Ik kan een TL 1000 S kopen..

jhelder

Rookie
25 feb 2006
2
0
Assen
Hey,

Mijn naam is Jan en ik kan er wat van ... hehehe nee geintje...
Sinds een half jaar heb ik mn motorrijbewijs en wil nu wel eens een motor kopen.
Mn rijervaring is nog niet groot (10 keer op een 1100 Shadow gereden en gelest op een SV 650).

Nu kan ik via mn zwager een Suzuki TL 1000 S kopen uit '99.(zelfde als in de attachment)
Kilometerstand weet ik nog niet.

Hij moet € 4000,- kosten. Dit is volgens mij niet veel, maar hij zit geld nood dus vandaar de lage prijs.


Nu is mijn vraag, waar moet ik op letten en is het een geschikte motor om het hele jaar op te rijden voor woon/werk verkeer (15 minuten) :] .

Hoop dat jullie mij kunnen adviseren.

Gr Jan H.

Bijlage: media.jpg
 
Hey,

Mijn naam is Jan en ik kan er wat van ... hehehe nee geintje...
Sinds een half jaar heb ik mn motorrijbewijs en wil nu wel eens een motor kopen.
Mn rijervaring is nog niet groot.
Nu kan ik via mn zwager een Suzuki TL 1000 S kopen uit '99. Kilometerstand weet ik nog niet.
Hij moet € 4000,- kosten. Dit is volgens mij niet veel, maar hij zit geld nood dus vandaar de lage prijs.


Nu is mijn vraag, waar moet ik op letten en is het een geschikte motor om het hele jaar op te rijden voor woon/werk verkeer (15 minuten) :] .

Hoop dat jullie mij kunnen adviseren.

Gr Jan H.

das zeker niet veel geld denk ik voor zo te zien een goed onderhouden motor....
Als het je eerste motor is, is het belangrijkste dat je jezelf een beetje kent en niet de grenzen van de motor direct op zoekt....
Zeker wel een motor om het hele jaar op te rijden! :]
 
Oh ja... Er zitten net een paar mnd Laser dempers op aan bijde zijden, een nieuwe achterband, nieuwe ketting. Was ik nog vergeten...
 
Tis zeker een geschikte motor, een TL-R was ook mijn keus geweest.

( even ophelderen dat deze naab het verschil wel ziet ;) )

Zoals bij alle motoren, geen schade aan het frame?
Kan je een stuk zonder handen rijden zonder dat hij je de berm in trekt?
Koelvloeistof in het carter? Drupt er olie langs het blok?
Lekt ie zowieso? Zit er een scheur ergens in het balhoofd?
Of op de plek van de ophanging van je schokdemper?
Ratelt of tikt het blok abnormaal?
En zit er beweging in de balhoofdlagers?

En verder letten op slijtage dingen als banden/remmen/ketting etc.. :o

En verder kan je op elke motor opstappen, ken jezelf..
 
Laatst bewerkt:
Scheiden de kuipen geen blanke lak uit?
Laten de kleuren geen homologaties zien?
Ziet het blok er stralingsgevoelig of gegast uit?
 
Tis zeker een geschikte motor, een TL-R was ook mijn keus geweest.

Zoals bij alle motoren, geen schade aan het frame?
Kan je een stuk zonder handen rijden zonder dat hij je de berm in trekt?
Koelvloeistof in het carter? Drupt er olie langs het blok?
Lekt ie zowieso? Zit er een scheur ergens in het balhoofd?
Of op de plek van de ophanging van je schokdemper?
Ratelt of tikt het blok abnormaal?
En zit er beweging in de balhoofdlagers?

En verder letten op slijtage dingen als banden/remmen/ketting etc.. :o

En verder kan je op elke motor opstappen, ken jezelf..

het is een TL-S hoor, zit alleen een onderkuip op,

maar ik zeg doen.
krijg je zeker geen spijt van, hem later weer wegdoen daar krijg je spijt van
:Y
 
Wach effe,...

normaal als iemand met weinig ervaring op een 1000cc supersport wil stappen
krijgtie de volle laag van het halve forum
"R1, je bent Gek!", "GSX-R1000? Wil je dood ofzo?", "CBR 1000RR,... 'k Zie je in
de vangrail.." "Kawasaki ZX10R..." verkeerd voorbeeld })

TS heeft het niet over 'zomaar' een 1000 maar een TL1000S

Was dat niet 's werelds meest linke fiets waarbij als je er naar keek al een
schuiver maakte?
DE fiets die al begon te tankslappen als je het standaard inklapte?
Een motor waarvan beweerd word dat de duivel vakantie houd in het blok?


