Info gevraagd over schijfremslot ZXR400

Makster

MF veteraan
14 sep 2003
2.169
0
Dordrecht
Nu het zo goed als zeker is dat ik een ZXR400 ga aanschaffen heb ik me ook maar gelijk even verdiept in het uitzoeken van goede sloten.
Nu kwam ik op het internet deze tegen:

penslot.jpg


Specs:
-Boutdiameter van de sluiting: 14 mm, lengte 11 mm
-Diameter van de 'kop' van de sluiting: 38 mm
-Inclusief nylontasje met draagriem en twee sleuteltjes
-Chroom/geel


Nu vraag ik me dus af of dit slot op de voorschijf van een ZXR400 past? Kan iemand mij hier een antwoord opgeven?

Ik neem verder ook aan dat er op de achterschijf een ander soort remschijfslot moet omdat die schijf kleiner is. Of kan hier ook zo een slot op?

Heeft er ook iemand ervaring met dit slot?
 
ik ken het merk niet maar is dit slot wel art goed gekeurd lijkt me wel zo veilig he ;) en denk dat deze wel op je bike past hoor :)
edit maar waarom koop je geen ketting of beugelslot :?
 
ik ken het merk niet maar is dit slot wel art goed gekeurd lijkt me wel zo veilig he ;) en denk dat deze wel op je bike past hoor :)
edit maar waarom koop je geen ketting of beugelslot :?

De motor komt thuis voor de deur te staan en zat zelf te denken aan 2 schijfremsloten (voor en achter). Naast de schijfremsloten komt de motor ook aan een ketting te liggen die met een beugel vast komt te zitten in de muur of in de grond (lees beton). Verder wil ik er ook een alarm op zetten en een "bouw" lamp op richten met bewegingsdetector. En misschien ook wel een webcam achter het raam om hem live in de gaten te houden 8-)

Denk dat dat wel genoeg is, en mocht dat niet het geval zijn dan hur ik een pitbull in die ik aan de motor vastplak :)
 
De motor komt thuis voor de deur te staan en zat zelf te denken aan 2 schijfremsloten (voor en achter). Naast de schijfremsloten komt de motor ook aan een ketting te liggen die met een beugel vast komt te zitten in de muur of in de grond (lees beton). Verder wil ik er ook een alarm op zetten en een "bouw" lamp op richten met bewegingsdetector. En misschien ook wel een webcam achter het raam om hem live in de gaten te houden 8-)

Denk dat dat wel genoeg is, en mocht dat niet het geval zijn dan hur ik een pitbull in die ik aan de motor vastplak :)
denk dat een schijfremslot achter niet past ;) voor de rest moet het wel goed koen als ik het zo lees :} :)
 
Schuurtje timmeren nie goedkoper???

Mijn idee, alleen ik woon nog thuis en mijn ouder denken er duidelijk anders over :)

What about this one?

abus1.jpg

abus2.jpg


Specs:
* Handig klein schijfremslot
* Massief huis van gehard staal
* Comfortabele one-touch bediening
* Met handig transporttasje
* Remschijf dikte 5 mm
* Kleur : Geel


Waarom kan zo een remschijfslot dan niet op de achterschijf? En waar kan ik vinden of zo een slot ART goed gekeurd is?
 
Zit nu ook te lezen over de Xena remschijfsloten met ingebouwd alarm enzo. Opzich is dat ook een prima oplossing.

Maar heb na het lezen van VEEL topics al aardig in de gaten dat ze je motor toch wel meenemen als ze willen B|

Overweeg nu dus ook maar gelijk een alarm met startonderbreker, maarja die zijn weer aardig aan de prijs en of ze nuecht helpen ?

Tering dieven ook altijd !
 
Ik denk dat de verzekeringen zich er heel gemakkelijk vanaf maken.
Er is een lijst waar alle sloten opstaan die art4 goedgekeurd zijn.
Je moet ff navragen of je wel zo'n type slot nodig heb, dit is namelijk verzekering verschillend.
Bij mij hoefde dat niet.
Ik heb mijn motor op 4 sloten staan , ondanks hij WA + verzekerd is.
Ik heb hem op het stuurslot staan en achter en voor op een schijfremslot plus een schaarslot.
De sloten van Moto detail lijken mij goed omdat deze uit Duitsland afkomstig zijn.
Volgens mij komt er eigenlijk geen echte troep daar vandaan omdat daar de keuringen veel strenge zijn dan in Nederland.
Doordat deze sloten niet op de lijst voorkomen , wil niet zeggen dat ze minder zijn.
Ik denk maar van , als ze hem willen hebben nemen ze hem toch wel mee.
Je moet het ze natuurlijk wel zo lastig mogelijk maken.
Dus alles hangt van je verzekering af van wat zij eisen.
Sterkte met zoeken

het slot van Makster(zie boven) past zeker op de achter schijfrem(heb ik ook)
 
Ik denk dat de verzekeringen zich er heel gemakkelijk vanaf maken.
Er is een lijst waar alle sloten opstaan die art4 goedgekeurd zijn.
Je moet ff navragen of je wel zo'n type slot nodig heb, dit is namelijk verzekering verschillend.
Bij mij hoefde dat niet.
Ik heb mijn motor op 4 sloten staan , ondanks hij WA + verzekerd is.
Ik heb hem op het stuurslot staan en achter en voor op een schijfremslot plus een schaarslot.
De sloten van Moto detail lijken mij goed omdat deze uit Duitsland afkomstig zijn.
Volgens mij komt er eigenlijk geen echte troep daar vandaan omdat daar de keuringen veel strenge zijn dan in Nederland.
Doordat deze sloten niet op de lijst voorkomen , wil niet zeggen dat ze minder zijn.
Ik denk maar van , als ze hem willen hebben nemen ze hem toch wel mee.
Je moet het ze natuurlijk wel zo lastig mogelijk maken.
Dus alles hangt van je verzekering af van wat zij eisen.
Sterkte met zoeken

het slot van Makster(zie boven) past zeker op de achter schijfrem(heb ik ook)

Mijn motor gaat ook wa+ verzekerd worden, all risk is er de eerste maanden nog niet bij. Wordt in februari 24 en tot dietijd is het dus wa+

Denk dat ik ook inderdad dat slot van MotoDetail op deachterschijf zet en dater voor een remschijfslot van Xenalock gaat komen met zo een alarm erin. Plus dan inderdaad nog een normaal kettingslot die aan een paal komt ofzo.

Wel fijn als je dan even naar motorgestolen.com gaat en ziet dat een slot van Abus van rond de 150 euro binnen 40 seconden open is. Om nog maar te zwijgen over de evendure sloten die binnen 5 seconden open zijn |(
 
Terug
Bovenaan Onderaan