inhalen van andere 2 wielers....

'S winters zijn we wel wat zout gewend , zomers is het al wat moeilijker om één en ander met een flinke korrel zout te nemen ........
Iemand's daden beschreven achter een toetsenbord, zijn vaak net wat anders als in het echte leven .

En er zitten altijd meerdere kanten aan een verhaal ....immers als je je de pleuris schrikt, kun je ook stellen dat je dus niet goed hebt opgelet ....

Ook kun je stellen dat als je je op de motor precies aan de snelheid houd je dus eigenlijk iets te traag bent ...........

En een politie agent die met een tering vaart door een klein gaatje floept is daar op getrained, je bent dus nooit in gevaar geweest .

Let wat meer op je zelf , dat is veel nuttiger dan mopperen op anderen
 
Onzekere mensen op de weg ,dat vindt ik eng .en die zijn er best veel .dat zie je ook met wat de t.s bedoelt .
 
met name onvoorspelbaar dat is waarom het zo moeilijk is om te anticiperen op onzekere mensen .........
 
Je hebt onzeker en onzeker. Je hebt onzeker en onvoorspelbaar,die eigenlijk niet zouden moeten rijden, je hebt ook gewoon mensen met nog niet zoveel rijervaring die misschien nog wat sneller schrikken van dit soort fratsen 😉
 
Och och wat weer een reacties op een simpel vraagje....
alle rondstumperende malloten hebben weer hun politiek korrekte mening geventileerd zie ik...nou lui,
vind wat je ervan vind...nee ik vind me niet de beste en de snelste, nee ik ben A Hitler ook niet, en nee ik ga niet opnieuw lessen.....
Ik wil alleen er langs als iemand voor mij rond kneust en ik gezien de tegenliggers erachter bengel.....
als het aan mij lag trapte ik ze eigenhandig het fietspad op maar dat mag niet denk ik dus dan maar gewoon er netjes langs.
op de linkerbaan als het kan en anders op de rechterbaan.
Als algemene noot zou ik wel durven stellen dat iemand die schrikt als ingehaald wordt;
A niet in zijn spiegels kijkt en B in mijn ogen beter nog ff kan gaan oefenen op een afgesloten terrein ergens....
Als ik achter iemand hang en hem vervolgens voorbij steek en hij schrikt daarvan dan zit je gewoon te slapen en hoor je thuis in je bed en niet op straat.
 
Och och wat weer een reacties op een simpel vraagje....
alle rondstumperende malloten hebben weer hun politiek korrekte mening geventileerd zie ik...nou lui,
vind wat je ervan vind...nee ik vind me niet de beste en de snelste, nee ik ben A Hitler ook niet, en nee ik ga niet opnieuw lessen.....
Ik wil alleen er langs als iemand voor mij rond kneust en ik gezien de tegenliggers erachter bengel.....
als het aan mij lag trapte ik ze eigenhandig het fietspad op maar dat mag niet denk ik dus dan maar gewoon er netjes langs.
op de linkerbaan als het kan en anders op de rechterbaan.
Als algemene noot zou ik wel durven stellen dat iemand die schrikt als ingehaald wordt;
A niet in zijn spiegels kijkt en B in mijn ogen beter nog ff kan gaan oefenen op een afgesloten terrein ergens....
Als ik achter iemand hang en hem vervolgens voorbij steek en hij schrikt daarvan dan zit je gewoon te slapen en hoor je thuis in je bed en niet op straat.
En wat als iemand jou plotseling inhaalt op je eigen rijstrook? Alles is immers relatief.
 
Vanuit een andere post:
eigenlijk zouden ze mensen zonder beschermende kleding na een val moeten weigeren gebruik te maken van het zorg systeem.
het jaagt alleen de premie omhoog voor alle anderen die wel hun best doen heel te blijven.
laat ze zelf maar bij de drogist een pleister gaan kopen dan handelen ze de volgende keer wel anders 😝



... eigenlijk zouden ze mensen die op dezelfde rijstrook inhalen na een val moeten weigeren gebruik te maken van het zorg systeem.

:X _O-
 
Als algemene noot zou ik wel durven stellen dat iemand die schrikt als ingehaald wordt;
A niet in zijn spiegels kijkt en B in mijn ogen beter nog ff kan gaan oefenen op een afgesloten terrein ergens....
Als ik achter iemand hang en hem vervolgens voorbij steek en hij schrikt daarvan dan zit je gewoon te slapen en hoor je thuis in je bed en niet op straat.
Als je achter me zit en ik heb je gezien, blijf ik echt niet continu kijken of je misschien een kutactie gaat uithalen... kijk liever voor me, is mooier uitzicht, alles achter me heb ik al gezien.

Maargoed, volgens mij is je vraag wel beantwoord! Ja het mag (tot op zekere hoogte), maar niemand is er blij mee:t
 
Laatst bewerkt:
Vanuit een andere post:




... eigenlijk zouden ze mensen die op dezelfde rijstrook inhalen na een val moeten weigeren gebruik te maken van het zorg systeem.

:X _O-

heel goed....ik kom er echter al 34 jaar zonder letsel mee weg dus ik houdt mijn adem maar niet meer in......
Daarbij kun je alles wat je doet in je leven baseren op veiligheid maar helaas voor alle zelfingenomen fatsoens rakkers hier ga je van leven zelf ook kapot......
 
Behalve onfatsoenlijk vind ik dat er best wel een risico aan kleeft. Wat als de ingehaalde motorrijder ineens uitwijkt voor een dood dier op de weg of iets dergelijks zonder eerst naast of achter zich te kijken omdat hij niet verwacht ingehaald te worden op dezelfde rijstrook? Geef op zijn minst even een toetertje voor je zoiets doet.
Ben zelf wel eens zo ingehaald voor het stoplicht. Dat gaat op groen, ik geef goed gas, en wordt tijdens het accelereren (weg liep ook nog eens in een flauwe bocht naar links) links op dezelfde rijstrook met 100km/h ingehaald door één of andere mafkees op een supersport. Als ik teveel naar links had gestuurd hadden we allebei een retourtje ziekenhuis gehad.
 
Als de ruimte er is gewoon er langs gaan.
Maar dan komt de reden waarom de mede-motorrijder zo langzaam reed, een bejaarde in een Opel Agila met fietsenrek achterop.
Rijdt 50 km/h op een 80 weg met middendrempel. Niet iedereen knalt daar graag overheen op snelheid.

Neem zelf ook alleen bermen en middendrempels op lage snelheid.

Heb wel een lichtere gooi en smijtfiets (Yamaha Teneree 700) in de planning staan, wellicht geeft die meer vertrouwen om middendrempels over te knallen dan de huidige logge TransAlp :]
 
Laatst bewerkt:
heel goed....ik kom er echter al 34 jaar zonder letsel mee weg dus ik houdt mijn adem maar niet meer in......
Daarbij kun je alles wat je doet in je leven baseren op veiligheid maar helaas voor alle zelfingenomen fatsoens rakkers hier ga je van leven zelf ook kapot......
Het is ook vooral een grapje hè, daarom doe ik ook echt niet mee aan de discussie. Meningen, oordelen, daar heb ik allemaal nix an. Ik rij, en lach graag een beetje, en laat het vastzitten in die meningen en oordelen, schijnwaarheden, lekker aan anderen over. :t
 
Oneens.
Ik kan prima doorhebben dat je er bent, hard rijdt en mij voorbij wilt. Maar ik zal niet verwachten dat je dat op dezelfde rijstrook zal doen en dus schrikken van het feit dat je zo dichtbij bent.
Heeft niks met opletten te maken 😉.
Normaal gesproken als je oplet zie je de motorrijder aankomen, ga je ff naar re,als t kan,en hij is er voorbij,hoef je ook niet te schrikken .
Eigenlijk ben jij de baas van wat er gebeurt :t tenminste zo zie ik het .
 
Ik rij altijd links van het midden juist om zulke stunts te ontmoedigen. Ik kijk genoeg in mijn spiegel en als er dan iemand achter mij kleeft wil ik best ietsje naar rechts. Als ik hier door het dorp fiets doe ik overigens hetzelfde. Te vaak dat als ik rechts van het midden fiets mensen het nodig vinden om in te gaan halen (met auto) terwijl er tegenovergesteld verkeerd aankomt puur omdat ze mogelijkheden zien.
 
Ik rij altijd links van het midden juist om zulke stunts te ontmoedigen. Ik kijk genoeg in mijn spiegel en als er dan iemand achter mij kleeft wil ik best ietsje naar rechts. Als ik hier door het dorp fiets doe ik overigens hetzelfde. Te vaak dat als ik rechts van het midden fiets mensen het nodig vinden om in te gaan halen (met auto) terwijl er tegenovergesteld verkeerd aankomt puur omdat ze mogelijkheden zien.
Same here. Ik zie ook vaak op de snelweg motoren zo'n beetje op de belijning rijden (tussen 2 stroken). Dan krijg je dus ook dat er opeens links en rechts naast je een auto zit.
 
Normaal gesproken als je oplet zie je de motorrijder aankomen, ga je ff naar re,als t kan,en hij is er voorbij,hoef je ook niet te schrikken .
Eigenlijk ben jij de baas van wat er gebeurt :t tenminste zo zie ik het .
Mooie theorie, maar ik de praktijk onhaalbaar. Ik weet niet hoe het met jou zit maar ik kijk meer voor me dan achter me (lijkt me wel zo gezond). Er zijn talloze verkeerssituaties te bedenken waar er dan gewoon een motor achter je kan komen zonder dat je het door hebt. En ik kan me dan best voorstellen dat sommige mensen schrikken als ze over dezelfde weghelft worden ingehaald.

Ik wil me ook nog wel eens een beetje zijdelings verplaatsen op m'n eigen weghelft.. houdt de inhaler daar dan ook rekening mee? Of eindigen we allebei onder de groene zoden met een beetje pech?
 
Terug
Bovenaan Onderaan