importeren triumph speed triple: typegoedkeuring

Deurmat

MF'er
13 feb 2003
88
0
Nijmegen
Hallo allemaal,

Mijn amerikaanse vriendin heeft onlangs haar motor (Triumph Speed Triple uit 1995) uit amerika geimporteerd, alleen te laat om nog als verhuisgoed te gelden. Nou moest ze dus een RDW-keuring ondergaan. Wat schertste mijn verbazing (ik heb namelijk dezelfde motor): ze werd afgekeurd omdat ze geen bewijs van typegoedkeuring kon overleggen.

Na enige telefoontjes met de Triumph fabriek hebben we een brief gekregen van Triumph waarin verklaard wordt dat er alleen minieme verschillen zijn tussen de amerikaanse versie en de europese versie. Nog meer telefoontjes met de Triumph importeur wezen uit dat we het hiermee moeten doen, want blijkbaar was tot 2000 een ander bedrijf importeur van Triumph en de motor is van daarvoor.

Dus nu gaan we dinsdag maar langs bij een (ander) RDW-station. Ik wordt er redelijk nerveus van. Is het niet een beetje raar dat je voor een fabrieksmotor die ook in nederland rijdt wordt afgekeurd omdat je geen typegoedkeuring kunt overleggen, zoiets is toch meer voor choppers en exotische fabrieksmotoren bedoeld?

Heeft iemand misschien nog goeie tips voor ons?

Bedankt!
 
Terug
Bovenaan Onderaan