:?




.....of was dat hem niet?



:+
 
het is een TL-S hoor, zit alleen een onderkuip op,

maar ik zeg doen.
krijg je zeker geen spijt van, hem later weer wegdoen daar krijg je spijt van
:Y

Klopt ook wel, ik had het anders moeten zeggen, ik wilde namelijke de TL-R van Jaymn kopen, maar die wilde er neit meer vanaf. Can't blame him. Later die TL-R bij kalsbeek, maar teveel km's. Maargoed. TL-R komt nog wel..

Behalve het frame, de achterbrug en wat kleine details zijn ze nagenoeg hetzelfde en even sabsurd manisch om te rijden. En dat vond ik wel leuk aan die fietsjes. })
 
Wach effe,...

normaal als iemand met weinig ervaring op een 1000cc supersport wil stappen
krijgtie de volle laag van het halve forum
"R1, je bent Gek!", "GSX-R1000? Wil je dood ofzo?", "CBR 1000RR,... 'k Zie je in
de vangrail.." "Kawasaki ZX10R..." verkeerd voorbeeld })

TS heeft het niet over 'zomaar' een 1000 maar een TL1000S

Was dat niet 's werelds meest linke fiets waarbij als je er naar keek al een
schuiver maakte?
DE fiets die al begon te tankslappen als je het standaard inklapte?
Een motor waarvan beweerd word dat de duivel vakantie houd in het blok?


:?




.....of was dat hem niet?



:+


ja dat is hem, maar hij is wel te temmen hoor, het is ook mijn eerste wegmotor, maar ben er dolgelukkig mee, :}
 
Wach effe,...

normaal als iemand met weinig ervaring op een 1000cc supersport wil stappen
krijgtie de volle laag van het halve forum
"R1, je bent Gek!", "GSX-R1000? Wil je dood ofzo?", "CBR 1000RR,... 'k Zie je in
de vangrail.." "Kawasaki ZX10R..." verkeerd voorbeeld })

TS heeft het niet over 'zomaar' een 1000 maar een TL1000S

Was dat niet 's werelds meest linke fiets waarbij als je er naar keek al een
schuiver maakte?
DE fiets die al begon te tankslappen als je het standaard inklapte?
Een motor waarvan beweerd word dat de duivel vakantie houd in het blok?


:?




.....of was dat hem niet?



:+



Ssst ik heb aandelen bij DELA :9
 
Klopt ook wel, ik had het anders moeten zeggen, ik wilde namelijke de TL-R van Jaymn kopen, maar die wilde er neit meer vanaf. Can't blame him. Later die TL-R bij kalsbeek, maar teveel km's. Maargoed. TL-R komt nog wel..

Behalve het frame, de achterbrug en wat kleine details zijn ze nagenoeg hetzelfde en even sabsurd manisch om te rijden. En dat vond ik wel leuk aan die fietsjes. })

ja de R staat ook nog wel op mijn verlanglijstje, alleen ben ik al goed bezig om mijn TL-S te pimpen, dat ik misschien daar niet meer vanaf wil. _O-
 
waar je wel op kan letten TL1000s voor 2000 hadden een probleem met de koppeling
willen wel eens doorslippen en toen zat er ook noch geen stuurdemper op. naar 2000 zat die er standart op maar feder prima fietsen en er zit een mooi geluit in
*D
 
waar je wel op kan letten TL1000s voor 2000 hadden een probleem met de koppeling
willen wel eens doorslippen en toen zat er ook noch geen stuurdemper op. naar 2000 zat die er standart op maar feder prima fietsen en er zit een mooi geluit in
*D

nou die stuurdemper die zit er op, koppeling blijft een bekend probleem, wat wel helpt is een koppeling van een R plaatsen, dat schijnt stukken beter te zijn...
:Y
 
Ik dacht dat het een ziekte op MF was, maar buiten MF wil blijkbaar ook iedereen van z'n TL-R en TL-S af }) .
 
als starters fiets vind ik het dus geen verstandige fiets

weet je hoe je moet werken om hem een krappe rotonde over te krijgen.

dan wens ik de TS veel suc6

1 keer niet opletten en je ligt

ik zou eerder met een 4 cilinder beginnen en dan tot max 600 cc en 100pk

die straffen niet zo heel snel.(ligt ook aan de rijstijl)
 
Wach effe,...

normaal als iemand met weinig ervaring op een 1000cc supersport wil stappen
krijgtie de volle laag van het halve forum
"R1, je bent Gek!", "GSX-R1000? Wil je dood ofzo?", "CBR 1000RR,... 'k Zie je in
de vangrail.." "Kawasaki ZX10R..." verkeerd voorbeeld })

TS heeft het niet over 'zomaar' een 1000 maar een TL1000S

Was dat niet 's werelds meest linke fiets waarbij als je er naar keek al een
schuiver maakte?
DE fiets die al begon te tankslappen als je het standaard inklapte?
Een motor waarvan beweerd word dat de duivel vakantie houd in het blok?


:?




.....of was dat hem niet?



:+
haha, ik hou van die beschrijvingen *O*
de TL1000S is inderdaad geen beginnersmotor, maar het is te doen voor een beginner. Een ding s zeker, je wordt wel verplicht om ontzettend snel te leren, voordat de motor leert dat je hem niet aankan.
 
4000 euro is een mooie prijs.
Laat je niet misleiden door het tikken van de kleppen, dat doen ze allemaal. Verder moet je luisteren naar het inveren van de ak, als deze bijgeluiden maakt, knakken oid. dan dat uit de veer komen (niet erg) of uit de ophanging van de rotatiedemper (wel erg).
Als het uit de ophanging van de rotatiedemper komt, dan moet je het frame heel goed controleren op dat punt.
Enne, je kan er goed zomer en winter woon-werkverkeer mee rijden, alleen er zijn betere motoren voor dit gebruik.

tlh
 
Overigens is een kwartiertje rijden als woon-werkverkeer voor geen enkele motor goed :X .


duurde ffies voordat die opmerking kwam :X

maar tis een mooi fietsje...


... en als je het niet vertrouwt, neem dan iemand mee die er genoeg verstand van heeft (dat is, als je dat zelf niet hebt O-) )



edit: welkom op MF trouwens *D
 
Wach effe,...

normaal als iemand met weinig ervaring op een 1000cc supersport wil stappen
krijgtie de volle laag van het halve forum
"R1, je bent Gek!", "GSX-R1000? Wil je dood ofzo?", "CBR 1000RR,... 'k Zie je in
de vangrail.." "Kawasaki ZX10R..." verkeerd voorbeeld })

TS heeft het niet over 'zomaar' een 1000 maar een TL1000S

Was dat niet 's werelds meest linke fiets waarbij als je er naar keek al een
schuiver maakte?
DE fiets die al begon te tankslappen als je het standaard inklapte?
Een motor waarvan beweerd word dat de duivel vakantie houd in het blok?


:?




.....of was dat hem niet?



:+

Ja dat viel me ook al op! Ik zag het topic staan en ik dacht nou dat zal wat worden, maar viel me toch alles mee! :Y

Gelukkig ben ik al aan m'n 3e motor bezig, dan heb je dat gezeik allemaal al gehad! :Y *O*
 
Ja dat viel me ook al op! Ik zag het topic staan en ik dacht nou dat zal wat worden, maar viel me toch alles mee! :Y

Gelukkig ben ik al aan m'n 3e motor bezig, dan heb je dat gezeik allemaal al gehad! :Y *O*

Dus nog steeds kan je niet rijden.
Heb je al schade aan deze? O-) _O-
 
Ach met iedere tweede hands motor zal wel eens een keer iets zijn.

Iemand laten kijken of de TL1000S in goede staat is.

Daarna lekker op rijden en zo nu en dan een controle ;)
 
Het was/is ook mijn eerste motor... prima te doen... je kan tenminste ff voorruit... want elke keer als je denkt dan je hem een beetje door hebt... dan komt er weer zo'n volle broek moment... :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan