Iemand tips?

Wat ik veel doe om de draaicirkel te verkleinen is de motor platleggen en zelf rechtop blijven zitten (dus scheef op de motor). Hierdoor kun je de motor als het ware plat tegen het asfalt drukken en heb je meer controle.

En als je al bij je 2e rijles 2 van de 3 achtjes goed heb: gaat lekker hoor :}
 
Op vrijdag 11 juli 2003 18:37 schreef Joris het volgende:Met achtjes is het wel handig om zover mogelijk achter je te kijken ;)
En dan in z'n R van 'racen' schakelen zeker? :P :+


Ik vind dat ik vooruit rijd op de motor en als ik kijk waar ik naartoe ga is dat dus vooruit. Dat de fiets nog een andere kant op gericht is, is bijzaak. Die komt vanzelf als ik maar stuur. O-)
 
Bij de meeste bijzondere verichtingen helpt het ook om je gas hand goed te fixeren. Bijvoorbeeld het gas beetpakken aan het einde en je pink en ringvinger over de trildemper heen leggen. Of juist helemaal aan het begin zodat je je duim om het zwarte gedeelte heen kan leggen wat vast zit. ( ik drukte dan gelijk ook de start knop in en vroeg waarom de motor zo'n raar geluid maakte :+ dus ik pak nu ook nog tijdens gewoon rijden altijd de trildemper mee) Zodat je niet ineens een wammes gas geeft of hem juist dicht draait. Voor de rest de motor kan platter dan jij denkt trouwens ook platter dan ik denk en zolang hij rolt pl**rt hij echt niet om.

2 van de drie kwau dat ik de eerste keer die score had.
 
tijdens achtje, de motor van je af duwen en jezelf op de zijkant van je zadel plaatsen.

dus eigenlijk het tegengestelde van wat je doet om een bocht door te komen.

maar ja, dat soort dingen leer je als het goed is van je instructeur ook. als het goed is :X
ik heb expres niet voor hoekstra gekozen, want bolweg had nou net betere motoren.. veel netter en een stuk degelijker. ik schud mn hoofd als ik die brikkies soms lang zie komen. helemaal als je bedenkt wat je er voor neertelt :(

en bolweg heeft Ton :} :}
 
Achtjes rijden in de TWEEDE les???!!! Tip: andere rijschool...

Wat een onzin...zonder een goede voorbereiding de (snel)weg op, dat is pas onverantwoord.

Mijn huidige vrouw en toenmalige vriendin (is dezelfde persoon, zaten niet bij elkaar achterop of zo :) ) ging in haar 6e les onderuit op de snelweg omdat ze plotseling moest remmen voor een file. Ze remde impulsief gewoon met alles waar ze mee remmen kon. Ze had nog geen remproef gedaan of op een andere manier instructie rond remmen gehad. Was wel gelijk einde oefening wat motorrijden betreft |( Vervolgens zat ze wel jaren bij mij achterop...en dat was dus de schuld ;) van die instructeur.

Dat vind ik pas foute boel!
 
is mischien makelijk gezegd maar je moet eigenlijk niet te veel nadenken
iig moet je goed kijken waar je naar toe wilt de motor volgt wel
 
Iemand had het over een fiets, het klinkt belachelijk. Maar de dag voor de rijles ging ik idd op de fiets oefenen en het holp wel!!
Niet vragen wat de buurt er van dacht })
 
Iemand had het over een fiets, het klinkt belachelijk. Maar de dag voor de rijles ging ik idd op de fiets oefenen en het holp wel!!
Niet vragen wat de buurt er van dacht })

Je had ook je helm moeten afzetten ;)

Maar je hebt wel gelijk, toen ik nog aan het lessen was merkte ik dat m'n controle over de motor verbeterde naarmate ik meer fietste...
 
Terug
Bovenaan Onderaan