ik ga een kawa zx7r kopen... help plzz

Status
Niet open voor verdere reacties.

johannnn

Rookie
2 apr 2006
20
0
groningen
hallo
ik heb nog geen motor rijbewijs en wil een kawasaki ninja kopen
ik zie er wel eens wat staan op marktplaats enzo maar nu vraag ik me af zijn die dingen een beetje te vertrouwen...

ik ben zelf 19 en heb alleen wat schakelbrommer ervaring
ik weet niet waar ik op moet letten bij aankoop en hoe ik genaaid kan worden
ik zag namelijk een helemooie kawa uit 93 maar die had maar 26000 op de teller en alle anderen gemiddelt 45000-50000

en wat is een beetje een normaal bedrag voor een kawa zx7r uit 1992 1993

graag antwoord
 
Volgens mij meer dan 25kW en dat betekent m.i. in jouw geval wachten tot na je 21e.

Ik zou eerst rijbewijs A halen en dan een bijpssende :] fiets, na diverse proefritten.
 
hallo
ik heb nog geen motor rijbewijs en wil een kawasaki ninja kopen
ik zie er wel eens wat staan op marktplaats enzo maar nu vraag ik me af zijn die dingen een beetje te vertrouwen...

ik ben zelf 19 en heb alleen wat schakelbrommer ervaring
ik weet niet waar ik op moet letten bij aankoop en hoe ik genaaid kan worden
ik zag namelijk een helemooie kawa uit 93 maar die had maar 26000 op de teller en alle anderen gemiddelt 45000-50000

en wat is een beetje een normaal bedrag voor een kawa zx7r uit 1992 1993

graag antwoord

Zx7R uit 93 :? :? dat kan nooit die zijn toch pas in productie gegaan in 96 :?
 
Zx7R uit 93 :? :? dat kan nooit die zijn toch pas in productie gegaan in 96 :?


ja ik bedoel gewoon een 750 cc kawasaki racemodel dat is toch een zx7r?
boeient iniedergeval ik wil niet een geknepen motor boeit me niet ik wou graag wat info over de motor waar ik op moet letten enzo plzz
 
ja ik bedoel gewoon een 750 cc kawasaki racemodel dat is toch een zx7r?
boeient iniedergeval ik wil niet een geknepen motor boeit me niet ik wou graag wat info over de motor waar ik op moet letten enzo plzz

je bedoelt een ZXR750

en het feit dat je geeneens weet over wat voor motor je het hebt, maar alleen *gewoon* "een 750 cc kawa race model" zegt mij alweer genoeg

lekker stoer doen bij je pukkelige klasgenootjes :W
en dan is het natuurlijk niet stoer om te zeggen dat ie geknepen is :N :N |( |(

owjah je bent de zoveelste die zown vraag stelt

wees bereid om domme antwoorden te krijgen

waarschijnlijk sporen die vrij goed met je vraag _O-
 
Johannetje, steek jij nou gewoon met je opgevoerde scootah een paar keer de snelweg over.
Nét zo spannend en een stuk goedkoper........ _O- _O-
 
Aha,
een nieuwe motor rijder! :W
Maar als je 19 bent,en nog geen rijbewijs hebt kun je die zx7r nog
wel ff schuden B|
Dan zul je toch eerst op een 25 kw`er moeten beginnen.
en als ze die heeele fijne regel van 24 jaar erdoor hebben,tja!!?! :?

*maar verders moet je luisteren hoe het blok klinkt
(geen raare klikken die er niet horen).
*kijken of er geen olie tussen pakkingen loopt bij het blok.
*als je rijd,ff met losse handen rijden om te kijken of hij recht is
(niet naar links of rechts trekt,of begind te zwabberen)
*kijken of de motor niet over gespoten is
(ivm vorige valschaden)

Daar red je het al een beetje mee.
Ik zou wel iemand mee nemmen met ervaring. :]
 
je bedoelt een ZXR750

en het feit dat je geeneens weet over wat voor motor je het hebt, maar alleen *gewoon* "een 750 cc kawa race model" zegt mij alweer genoeg

lekker stoer doen bij je pukkelige klasgenootjes :W
en dan is het natuurlijk niet stoer om te zeggen dat ie geknepen is :N :N |( |(

owjah je bent de zoveelste die zown vraag stelt

wees bereid om domme antwoorden te krijgen

waarschijnlijk sporen die vrij goed met je vraag _O-


Maar ag, :Y
je moet de jeugt een beetje stimuleren,de gemidelde leeftijd van een motor
rijder is nu al 40-45 jaar (voel ik me best jong met mijn 23 jaar).
We weten allemaal wel dat zijn eerste motor een CB250 of een kawa EL250 wordt. _O-
maar dat went ook -O-

denk ik! :+
 
maxam dankjewel voor die info
ik ben intussen in spijkernisse geweest met een maat die rijbewijs heeft.
motor gekeken hij vond het een wrak dus heb ik niet gekocht hij wou er 2600 voor hebben.

ik wil zo snel mogelijk een dikke motor niet zon wijven 250 cc ding kan ik netzo goed idd op me mt5 blijven rijden.

maxam nogmaals dankjewel
 
ik wil zo snel mogelijk een dikke motor niet zon wijven 250 cc ding kan ik netzo goed idd op me mt5 blijven rijden.

:Z

Koop dan een ZXR400 op 25kw, ben je ook stoer. Die kameraadjes geloven dan toch wel dattie 250+ loopt |( . Die vierkante achterband merkt niemand...
 
kijk als je het nog niet snapt
ik ga niets knijpen ik ga alleen motor kopen in de garage flikkeren
af en toe stiekem wat proberen
en me rijbewijs halen
daarna ga ik gewoon wachten
ik ga die motor niet verkrachten met een 25 kw setje

...
 
Ik heb zo het idee dat het een 1 april post is (weliswaar net te laat) anyway
MUHAHAHAHA :z
 
kijk als je het nog niet snapt
ik ga niets knijpen ik ga alleen motor kopen in de garage flikkeren
1 af en toe stiekem wat proberen
en me rijbewijs halen
daarna ga ik gewoon wachten
2 ik ga die motor niet verkrachten met een 25 kw setje

...


1 Jij boef, nu krijg je dus geen serieuze reacties meer.

2 Dat valt ook wel mee |(
 
Als je geen 25kw wilt rijden, waarom koop je dan in godsnaam zo'n motor?

Als je dat ding stil zet, moet je alleen maar verzekering en wegenbelasting betalen. Daarnaast loopt ie een beetje af te schrijven.

Wacht dan gewoon tot je 21e en koop dan een 'vette' bike.

Enneh zoals eerder werd gezegd er bestaan geen zx7r's uit '93. Dat moet een zxr750 zijn.

zxr's lopen stationair wel vrij rauw. Dus een klein beetje mechanisch geluid is ok.

Verder letten op de balhoofdlagers, voorvorkkeeringen (gaan wel es lek) en koppeling. En verder alle standaard dingen, zoals banden, ketting & tandwielen etc.

Als ie verder gewoon redelijk 'goed' is dan is een uiteindelijke prijs van +/- 2600 wel vrij acceptabel.


Vind dat je een beetje verkeerde motivatie hebt om motor te rijden. Je hoort 't te doen voor jezelf, omdat je het leuk vind en niet om je maten te imponeren.

..maarja dat zal dan weer persoonlijk zijn |(
 
Volgens mij meer dan 25kW en dat betekent m.i. in jouw geval wachten tot na je 21e.

Ik zou eerst rijbewijs A halen en dan een bijpssende :] fiets, na diverse proefritten.

:Z :X :W bullshit, ik ben nu bijna 20, heb van mijn 18'de meteen mijn rijbewijs gehaald, heb meteen een ZXR 750 uit 1989 gekocht, en toen ongeluk er mee gehad na dik jaar rijden (niet mijn schuld overigens), en nu knal ik met een zxr 750 uit 1995 rond.

