Inspiratie gezocht voor 5 daagse motortour..

Nice heeft een oud centrum, wat Italiaans aandoet. Daarnaast heeft het ook een moderner centrum, met mooie pleinen, waar de tram doorheen rijdt. Mooie winkels voor mijn vrouw😬. Een (bloemen) markt, direct tegen het oude centrum aan, dat ‘s avonds wordt omgetoverd tot een plein met allemaal restaurantjes en barretjes. Vaak live muziek van best redelijke kwaliteit bandjes.
Uiteraard de boulevard, promenade des angles, waar je bij de grote strand tenten, heerlijk kunt eten. Seafood.
Daarnaast zit je vanuit Nice zo in Cannes, of de andere kant op in Monaco of Menton.
Voor weinig geld pak je de bus. Sightseeing voor een paar euro.
Met eigen vervoer kan je ook het achterland verkennen. Mooie natuur met kurk eiken langs de weg.

Ik mag ook graag ‘s avonds aan de boulevard op een terrasje een biertje drinken en zitten kijken naar de flanerende mensen en gave motoren en Ferrari’s spotten.

De zijstraatjes die van de boulevard naar het centrum lopen kennen vele kleine winkeltjes. Ter hoogte van hotel West End zit in een van die zijstraatjes een verhuurbedrijf waar je motoren en scooters kunt huren. Maar er zijn er ongetwijfeld meerderen.

Dank voor de info, gaan we zeker wat mee doen.
Terrasje en mensen kijken, mijn vriendin en ik kunnen dat uren doen.
 
Dank voor de info, gaan we zeker wat mee doen.
Terrasje en mensen kijken, mijn vriendin en ik kunnen dat uren doen.
Dan zit je aan de Promenade des Anglais helemaal op je plek.
Dat is ook een beetje ons avondvertier nadat we gegeten hebben een stukje gewandeld hebben.
Lekker weer, borreltje erbij en genieten.
 
Ik krijg gelijk weer zin om te gaan, maar wij gaan pas begin augustus. Bijna altijd hetzelfde hotel aan de boulevard naast het beroemde Negresco. Niet goedkoop, maar we gaan dan ook maar een paar dagen.

Ook veel motoren, maar als ik daar ben kijk ik uit naar de Italiaanse supercars.
20160804_212958_Original.jpeg
IMG_5359_Original.jpeg
IMG_5397_Original.jpeg
IMG_5902_Original.jpeg
20170829_062501_Original.jpeg
 
Over de talenknobbels, ik brabbel wel wat talen maar voor meer echte info moet Google mij zeker ondersteunen, laat ik nou de laatste jaren zeer regelmatig op plekken rondrijden in Europa waar net ff geen datadekking is. En juist op de meest ongelegen momenten.🤣🤣🤣
Of het nou Duitsland, Frankrijk of Spanje is, in het achterland is toch vaak erg matig met streepjes 😎
 
Over de talenknobbels, ik brabbel wel wat talen maar voor meer echte info moet Google mij zeker ondersteunen, laat ik nou de laatste jaren zeer regelmatig op plekken rondrijden in Europa waar net ff geen datadekking is. En juist op de meest ongelegen momenten.🤣🤣🤣
Of het nou Duitsland, Frankrijk of Spanje is, in het achterland is toch vaak erg matig met streepjes 😎

Google Translate. Dan de talen downloaden voor offline gebruik. :t
 
Handen- en voetenwerk werkte prima in allerlei landen achter de Oeral... hadden ze nog nooit van Google Translate gehoord! Mijn russisch werd niet in elk land op prijs gesteld, was toch in veel landen de taal van de ex-bezetter.
 
Handen- en voetenwerk werkte prima in allerlei landen achter de Oeral... hadden ze nog nooit van Google Translate gehoord! Mijn russisch werd niet in elk land op prijs gesteld, was toch in veel landen de taal van de ex-bezetter.
Met een beperktte woordenschat en een zwaar westers accent kom je meestal wel weg. Opvallend hoe sommige jongere mensen wel goed Engels spreken. In ieder geval in de landen buiten Rusland
 
Die ervaring heb ik helemaal niet, enkel op de B500 op zaterdagmiddag stonden ze te laseren. De enige agenten die ik daarna zag was na het ongelukje dat ik had en die waren gewoon supervriendelijk. En ja op de B500 mag je maar 70 en sommige stukken 50. maar op alle andere wegen waar ik gereden heb moet je écht je best doen om de maximum snelheid van 100 te bereiken.
De B500 is nu geen leuke weg meer. Soort autosnelweg , waar je 30 / 50 en 70 mag rijden.
Ook in het onderste deel van het zwartewoud , in de buurt van Freiburg, zijn diverse wegen in het weekend voor motoren afgesloten ......
 
Nog even een terugkoppeling; we zijn zoals eerder aangegeven naar de Vogezen gegaan.

Op donderdag vertrokken en via Duitsland gereden (A61, Speyer, Colmar, Mulhouse naar Fresse). Dit vanwege het voorspelde weer wat we zouden treffen in het zuiden van Nederland en in de Ardennen.

We hebben 3 dagen vanuit onze Chambre de Hote's gereden in de Vogezen. Routes die we gereden hebben waren van de uitbater of aangepaste routes van motorhotel Col du Bussang.

Vogezen vonden we leuk om te rijden, maar ik vind het wel een redelijk compact gebeid. De Grand Ballon bijvoorbeeld hebben we denk ik we 5 keer gehad, vanuit alle richtingen. Voor mijn gevoel speelt zich dan ook alles af rond deze balonnen.
Terugweg binnendoor gereden van de Vogezen tot aan Metz, daarna de snelweg naar huis. Totaal toch een 2300 km gereden in 5 dagen.

Bij een volgende meerdaagse trip gaan we toch meer voor een roadtrip dan dat we vanuit 1 vaste verblijfplaats gaan rijden.
 
Ik ben ook wel eens iets eerder van huis vertrokken omdat er slecht weer aan ging komen.
Precies voor de buien uit richting Zwitserland gereden.
Toen ik 2 dagen later in Italië NL-motorrijders sprak, die iets later waren vertrokken, bleken die flink regen te hebben gehad.

Leuk om in de Vogezen te rijden.
Je komt dan idd al snel weer op dezelfde plek uit. (heb je bijv ook in de Harz)
Maar je kan heel snel oversteken naar Schwarzwald om daar nog een rondje te doen. Ook erg leuk!
 
Terug
Bovenaan Onderaan