Ik hang m'n motorscooter aan de wilgen

Met hoge druk kan je wel op veel plekken er bij ja, wel even opletten hier en daar.
Maar met de hand lukt het echt niet overal, zoals het bij een normale motor makkelijker gaat. :)
300cc.. daarmee kan je ook prima snelweg pakken. Ik heb heel wat kilometers snelweg gepakt met mijn 250cc, geen probleem om met 120km/u het verkeer bij te benen.

Maarja, jij hebt er nog een gewone motor naast, dus je kan elke dag kiezen of je wilt schakelen of niet. :)
 
Precies MONOMUIS 50 pk is al vermogen zat ! Zelf heb ik vroeger een nieuwe 400 N Honda gehad waar ik 49.000 k.m. met veel plezier mee gereden heb , ruilde voor deze een 750 KZ Honda in , zo zie je maar . Heel veel plezier en geluk met je motor .
 
...Ik miste het schakelen toch wel een beetje en bovendien kreeg ik bij langere ritten (meer dan een uur) lage lichte rugpijn...
Schakelen mis ik ook.... als kiespijn. Maar ieder z'n meug en gelukkig is er vrijheid van keus.

Zoals ik er nu over denk is de enige reden om op een conventionele motor te stappen wat jij beschrijft, de lage rugpijn op langere ritten vanwege de zitpositie.

Maar je blijft toch wel in ons motorscootergedeelte van dit forum komen ? Je hebt een hoop ervaring dus je bijdragen zijn altijd waardevol.

Veel plezier met je nieuwe motor !
 
HA HA HA dat is een goede omschrijving van je !!! Schakelen doe ik zelf ook niet zo graag meer , gelukkig heeft de BT 1100 die ik naast mijn scooter heb maar 5 gangen , en is tamelijk schakellui te rijden door het hoge koppel . 6 gangen BRRRRR .
 
Hmm Hybride, dus die lage rugpijn is dus iets wat meer mensen hebben. Ik blijf hier nog wel kijken hoor.

Wat betreft die 6 versnellingen, voor mij zijn het net cadeautjes, ik had gister zoiets van 'wow, nog één!'. Ik heb jaren lang een 5-bak gehad, laatste keer 6 versnellingen was in 2002-2003. Alhoewel.. een GS500e even tussendoor, maar dat was maar 3 maanden ofzo.
Maar met een twin kan je ook redelijk schakellui rijden... heb er weer helemaal zin in!! Stom he.

@Karl; nu kunnen we alleen geen wedstrijdje meer doen. :+
 
Met hoge druk kan je wel op veel plekken er bij ja, wel even opletten hier en daar.
Maar met de hand lukt het echt niet overal, zoals het bij een normale motor makkelijker gaat. :)
300cc.. daarmee kan je ook prima snelweg pakken. Ik heb heel wat kilometers snelweg gepakt met mijn 250cc, geen probleem om met 120km/u het verkeer bij te benen.

Maarja, jij hebt er nog een gewone motor naast, dus je kan elke dag kiezen of je wilt schakelen of niet. :)


Ja..dat is nou het leuke ervan...meestal pak ik met mooi weer, de motorscooter en met regenachtig(er) weer, de motorfiets ;)
Met de hogedrukspuit kan je inderdaad overal komen maar bij de bedrading accu en overige electronica (wat wel goed weggewerkt zit) houd je wat meer afstand.
Op de motorscooter rijd ik vaak met m'n "gewone kleding" omdat ik dan door de stad en binnenwegen rijd. Als ik er wel eens mee de snelweg op ga dan ook in m'n motorpak.
Uiteraard gaat tie 300cc binnen enkele seconden naar 140 km/u maar omdat het een "lichte categorie" is vind ik lange snelweg ritten minder comfortabel. Dus pak ik m'n CB450cc Twin Nighthawk motorfiets voor de lange snelweg ritten. Deze gaat ook binnen enkele seconden naar de 140 km/u maar rijdt en zit stabieler en comfortabeler bij hogere snelheden :Y
Beide "motorfietsen" (een motorscooter is wettelijk ook een motorfiets) zijn compacte motorfietsen en passen naast elkaar in m'n berging, daar staan ze veilig en droog voor als ik ook wel eens met de auto ga..maar eigenlijk rijd ik het liefst motor(scooter)fiets :}
 
Good luck MonoMuis, als je maar lol hebt. Ik ben zelf vorig jaar nog even terug geweest op een schakelfiets (Scarver) maar ben, na protesten van mijn vrouw, weer aan de scooter. Bij zo'n Silverwing zit je toch wat royaler achterop dan op een Scarver. Het heeft allebei wel wat. De Scarver is wat meer hooligan en de SW-T is weer meer relaxed. Van dat relaxte kan ik ook genieten, ben waarschijnlijk al een ouwe knar :+ .
 
Haha, nou wie weet ik volgend jaar ook weer op de motorscooter. :+
Kijken of mijn vriendin gaat protesteren. Eerlijk is eerlijk, een passagier(e) zit achterop een motorscooter toch wel het fijnste en je merkt daar ook met minste van als bestuurder. Maar gelukkig zit m'n vriendin misschien maar 4x per jaar achterop dus ach... die keren neem ik het voor lief. :)
 
Hmm Hybride, dus die lage rugpijn is dus iets wat meer mensen hebben. Ik blijf hier nog wel kijken hoor.

Wat betreft die 6 versnellingen, voor mij zijn het net cadeautjes, ik had gister zoiets van 'wow, nog één!'. Ik heb jaren lang een 5-bak gehad, laatste keer 6 versnellingen was in 2002-2003. Alhoewel.. een GS500e even tussendoor, maar dat was maar 3 maanden ofzo.
Maar met een twin kan je ook redelijk schakellui rijden... heb er weer helemaal zin in!! Stom he.

@Karl; nu kunnen we alleen geen wedstrijdje meer doen. :+

Je wist dat je ging verliezen })
 
Hallo

Eeen half jaar geleden de cb 750 er uitgedaan omdat er gewoon te wijnig op gereden werd
mis het schakellen en het lekker in de hooge toeren rijden af en toe
maar mijn beo-tje blijft voorlopig wel bevalt mij voorlopig te goed

grts
 
Waar staan die wilgen? Kom ik hem er wel uithalen!
maaruh.. veel pret met je schakelaar, enne vergeet niet dat links geen rem meer zit.
greetz
 
Ik weet niet wanneer ze geknot worden, maar anders valt ie zo uit de boom!

Links geen rem... I know. Andersom is erger! Zo reed ik eens een dagje op wat schakelmotoren en stapte ik 's avonds weer op de scooter.. eerste deel van de rit ging goed. Even op bezoek bij iemand, ik ga weer rijden en zat nog met schakelmotoren in mn hoofd. Ben ik aan het rijden, wil ik schakelen, knijp ik dus die linkerrem in en met aardig wat kracht. :P :+ Gelukkig reed er niemand achter me.
 
Ik weet niet wanneer ze geknot worden, maar anders valt ie zo uit de boom!

Links geen rem... I know. Andersom is erger! Zo reed ik eens een dagje op wat schakelmotoren en stapte ik 's avonds weer op de scooter.. eerste deel van de rit ging goed. Even op bezoek bij iemand, ik ga weer rijden en zat nog met schakelmotoren in mn hoofd. Ben ik aan het rijden, wil ik schakelen, knijp ik dus die linkerrem in en met aardig wat kracht. :P :+ Gelukkig reed er niemand achter me.

Ken dat.. Toen ik 18 was voor het eerst in een 3-serie automaat gereden. Laten uitlopen voor het stoplicht, ineens de drang om terug te schakelen, remmmMMMMM.

Went snel. Heel snel.

Anyway, dat sprintje geef ik je cadeau ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan