IJsspeedway Assen

Ga je naar Assen

  • Tuurlijk, wil het voor geen goud missen

    Stemmen: 20 54,1%
  • denk het wel

    Stemmen: 0 0,0%
  • heel misschien

    Stemmen: 3 8,1%
  • Nee, mij te duur/ te ver

    Stemmen: 6 16,2%
  • euh? wat is ijsspeedway??

    Stemmen: 8 21,6%

  • Totaal aantal stemmers
    37
,
full
 
maar ik ben allang blij dat het tenminste nog wel elk jaar in assen word gehouden. neemt niet weg dat het natuurlijk jammer voor de motorsport is dat het niet meer op die andere banen is.
full
 
maar goed het gaat hier over de ijsspeedway assen . nog een maandje en dan is het zover *O*
full
 
Laatst bewerkt:
Ik vind gewoon dat het ook ergens anders gehouden moet worden, zodat er zoveel mogelijk mensen kennis kunnen maken met deze vorm van motorsport. Dat jij dat lulkoek vindt kan mij niks schelen.

ja dus? waarom wordt de red bull ice dinges altijd in limburg gehouden, waarom wordt de RTL7 dakar pre proloog altijd in valkenswaard gehouden.?

je moet gewoon niet zeuren.

oh ja misschien mag het je aandacht ontglipt zijn. maar de ijsspeedway wordt tja hoe kan het ook anders door de Motor Club Assen georganiseerd (is maar een klein detail)
 
Even een vraagje aan de kenners hier in dit topic.
Vanmiddag op het werk hadden we het over de OS,en uiteraard over het schaatsen.
Nu beweerde er iemand dat de schaatsers tijden de 500 meter sprint snelheden in de buitenbocht kunnen halen tot 70 km/u.
Dat zou best kunnen want het gaat snoeihard. :Y
Maaarrr,hij beweerde ook dat een ijsspeedwaymotor dat nooit kan halen omdat hij dan onherroepelijk de baan uit wordt geslingerd. :?
Ik weet dat ze op het rechte end tot de 130 km/u kunnen halen maar met al die spikes die in het ijs prikken en bijna horizontaal liggend door de bocht gaan lijkt het mij toch wel erg stug dat ze dat met een gangetje van 50 doen.
Ik heb er op dat moment maar niet op gereageerd(moest het ff op me in laten werken haha)
Maar wat is nu de werkelijke snelheid die ze in de bochten kunnen halen?

Alvast bedankt.
Groetjes van Dirk
 
Voor Nederlandse motorsportliefhebbers betekent het een uitgelezen kans om deze bijzondere seizoenssport eens van dichtbij mee te maken. Het blijft fascinerend om de internationale helden met 80 kilometer per uur - met het stuur op het ijs - door de bochten te zien vliegen.
[ bron KNMV ]

neem dit jaar je colega's mee naar assen en bewijs dat jij gelijk hebt. ;)

educatief filmpje voor jou collega.

http://www.hetklokhuis.nl/tv-uitzending/1432
 
Laatst bewerkt:
Als de baan nog strak is ligt de gemiddelde snelheid rond de 100 km/h dacht ik ooit eens gehoord te hebben..dat betekent dat ze toch flink hard de bocht door moeten :+
 
Als de baan nog strak is ligt de gemiddelde snelheid rond de 100 km/h dacht ik ooit eens gehoord te hebben..dat betekent dat ze toch flink hard de bocht door moeten :+


Ze rijden de vier rondjes zo rond de 1 minuut. soms iets meer, soms iets minder.
Dus 1600 meter in 1 minuut betekent een gemiddelde van rond de 100 km/u. Indertijd hadden we de KNMV met de lasergun en zij maten tussen 125 en 130 km/u net voor het omgooien voor de bocht

EgbertO
 
Even een vraagje aan de kenners hier in dit topic.
Vanmiddag op het werk hadden we het over de OS,en uiteraard over het schaatsen.
Nu beweerde er iemand dat de schaatsers tijden de 500 meter sprint snelheden in de buitenbocht kunnen halen tot 70 km/u.
Dat zou best kunnen want het gaat snoeihard. :Y
Maaarrr,hij beweerde ook dat een ijsspeedwaymotor dat nooit kan halen omdat hij dan onherroepelijk de baan uit wordt geslingerd. :?
Ik weet dat ze op het rechte end tot de 130 km/u kunnen halen maar met al die spikes die in het ijs prikken en bijna horizontaal liggend door de bocht gaan lijkt het mij toch wel erg stug dat ze dat met een gangetje van 50 doen.
Ik heb er op dat moment maar niet op gereageerd(moest het ff op me in laten werken haha)
Maar wat is nu de werkelijke snelheid die ze in de bochten kunnen halen?

Alvast bedankt.
Groetjes van Dirk

Ze gaan zo plat, dat er aan de linkerkant van de motor geen stepjes oid zit. Die zouden in het ijs haken in de bocht. Het linkerbeen sleept dus gewoon over de grond. Een rem hebben ze niet en het schakelpedaal zit rechts. En dat gebruiken ze maar een keer. Direkt na de start gaat ie in twee en daar blijft de motor in totdat de motor weer stil staat.

EgbertO
 
als dirk en zijn collega's nu nog niet naar de ijsspeedway in assen komen dan weet ik het ook niet meer ;)
 
op MotorTV zijn vandaag ook weer beelden van ijsspeedway . 18,15 tot 19.05

 
Laatst bewerkt:
Vanmorgen was de opbouwploeg weer aanwezig in de ijshal.
Voor vandaag stond het aanbrengen van de hekken op de rol.
Hier op de ijsbaan waar de extra bouwhekken al staan


Een kijkje in de hal waar de matten voor het rennerskwartier reeds zijn aangebracht


Volgens de ijsmeester was de vloer nu nog maar 7 cm en die moet nog twee keer zo dik worden.
Morgen beginnen we met het ophalen van de strobalen.

EgbertO
 
Vandaag was de derde en laatste dag voor de opbouw. De ijsvloer was al zo’n 10 centimeter dik. Gisteravond had het team van “De bonte Wever” voor het aanbrengen van het water de startlijn al op het ijs aangebracht. En dus vanaf deze lijn moet het gebeuren.



Nog een paar centimeter erbij en dan zijn we op dikte. De opbouwploeg voor vandaag was wat groter dan de voorgaande dagen. Meer jongere en dus wat meer spierkracht, wat goed was voor het werken met de strobalen. Zo tegen half twee waren we bijna klaar en konden we de opbouw afsluiten met een gezamenlijke maaltijd.
Het afladen en plaatsen van de binnenste rij strobalen



Ook was het rennerskwartier in de hal gereed.



Toen we vertrokken begon men weer met het dikker maken van de ijsvloer. Gewoon water er met een grote tank op de baan sproeien.



Dat de baan niet helemaal vlak wordt, daar zullen we de rijders niet over horen, net zo min als over de boombladeren die op het ijs lagen en nu in de vloer verwerkt zitten.

En tenslotte de bijna complete opbouwploeg van vandaag



En zo hebben we de baan achter gelaten. Nog wat ijs er op en dan kunnen we los.



EgbertO
 
ja Egbert ik zie je op de foto staan ;) [ dus jij heb de foto's niet gemaakt ] ik kan bijna niet wachten tot vrijdag avond :} goed gedaan jongens . *O*
 
wie ow wie heeft nog het vaantje van 1978 en of 1980 over of dubbel. deze 2 vaantje missen nog in mijn ijsspeedway assen verzameling. al mijn dubbele ijsspeedway vaantje heb ik op marktplaats staan . dus die kunnen ook geruild worden.

http://link.marktplaats.nl/m782854508


full



ook deze badge is te ruil http://link.marktplaats.nl/m785640257

en deze pin van 1991 is ook te ruil http://link.marktplaats.nl/m785637378

ook de programma boekjes zijn te ruil. zelf zoek ik nog de ijsspeedway assen programma's van 1972-1973-1974-1975-1980-1982-1992-1995-1997-2000-2001

als iemand iets heeft van bovenstaande van wat ik zoek laat het even weten A.U.B. :Y
 
Laatst bewerkt:
Vox, ooit alles gehad maar jammer genoeg weggedonderd! M'n pa versloeg de races altijd voor de krant en daardoor kregen we als kind van alles wat met de races te maken had. Alles voor een positief stuk in de krant. Kon nog in die tijd!
 
ja Egbert ik zie je op de foto staan ;) [ dus jij heb de foto's niet gemaakt ] ik kan bijna niet wachten tot vrijdag avond :} goed gedaan jongens . *O*

We hebben al twee dagen een dame over de vloer, die bezig was een sfeerverhaal te maken voor haar faceboekpagina. En zij wilde graag een groepsfoto van de mensen, die er woensdag waren. En toen zij zag, dat ik ook een foto wilde maken bood zij aan om ook een foto te maken met mijn toestel. En dus daarom sta ik er ook op.

EgbertO
 
Terug
Bovenaan Onderaan