Hij roept een extern bestand aan welke dat calibratiescherm tevoorschijn tovert. Wat ik merk dat als hij opstart, dat ding verschijnt, hij een soort "cold reset" uitvoert van de GPS. Dit kan ik zien door hem ff aan te laten staan, naar het GPS scherm te gaan, daar kijken hoeveel satellieten hij gevonden heeft, dan iGO starten, switch scherm weer naar gps en daar zie ik gewoon dat hij reset.
Hoe dan ook, wellicht is mijn eerdere post belangrijker. Als je in de sys.txt je gps poort en snelheid op auto zet gaat Primo het voor je uitzoeken. Of dit vertraging oplevert weet ik niet, maar goed, hij pakt ook de hoogst mogelijke snelheid. Dit lijkt prima, maar betekend dus ook sneller verlies, immer, hij wil op een bepaalde snelheid communiceren, verwacht ook op die snelheid gegevens, lukt dat niet, dan krijg je in beeld dat je geen of slechte ontvangst hebt. Eigenlijk moet ik zeggen dat zijn gps check interval hoger ligt en hoe meer checks hoe eerder de kans op een "verlies".
Momenteel moet ik zeggen dat mijn GPSfix echt super is. Ik verlies tijdens het rijden nooit, echt nooit signaal. Ik heb dan wel een hele andere unit, maar heb ook andere instellingen in mijn sys.txt. Ik heb namelijk mijn gps poort, type en snelheid al in mijn sys.txt geforceerd. Reden dat dit echter in de Motor Editie niet zo is is simpel: jullie hebben allemaal verschillende units.
Wellicht kunnen jullie dit eens proberen:
Als je in sys.txt altijd port=auto en baud=auto hebt staan, ga dan vervolgens eens naar:
\Primo\save\profiles\01 en open daar system.ini
Kijk eens of je daar, onder GPS, ziet welke poort iGO heeft gevonden en welke snelheid hij gebruikt.
Zet dan in je sys.txt je poort alvast neer, en je snelheid op 9600
Experimenteer met de volgende snelheden als het niet het gewenste resultaat bied:
4800
9600
19200
38400
En ik ben zeer benieuwd naar de resultaten uiteraard, daar kunnen we iedereen mee helpen