ijskoude rijders

Zolang er geen sneeuw en ijs in de straat ligt (en die blijft vervelend lang liggen door het weinige verkeer in de straat) rijd ik gewoon door, koud of niet. Wel merk ik, dat ik een dagje ouder word. Bij deze temperaturen rijd ik vrijwel altijd met de handvatverwarming aan. Ik moet er dan wel bij zeggen, dat ik de wintervoering niet meer gebruik in mijn handschoenen. Dat rijdt prettiger en de warmte dringt beter door.
 
Vandaag weer koude vingertoppen, bij het naar huis rijden in de motorzaak binnengesprongen voor beter handschoenen te zoeken. Blijkbaar had ik al zowat de beste of dikst gevoerde exemplaren. Heb dunne binnenhandschoenen gekocht om onder mijn gewone aan te doen. Ik ben benieuwd bij de volgende tocht.
Met al die putten in het wegdek blijft het een spannende sport om de grote exemplaren te mijden.
Door het smog-alarm mag je toch niet harder dan 90km/h, dus tijd genoeg om te reageren. Alleen niet te dicht op de voorganger hangen zodat je een breed zicht houd.
Was het maar al lente...
 
In principe rijd ik ook door zolang er geen sneeuw en ijs ligt.
Wel moet ik zeggen dat ik de handbescherming van de X-max beter vond dan die van mijn Majesty. Zonder handvatverwarming hou ik het bij deze temperaturen na een half uur wel voor gezien. Gelukkig ben ik dan op mijn werk waardoor ik m'n handen kan warmen aan een lekkere bak koffie.
Was mij nog aan het oriënteren op verwarmde handschoenen maar ik stel het steeds uit waardoor de behoefte hieraan op den duur wel zal verdwijnen en het "probleem" zich verschuift naar de volgende winter.
 
Vraagje over rijden in de kou.. Koude vingers zijn makkelijk te voorkomen (zoek m'n vorige post maar op) maar een vizier dat bemist haast niet. Ik heb al maskers etc geprobeert, allerlei luchtgaten etc maar rijden met open vizier blijkt de enige optie - en da's niet fijn in de vrieskou - ik draag contactlenzen dus het risico dat ik af en toe stekeblind ben is groot.

Nu vraag ik me af - zijn motorfiets-brilletjes in de helm misschien de oplossing? Past zoiets uberhaupt in een full-face helm (zonder vizier)?
Best mooi spul, maar ja.. Halcyon Compact Chrome Motorcycle Goggles - Black Leather
Zie hier voor minimalistische versie: http://classicpartsltd.com/goggles/modern-goggles/airfoil-goggles/folding-motorcycle-goggle.html


Voor op de scooter heb ik een jet helm met een, als het nat of koud is, een scherm, deze blijft redelijk condens vrij. Het tocht er aan alle kanten langs. Voor op de motor heb ik een integraal schubert met pnlock, warm, stil en condensvrij tot zeer lage temperaturen en bij vochtige omstandigheden :)
 
@ Irotheut

Ik rij ook regelmatig met dit weer,Wat ik je echt kan aanraden zijn de verwarmde handschoenen van Gerbing.
Als je wil kom ik wel eens langs. Je woont niet zover uit mijn buurt,Dan kan je ze eens proberen
 
Ga jij met een MP3 rijden als de straat spekglad is van de ijzel ? Zo'n derde wiel zal best helpen maar als het echt glad is ga je er gewoon mee onderuit.

Je moet zelfs oppassen want die 2 wielen voor geven je onder deze omstandigheden ook een iets te veel gevoel van zekerheid. De kans dat je een te groot risico neemt is dus aanwezig
 
Vraagje over rijden in de kou.. Koude vingers zijn makkelijk te voorkomen (zoek m'n vorige post maar op) maar een vizier dat bemist haast niet. Ik heb al maskers etc geprobeert, allerlei luchtgaten etc maar rijden met open vizier blijkt de enige optie - en da's niet fijn in de vrieskou - ik draag contactlenzen dus het risico dat ik af en toe stekeblind ben is groot.

Nu vraag ik me af - zijn motorfiets-brilletjes in de helm misschien de oplossing? Past zoiets uberhaupt in een full-face helm (zonder vizier)?
Best mooi spul, maar ja.. Halcyon Compact Chrome Motorcycle Goggles - Black Leather
Zie hier voor minimalistische versie: http://classicpartsltd.com/goggles/modern-goggles/airfoil-goggles/folding-motorcycle-goggle.html

Het beschermt je ogen de 2de is donker gekleurd die zou ik willen voor jouw doel maar dan blank glas...
 
iig, vandaag gaat er in vlaanderen toch niet veel gereden worden. om half 9 was er in totaal zo een 950km file.
paar cm sneeuw en belgie ligt plat.... is dit in nederland ook zo?
grtz
tom
 
Vraagje over rijden in de kou.. Koude vingers zijn makkelijk te voorkomen (zoek m'n vorige post maar op) maar een vizier dat bemist haast niet. Ik heb al maskers etc geprobeert, allerlei luchtgaten etc maar rijden met open vizier blijkt de enige optie - en da's niet fijn in de vrieskou - ik draag contactlenzen dus het risico dat ik af en toe stekeblind ben is groot.

Nu vraag ik me af - zijn motorfiets-brilletjes in de helm misschien de oplossing? Past zoiets uberhaupt in een full-face helm (zonder vizier)?
Best mooi spul, maar ja.. Halcyon Compact Chrome Motorcycle Goggles - Black Leather
Zie hier voor minimalistische versie: http://classicpartsltd.com/goggles/modern-goggles/airfoil-goggles/folding-motorcycle-goggle.html
Ik heb zelf goede ervaringen met mijn pinlock.
Door de mist is het nog steeds af en toe ff vizier schoon wrijven.
Maar beslaan doet mijn vizier eigenlijk niet.
 
Ik blijf ook zo lang mogelijk rijden.
Ik rij per keer ongeveer een afstand van 60 km [enkele reis] en krijg na ongeveer 3 kwartier een beetje koude vinger toppen.
Heb een groot scherm erop zitten zodat ik nog met vizier open kan rijden.
Heb geen verwarmde handschoenen, zadel e.d. en ook geen thermoscut.
 
Vandaag even Hoorn -> Houten op en neer geweest.
Heen was op de A8 lastig met al die sneeuw. Verder was het goed te doen.
Terug waren de wegen al weer bijna droog.

Op de heenweg had ik alleen en paar koude tenen en de topjes van mijn vingers.
Na ruim 1,5 uur rijden bij -1/-3 vond ik dat we meevallen.
De terugweg was minder dan een uur en ik had nergens last van
 
We hebben hier het woord "sneeuw" iets te vaak uitgesproken, vrees ik, want wat lag er deze ochtend..... Juist ja! Scootertje kan weer even in winterslaap en ik moet met de #%@&¥§ bus.

Gggrrroooooaaaarrr, I hate snow!!!
 
Ik bikkel ook elke dag 20km w/werk door de kou, wel met regenpak aan.
Gisteren efffe naar Breda geweest 35km enkele reis, was goed te doen.
Ik heb geen mede bikkel gezien, maar het was nog vroeg. :z
Geen motor kleding enz.. gewoon casualwear met goede handschoenen en sjaal met intergraal
.
Trouwens met nog een orginele cheng ping whan of zoiets achterband, is het een hachelijk avontuur als het glad is :( :( :(
 
Ik haat de sneeuw niet. Het is wederom prachtig wit allemaal in Zwolle maar ik word het WEL zat zo ondertussen. Het valt mij gewoon net iets te veel '(
 
Deze winter heeft het zeker net iets té vaak gesneeuwd. Ik kan me niet meteen een winter herinneren waarin er zoveel sneeuw is gevallen. Hopelijk was dit de laatste winterprik en gaat vanaf volgende week een prachtige lente beginnen!
 
Ik ben vandaag op de FIETS naar mijn werk geweest. Ik werk nu zo dichtbij mijn huis dat als ik met de motor ga, zowel ik als de scooter niet warm worden..... Volgens mij las ik op een ander topic ook al iets over fietsen. Zal dit de nieuwe hype van 2010 worden? Ik heb een mooie zwarte gazelle.....
 
Afgelopen vrijdag ben ik weer gewoon op de scoot naar het werk geweest, echter werdt het s'middags zo spiegelglad op de weg dat ik gister maar besloot met de tram te gaan,
( en aangezien de gemeente utrecht volgende week woensdag pas weer strooizout heeft weet ik niet of ik de komende dagen op de scoot ga)
 
Ik hoop dat de wegen woensdag wel begaanbaar zijn.
Dan moet ik mijn MP3 naar Utrecht rijden zodat hij op de motorbeurs kan staan in de stand van Rep26.
 
Ik ben vandaag op de FIETS naar mijn werk geweest. Ik werk nu zo dichtbij mijn huis dat als ik met de motor ga, zowel ik als de scooter niet warm worden..... Volgens mij las ik op een ander topic ook al iets over fietsen. Zal dit de nieuwe hype van 2010 worden? Ik heb een mooie zwarte gazelle.....


Als dat de nieuwe hype wordt, dan ben ik niet modern.
De enige fiets die ik pak is de motorfiets (Scoot).

Heb mijn fiets nu al 3 jaar en de bandjes zijn nog zo goed als nieuw ( zitten zelfs de haartjes nog op)
Ik geloof dat ik er in totaal nu zo'n 100km mee heb gereden en als het aan mij ligt ziet hij er over 10 jaar nog als nieuw uit. :+
 
Wederom sneeuw, dus glad op de weg. Morgen weer niet met de scooter, dan maar met de bus/metro.
Van mij mag het warm water gaan regenen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan