in een zxr750j2 een zx-9r blok bouwen

jelle visser

MF veteraan
21 jun 2004
1.165
3
noord holland
Hoi,ik heb een zxr750j2 van 1992 en ik wil daar een zx-9r blok inbouwen. Dat schijnt niet zo'n probllem te zijn maar ik heb ook een setje dubbel rr carburateurs gekocht en die wil ik op dat zx9-r blok zetten. Er zitten alleen wat rottige schakelaars op met wat slangetjes die ik niet kan aansluiten op mijn ontstekingsmodule (dat is namelijk een gewone zxr750 j2)
Weet iemand hier iets van?.
gr jelle
 
Nou het is zover....het blok zit nu gemonteerd in het frame, na wat prullen is het gelukt!!

showfoto.php


Je kunt goed zien dat het ZX9R blok niet uitlijnt bij de bovenste ophangpunten in het frame:

showfoto.php


showfoto.php
 
Ja kan wel zien dat ZXRene een echte prullert is geworden *D . Was ie jaren geleden nog te 'bang' om iets aan die fiets zelf te doen, nu bouwt ie blokken in :} en haalt ie zo even de voorpoten uit zijn fiets om ruimte te maken :P

That's the spirit ;)
 
Ja kan wel zien dat ZXRene een echte prullert is geworden *D . Was ie jaren geleden nog te 'bang' om iets aan die fiets zelf te doen, nu bouwt ie blokken in :} en haalt ie zo even de voorpoten uit zijn fiets om ruimte te maken :P

That's the spirit ;)

Tja....heb een goede leermeester gehad natuurlijk.... ;)

Rene, nog moeten boren in dat gat om die bout erin te krijgen?

Jazeker heb ik nog moeten boren....ik heb eerst gewoon de achterste 2 ophangpunten bevestigd en daarna de stelbouten aan de voorkant aangedraaid tegen het blok en daarna een 12mm boor er doorheen gejast....hehe.

Daardoor komt die bout wel iets scheef in het gat te zitten....maar dat ziet geen hond!
 
Pffffff, was ie nog niet mooi genoeg René ;) ?? Dat wordt dus echt wel een machtige fiets zeg;9~. Hoelang denk je nog werk te hebben? Succes verder met de verbouwing, maar dat geldt voor iedereen hier die nog aan het verbouwen is :} :} :}
 
Hallo allemaal, wil nog 1 ding zeggen over dat omkeuren en dan hou ik er over op.
Als jullie het allemaal zeker willen weten dan moeten jullie zelf even naar het rdw bellen. Anders heb ik het straks gedaan en dan hebben jullie het zelf gehoord in plaats van iemand anders. Ik bedoel maar te zeggen: ik heb nu al zoveel verschillende antwoorden gehad en met mijn verzekering zit het nu goed.
Maar informeer zelf ook even zou ik zeggen,dan kun je er nooit naast zitten.
Ik had trouwens nooit verwacht dat dit forum zo groot zou worden!.
Erg leuke projecten allemaal ( waar ik voor veel dingen het geld niet voor heb)
Groeten Jelle
 
Zo vanavond weer even aan het hobbieen geweest.

akra bochte onder de motor gelegd. Zien er super uit, alleen oet ik de bocht iets laten vermaken.

Ook meteen de muzzy fan gemonteerd. Ziet er ook geweldig uit.

Picies volgen asap
 
Terug
Bovenaan Onderaan