Iedere dag rij ik er op, want ik heb namelijk geen autorijbewijs, en geen fiets, en geen brommer, dus ik moet wel altijd op de motor, en ik vind het geweldig! :)

Maar dat je niet met een licht motorrijbewijs kan rijden op zoeen ding is echt bullshit, ik heb het begrenssetje zelf gemaakt (ringen in de spruitstukken met 13mm doorlaat), en toen had ik 24,78kW op de testbank.

Topsnelheid 185KM/h, 0-100 in 6 seconden.


Je moet gewoon kopen wat je mooi vind en lekker vind rijden, dat je persee een gs500'tje ofzow moet rijden is onzin, je hebt niet voor niks begrenssetjes he.
Okay tis niet allemaal 100% legaal, maar ik heb in de keren dat ik ben aangehouden er nooit problemen mee gehad, en bij het ongeluk vroegen ze het niet eens.
 
hmm heb ik een serieuse reactie gepost, lees ik wat verder zie ik dat die johannnn gast wat blij zit te doen, en helemaal niet weet waar ie over praat. Zoeen gastjes als hij zulle die kawa's meteen weer in de prak rijden, omdat het enige wat ze kunnen wannabee stoer doen is.

En dan gaat dat mooie spul tegen de grond :(
 
ik heb niets gezecht over stoer doen bij vrienden of iets dergelijks niet eens in de buurt

dat maakt 1 iemand ervan en jullie gaan er allemaal weer vanuit

lees eens een keer wat
 
kijk als je het nog niet snapt
ik ga niets knijpen ik ga alleen motor kopen in de garage flikkeren
af en toe stiekem wat proberen
en me rijbewijs halen
daarna ga ik gewoon wachten
ik ga die motor niet verkrachten met een 25 kw setje

...


Meestal stoppen personen zoals jij door natuurlijk selectie redelijk snel met het motorrijden.

[me]Mosibi telt even tot 10.. :(
[/me]


Je geeft aan dat je student bent, doe dan eens net of je echt slim bent en denk na voordat je met dit soort actie's begint..
 
kijk als je het nog niet snapt
ik ga niets knijpen ik ga alleen motor kopen in de garage flikkeren
af en toe stiekem wat proberen
en me rijbewijs halen
daarna ga ik gewoon wachten
ik ga die motor niet verkrachten met een 25 kw setje

...
:? -O-

Af en toe stiekem wat proberen en dan je rijbewijs halen?
Wat als je een ongeluk veroorzaakt, alleen omdat jij een beetje stoer wilt doen?

Je komt op mij over als een beetje onverantwoordelijk bravoure jongetje.
Ik zou zeggen, blijf lekker brommer rijden, als je dan 'groot' bent en wat verstandiger kun je altijd nog gaan motorrijden.
 
ik heb niets gezecht over stoer doen bij vrienden of iets dergelijks niet eens in de buurt

dat maakt 1 iemand ervan en jullie gaan er allemaal weer vanuit

lees eens een keer wat

Uhm.. niet??? Je wilt toch persee dat model (weet niet eens wat het is!), je wilt af en toe stiekum OEFENEN??? Dude, ff met 115+PK gaan oefenen is wel andere koek dan een MT'tje he.

Enne, nog iets, ben jij niet die gast die op MSN regelmatig de hele tijd fulltime over kawa's zit te vragen, en ook nog boos word als ik niet snel genoeg antwoord?

Zojah, :Z
 
Hej dude,

Ik moet ook 25 KW rijden, ik rij ook het liefst een supersport met volle vermogen. Ik vind het ook wel stoer als ik dan met een volbloed supersport bij mijn vrienden aankom.... En ja, ik heb ook EEN keer een rondje op de motor gereden zonder rijbewijs...

vrij normaal als je dit wilt....

MAAR ik wil NIET gefucked worden door mijn verzekeringsmaatschappij als ik een ongeluk krijg, en ik wil ook NIET mijn leven lang betalen (en mezelf schuldig voelen) als ik een onschuldig kind invalide rijd met een PK pakhuis...

Ohja: en wat ik ook VOORAL niet wil, jou tegenkomen met een motor onder je reet...

dude, denk ff aan jezelf, je portomonee en je veiligheid... posen kan later ook wel

(hopelijk komt ie nog op et rechte pad :+ )
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan