Globetrekker
Banned User
- 29 apr 2006
- 733
- 1
Ken je nagaan dat de mensen die geen angst kennen er meestal zonder kleerscheuren vanaf komen, en de mensen met angst (die normaal rijden en niks opzoeken) meestal ernstige verwondingen oplopen of erger.rij altijd op 85% van mijn kunnen , beetje angst angst is goed tegen overmoed. mensen die geen angst kennen zijn dom in mijn ogen.
Wie herkent zich hierin? Als ik op het klaverblad ga "sporten" ben ik bang om onderuit te gaan door vuil in de bocht: steentjes, diesel, olie benzine etc etc etc.
Op een klaverblad is het vele malen erger dan een "bepaalde" bocht ergens. Daar kan ik wel redelijk doorrijden maar nog niet zo gerust als op het circuit.
Ik ga weleens met vrienden klaverblad rijden, maar ik voel me hier echt niet lekker bij. Constant bang om te vallen. Ik stop dan meestal ook na 3 a 4 rondjes.
Terwijl ik dit op het circuit vrijwel helemaal niet heb. Op het circuit durf ik echt de grens van de motor op te zoeken en zit het tussen de oortjes helemaal goed.
Dus: ben ik TE voorzichtig of zeggen jullie van "dat kan je redding zijn".
Voor een deel waar. Maar angst heeft ook een keerzijde.Ken je nagaan dat de mensen die geen angst kennen er meestal zonder kleerscheuren vanaf komen, en de mensen met angst (die normaal rijden en niks opzoeken) meestal ernstige verwondingen oplopen of erger.
Maar angst maakt je alert. Je gaat meer kijken en al die dingen. Dus een beetje angst maakt je in prinsiepe een betere bestuurder.
Kom je daar niet? Rijd je dan helemaal ofzo als je ergens heen moet? Dát noem ik pas angstIk kom uberhaupt niet op klaverbladen met vangrails
Dus: ben ik te voorzichtig EN "dat kan je redding zijn".
Zo staat t iets beter.
Als jij je er niet goed bij voelt moet je niet zo rijden, dan blijf maar als een oud wijf rijden.
Anders is het niet kan t hooguit anders verwoorden
Bij ons staan de lantaarnpalen allemaal aan de binnenkant en geen vangrails, zijn echt heerlijke bochten om tegen de grens aan te gaan hangen. (7 stuks met nieuw strak asfalt en mooie verkanting en gras uitloop, maar gras doet tollen en tollen doet pijn)Ik ga ook niet "sporten" op kb's met vangrails hoor. Maar lantaarnpalen staan bij op alle kb's aan de buitenkant, en die geven ook NIET mee
Ik ga weleens met vrienden klaverblad rijden, maar ik voel me hier echt niet lekker bij. Constant bang om te vallen. Ik stop dan meestal ook na 3 a 4 rondjes.
2 jaar terug op olie onderuit gegaan, sindsdien 'zie' ik het in elke bocht liggen...Wie herkent zich hierin? Als ik op het klaverblad ga "sporten" ben ik bang om onderuit te gaan door vuil in de bocht: steentjes, diesel, olie benzine etc etc etc.
Denk dat de meesten wel bang zijn om onderuit te gaan,natuurlijk heb je en houd je altijd"bazen boven bazen"daarbij gaan de "ervaren"klaverblad racers meestal een zgn opwarm/proefrondje rijden om zich ervan te gewissen dat het "cicuit"er goed bij ligt,dus geen steentjes/troep/afgevallen lading/diesel of oliesporen,soms vergaloperen sommigen zich hier toch omdat er tussentijds toch nog een auto voorbij is gekomen,die na een tankbeurt z,n tankdop is vergeten,het resultaat laat zich dan wel raden,dus als je verantwoord wil racen,schrijf je je in voor een circuitdag oidWie herkent zich hierin? Als ik op het klaverblad ga "sporten" ben ik bang om onderuit te gaan door vuil in de bocht: steentjes, diesel, olie benzine etc etc etc.
Op een klaverblad is het vele malen erger dan een "bepaalde" bocht ergens. Daar kan ik wel redelijk doorrijden maar nog niet zo gerust als op het circuit.
Ik ga weleens met vrienden klaverblad rijden, maar ik voel me hier echt niet lekker bij. Constant bang om te vallen. Ik stop dan meestal ook na 3 a 4 rondjes.
Terwijl ik dit op het circuit vrijwel helemaal niet heb. Op het circuit durf ik echt de grens van de motor op te zoeken en zit het tussen de oortjes helemaal goed.
Dus: ben ik TE voorzichtig of zeggen jullie van "dat kan je redding zijn".