ik wel weer voor de langere reizen.
Kijken of in de tussentijd iemand die Pilot Roads voor me test. :P
 
Ga er denk ik toch maar Pilot Sports achter onder laat zetten, m'n Pilot Sport voor kan nog wel 4-5k mee :] .
Als deze set op is, kijk ik weer verder.
Macadams bewaar ik wel weer voor de langere reizen.
Kijken of in de tussentijd iemand die Pilot Roads voor me test. :P

Lees de reply's nou even, macadams zijn kut en BT010/020 zijn de hemel. Maakt niet uit wat voor motor je hebt. :+ :P :)

Ik bedoel maar, als je advies wilt over andere banden moet je niet hier zijn. De experts kennen alleen BT010. :+
 
Als je met slicks niet op Zolder mag rijden, kun je altijd nog op Francorchamp gaan rijden. Daar mag je zeker met slicks rijden.
 
Lees de reply's nou even, macadams zijn kut en BT010/020 zijn de hemel. Maakt niet uit wat voor motor je hebt. :+ :P :)
Ik bedoel maar, als je advies wilt over andere banden moet je niet hier zijn. De experts kennen alleen BT010. :+
Ik wil ook altijd anders zijn..... :9 :P , luisterde ook nooit naar m'n vader.
Maar inderdaad, NIET op BT010 rijden = best wel vreemd zijn hier. :+
Ik heb anderhalf jaar geleden ook op BT010 gereden, heerlijke bandjes ,voorband ging maar net 5000 km mee.
Pilot Sports (vóór) rijden bijna net zo lekker en gaan een stuk langer mee.

BTW, ik krijg ieder jaar (gratis) een paar sets motorbanden naar keuze, dus om het geld is het niet. :]
 
Op woensdag 24 juli 2002 16:50 schreef Mar1tin het volgende:Jawel hoor!
Voorlopers van de Macadam, M59 oid>?
Dat waren/zijn ECHTE kutbanden! |(

Het klopt weer helemaal wat je schrijft.

:} :} :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan