ik gebruik nooit de achterrem???

ik gebruik de achterrem trouwens ook om op een helling aan te rijden.
mocht niet met lessen, maar ik vind het wel makkelijker dan voorrem
 
Die verhalen van stabiliteit en dergelijke vind ik dan weer kul. Ooit iemand dwars zien gaan omdat hij de achterrem er niet bij pakte??


Wanneer je enkel en alleen de voorrem gebruikt in een natte situatie kan dit volgens mij wel voorkomen. Doordat je het met je voorrem remt haal je het gewicht van je achterband af. Hierdoor komt het overgroote deel van je gewicht op je voorband die hierdoor denk ik eerder gaat schuiven.

Daarnaast rem ik gewoon altijd met beide. Als je het jezelf aanleert is het toch handig voor die ene noodstop die je in het jaar maakt. Sta je toch net iets eerder stil en elke cm is meegenomen lijkt mij.

trasos zei er dit over
stel je voor dat je wat verder vooruit had gekeken , dan had je die achterrem niet eens nodig gehad ... eeeeh stel je eens voor dat je die dag gewoonweg je motor in de garage had laten staan .... precies .. een wereld van verschil ... vooor eeeH bv. je gezondheid ...

Dit is een erg kinderachtige benadering. Situaties die je nu noemt zijn niet in te schatten. Het gebruik van je voorrem/achterrem is wel in te schatten als je het oefent en levert je in een gunstig geval ongeveer een meter winst op in het remmen. Zelf heb ik er veel op geoefent met mn broer en bij mij kwam ik er met mijn gs 500 1 meter eerder mee stil.
 
De truc is langzaam opbouwen....dat moet je jezelf aanleren.
Eerst met pink, dan ringvinger, middelvinger en dan pas met wijsvinger gaan knijpen.

Misschien een raar voorstel, maar neem eens een AVB lesje, misschien zelfs in NL om je dat aan te leren. Gewoon de remproeven even oefenen.
Scheelt ook dat het dan een lesmotor is, die je dus wel mag neerleggen ;) (liever niet natuurlijk)

Natuurlijk kan je jezelf onderuit remmen, maar zoals je ziet, de meeste mensen zweren toch bij hun voorrem. Dus zo erg bang hoef je niet te zijn, mits je het jezelf goed aanleert natuurlijk. Het is wel zo dat, zeker in een rechte lijn, je voorrem het meeste remt, tot 80%, dus hem niet gebruiken levert gevaarlijke situaties op.
Mocht je altijd schrik blijven hebben....met ABS is de kans op blokkeren veel kleiner :)
(Misschien iets voor toekomstige motor?)

dat was de reactie waar ik op zat te wachten, bedankt :}
 
Mensen die slechts de achterrem gebruiken (genomen dat 80/20% voor/achter capaciteit), rijden OF te zacht of als een ouwe sok. Beetje sportief rijden en laat remmen (kun je niet met slechts de achterrem).

:) Sportief rijden doe ik wel met een sportfiets...

Ouwe sok... :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan