Ingehaald worden door aanhangers levensgevaarlijk

Ik zal dit even vertalen voor de andere weggebruikers.
Deze bestuurder rijdt met een groter voertuig dan de anderen, iedereen moet maar wijken.

Vind ik wel,

Op de snorbrommer maak ik ruimte voor brommers, motoren, auto's en vrachtwagens
Op de motor geef ik ruimte aan auto's en vrachtwagens etc
in de auto geef ik ruimte aan vrachtwagen.

Houd niet in dat ik afsnijd of gevaarlijk tegenover andere voertuigen doe hoor, begrijp me niet verkeerd maar persoonlijk vind ik dat op de weg de macht der grootsten geld :)
 
haha,

wij rijden in duitsland voornamelijk 130 met onze combinatie..

een Tiguan en een boottrailer van totaal 1600 kg.. overigens ligt de boottrailer zelf (leeg dus) ook als een blok beton op het wegdek..

er zit meer snelheid in, maar wegens een zeer gestroomlijnde boot, die door de luchtstroming omhoog komt :+ en zo de kogeldruk verlaagd gaan we niet harder :+

zo ook hier een verhaal..

wij rijden rustig 120/130 in oostenrijk.. komt een duitse Hyundai Santa Fé (dan weet je het meestal al..) met tandemasser Tabbert (zo'n verrekte duur kreng) ons op de linkerbaan voorbij zetten..

3 a 4 uur verder, snelweg afgesloten maar verkeer werd via de vluchtstrook erlangs gevoerd.. komen wij aan bij de hotspot..

een Duitse Hyundai Sante Fé met dissel, stond in tegen gesteld richting als vanwaar hij kwam aan de andere kant van de vangrail.. Caravan stond perfect midden op de vangrail geparkeerd..

is gaan slingeren en van de rechterbaan helemaal over de vangrail geslingerd.

en dan denken wij van ja.. dat krijg je ervan..

moet ik wel zeggen dat wij in de 12 jaar die wij inmiddels naar het oosten rijden, wij nog maar 1 maal zelf panne gehad hebben onderweg.. en dat was een lekkend ventiel van beide wielen van de aanhanger *D
 
Laatst bewerkt:
Ik rijd regelmatig met goed onderhouden autoambulances met daarop (zware) auto`s. Maar ik rijd op mijn dooie gemak 130(beladen)/140(leeg), op de snelweg, in combinatie met een mpv er voor. Op n-wegen waar 100 mag rijd ik ook gewoon 120/130 als het rustig is, daarbij haal ik ook gewoon losse auto`s in. Mocht het druk zijn, dan rijd ik gewoon met het overige verkeer mee omdat het dan geen nut heeft om in te halen.

Ik weet wat de auto kan en ben van mening dat het veilig is. Vooruit kijken en anticiperen is van belang.

* Met m`n simpele motoraanhanger bedenk ik me wel 3x voordat ik 120 ga rijden :$

Overigens een week of 6 gelegen ben ik aangehouden tijdens een algehele aanhangercontrole. Hier kreeg ik complimenten voor mijn goed verzorgde combinatie.
 
Laatst bewerkt:
Wij hebben ook een bagagewagen.
Heb er bij aankoop speciaal op gelet dat ik een aanhanger 'kreeg' van goede kwaliteit en grote wielen.
Beladen doe ik altijd zelf (no-way dat iemand anders dat doet :N ).

In Frankrijk rijden we zo ongeveer 120 km/h, om nog een beetje marge te hebben zeg maar.
Maar we hebben vrienden met een vergelijkbaar karretje, die altijd 140 km/h rijden in Frankrijk, en dat gaat ook al een aantal jaren goed eigenlijk (en hopenlijk blijft dat ook zo)


'vroeger' zag je ze trouwens vaker, op vakantie, van die kleine bakjes met een soort kruiwagenbanden er onder, en dan lekker door scheuren :X

:^

ik rij dagelijks met een B-E combinatie bestaande uit een Renault New Master L2H2 125PK met daarachter een Ansems MSX3000 autoambulance (laadvermogen 3050Kg).
De trailer is voorzien van 4 10" hogedrukbandjes (6 Bar) en ligt zo stabiel op de weg (met en zonder lading), dat je er met gemak én veilig 130 Km/h mee zou kunnen rijden (wat ook wel eens gedaan wordt, incidenteel bij spoedgevallen).

Het ligt inderdaad aan de juiste belading en het juiste trekkende voertuig, in combinatie met een bestuurder die precies weet wat hij doet en wat zijn combinatie aankan.

Die heb ik duizend keer liever dan de oudere mensen in een te kleine auto met 6m sleurhut erachter, die het ding niet eens achteruit hun oprit in kunnen rijden.
Daarvoor wordt dan de halve buurt gecharterd om te helpen hun mobiele porta-potti de oprit in te duwen.......
 
Laatst bewerkt:
:^



Het ligt inderdaad aan de juiste belading en het juiste trekkende voertuig, in combinatie met een bestuurder die precies weet wat hij doet en wat zijn combinatie aankan.

Die heb ik duizend keer liever dan de oudere mensen in een te kleine auto met 6m sleurhut erachter, die het ding niet eens achteruit hun oprit in kunnen rijden.
Daarvoor wordt dan de halve buurt gecharterd om te helpen hun mobiele porta-potti de oprit in te duwen.......
full
 
Worden overbeladen bouwvakkersbusjes met volle imperiaal en een zware aanhanger met betonmolen erop ook geflits of bekeurt als die 119 km/u rijden??
Het is me een raadsel dat daarmee niet vaker ongelukken gebeuren.
Ik merk dat er met aanhangers en caravans en boten op trailers steeds harder "gescheurd" wordt.
Die gasten rijden als gekken. ( niet allemaal hoor )
Ik werd laatst op een weg waar een 100km/u limiet geldt. ingehaald door zo'n idioot in een gigantische aso-bak met een grote speedboot op een traler met ruim 120 km/u.
Hij reed me bijna de linker spiegel eraf omdat hij zelfs de moeite niet nam om helemaal naar de linker rijstrook te gaan.

Maken jullie ook dit soort dingen mee?

Tja, er is geen enkele motorrijder die maar 50% te snel rijdt. De meesten rijden zelfs trager dan de maximaal toegestane snelheid.

En weet je wat, ik ga vast een steen zoeken om te gooien *O*
 
Laatst bewerkt:
Als je wordt ingehaald door een auto met een aanhanger ... dan rij je niet snel genoeg.

Of was die te makkelijk?
ja.
-waar je 100 mag (en ook rijdt volgens de navigatie) en vervolgens ingehaald worden door een auto+aanhanger.
- je staat/rijdt in de file.

maar ja, er zijn ook combinatie die weer te langzaam rijden en vervolgens worden ingehaald door vrachtwagens. ook heel irritant en soms gevaarlijk.
 
Laatst bewerkt:
Ja sorry hoor maar als je precies 100 op de teller rijdt op een 100 weg (dan rij je dus eigenlijk iets van 95) dan vraag je er ook wel een beetje om, zeker op de motor is dat gewoon te langzaam.

Bovendien kan je het aan zien komen, op de motor kijk je toch ook heel vaak achter je of er niemand zit te drukken? Dan had je gewoon gas bij kunnen geven of zoveel mogelijk aan de rechterkant kunnen gaan rijden.

Ik praat het niet goed wat die man met z'n aanhanger doet maar als 20 per uur te hard het enige is valt het wel mee, jij werd blijkbaar helemaal door hem verrast dus dan zit je niet echt op te letten.

Als je zo motor rijdt kun je beter een scooter kopen. Laat me raden, mooiweerrijder? :P
 
Hoezo? Navigatie is vrij nauwkeurig bij mijn weten.

KMtellers kunnen best veel afwijken. In mijn auto boven de 110 zelfs 10 km/h afwijking.

Navigatie kan ook afwijken en is niet altijd precies bij mijn weten. Ga er gewoon vanuit dat wanneer je 120 mag je 127 op de teller kunt rijden zonder te worden geflitst. Bij 100 kun je zeker 105 halen, de afwijking (en ook de correctie) is iets van 5% behalve bij 130 dan, daar word je eerder gepakt geloof ik nadat ze de correctie hebben aangepast.
 
Navigatie kan ook afwijken en is niet altijd precies bij mijn weten. Ga er gewoon vanuit dat wanneer je 120 mag je 127 op de teller kunt rijden zonder te worden geflitst. Bij 100 kun je zeker 105 halen, de afwijking (en ook de correctie) is iets van 5% behalve bij 130 dan, daar word je eerder gepakt geloof ik nadat ze de correctie hebben aangepast.

100% correct!
 
Die heb ik duizend keer liever dan de oudere mensen in een te kleine auto met 6m sleurhut erachter, die het ding niet eens achteruit hun oprit in kunnen rijden.
Daarvoor wordt dan de halve buurt gecharterd om te helpen hun mobiele porta-potti de oprit in te duwen.......

psies, hoe vaak zie je wel niet van die tobbers :X

Afgelopen weekend de haag gesnoeid en met een kar van ut werk effe naar de milieustraat gereden.
Stond daar ook weer zo'n tobber met een dubbelasser, een zee van ruimte, maar stond er zo bedonderd bij dat er geen mens meer langs kon.
Ikke vragen of hij zijn combi een beetje aan de kant kon zetten.
Maar dat ging niet, want hij kon niet achteruit rijden B| Erg veilig ook allemaal op de weg :N
Maarja van de generatie die hun aanhanger rbw nog bij een pakje boter kregen.
 
Werk zelf bij een houthandel en rij elke dag met een Dodge ram 2500 met een kar van +/- 7,5 meter. 8-)
Autootje weegt leeg 3080kg en de aanhanger ong 1200kilo, met dit spulletje rij ik toch echt de zelfde snelheden als een losse auto, mocht er dan een motorrijder precies de max. Snelheid rijden ga ik er echt voorbij. O-) (snelweg)

[afbeelding]

Wat anderen ook al aangaven:

Snelheid hangt heel erg van voertuig/aanhanger en belading af

Mensen die bumperkleven op dit span, kan ik echt niet begrijpen :N :X

En particulieren met dinkytoy aanhanger vind ik veeeeelllll gevaarlijker.

Veel mensen vinden de auto en aanhanger waar ik mee rijdt achterlijk groot, maar ik durf te wedden dat dit veiliger is als een auto van 1000kg voor een ongeremd 750kg aanhangertje :?

+ het feit dat dit er ook veeeeel mooier uitziet :9~ mooie wagen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan