5 dagen toeren

Wat zouden jullie doen ?

  • Vogezen

    Stemmen: 10 62,5%
  • Alpen

    Stemmen: 6 37,5%

  • Totaal aantal stemmers
    16
  • Opiniepeiling gesloten .
Ik heb een begin september 12 dagen rondgereden en geen enkele dag moeite gehad met iets te vinden.
Het scheelt denk ik wel dat ik samen met Caroline op pad was en dat we de kosten dus konden delen.
Vaak ging dat ergens tussen de 80 en 120 inclusief ontbijt voor 2 personen, met een keer een flinke uitschieter naar 140 euro voor het prachtige villa la Prinzipessa in Lucca. Meestal pakken we booking en rijden vervolgens in 1 streep naar het hotel om rechtstreeks te reserveren zonder de tussenkomst van booking. Daar is men over het algemeen blij mee. Bij ons is het veilig parkeren ook wel van belang, maar als het naast het pand staat is het ook goed. We hebben een grote ketting, schijfremslot, alarm, stuursloten en een tracker.

Hoe laat op de dag ging jij kijken naar accomodatie?
Wij keken ergens tussen 16.00 uur en uiterlijk 18.00 uur.
 
Laatst bewerkt:
Eind aug en begin Sept een reis van 2 weken door de Alpen / Zwarte woud en Elzas. Geen enkel probleem om een overnachting te boeken voor 2 personen inclusief ontbijt onder de 120 euro per nacht. Vaak op de dag zelf geboekt.
 
Hoe laat op de dag ging jij kijken naar accomodatie?
Wij keken ergens tussen 16.00 uur en uiterlijk 18.00 uur.

Ook rond 16:00 :) misschien net pech gehad. Volgend jaar maar een slot mee, tracker en alarm voor de gemoedstoestand, is wat fijner.
 
Ik maak me daar ook steeds minder druk om, het is handig als de fiets achterom, uit het zicht of overkapt kan staan. Maar als hij voor de deur staat met een ketting en schijfremslot is me dat ook prima. De fiets is wel diefstal verzekerd. Ja het is vervelend als ze hem jatten, maar laten we eerlijk zijn, hoeveel garages bij hotels gaan snachts op slot? Ze zijn allemaal gewoon open dus als het boevengilde de fiets wil hebben pakken ze hem toch wel.
 
Ik heb blijkbaar geen diefstalgevoelige motor, nog nooit zorgen gehad over buiten staan.

Ik ben er al eens een keer een kwijtgeraakt. Dat is dermate ruk (ook al ben er ik financieel niet beroerd vanaf gekomen) dat ik dat niet weer mee wil maken. Dan sta je daar op je vakantieadres in je motorpak met de helm in de hand, baggage uit het hotel en GEEN MOTOR. Einde vakantie.
 
Ik ben er al eens een keer een kwijtgeraakt. Dat is dermate ruk (ook al ben er ik financieel niet beroerd vanaf gekomen) dat ik dat niet weer mee wil maken. Dan sta je daar op je vakantieadres in je motorpak met de helm in de hand, bagage uit het hotel en GEEN MOTOR. Einde vakantie.
Dat lijkt me inderdaad wel heel ruk. Ik had 'm afgelopen trip in Bad Bertrich in een onafgesloten garage staan, in Simmersfeld ook. In Zwitserland stond hij op de parkeerplaats voor het hotel, maar daar staan altijd hele dure auto's omheen. Niemand gaat dan voor een zes jaar oude Triumph. Bij het klooster in Oberbronn ging ik er maar vanuit dat het goed zat achter die muur.
 
Ik ben er al eens een keer een kwijtgeraakt. Dat is dermate ruk (ook al ben er ik financieel niet beroerd vanaf gekomen) dat ik dat niet weer mee wil maken. Dan sta je daar op je vakantieadres in je motorpak met de helm in de hand, baggage uit het hotel en GEEN MOTOR. Einde vakantie.
Dat is waar ik me ook tijdens de vakanties wel eens zorgen over maak.
Financieel vervelend, maar overkomelijk. Ergste is dan dat de vakantie per direct voorbij is.
Verder natuurlijk veel gezeik om alles te moeten regelen en verzekerings-formulieren invullen. Daar zit je echt niet op te wachten!:X

Soms zit er ook een leuke kant aan.
We zijn wel eens in Italië gestrand omdat het blok vd auto in elkaar liep. Gelukkig was toen op de thuisreis.
Financieel ook niet slechter van geworden. Wel een heel gedoe om met de trein weer thuis te komen. Was wel een avontuur!
De hele auto was vol met bagage. Grote houten kist laten maken om alles in te kunnen doen.
Waardevolle spullen en kleding zelf meegenomen in de trein. De rest zou in de kist via alarmcentrale naar NL komen.
Midden in de nacht met de trein door de Alpen was best wel bijzonder! Ik heb nix met treinen, maar deze reis was prima!
We waren ca 1 wk thuis dat er een truck voor de deur stond met een 'joekel' van een kist.
Eerst alle spullen eruit want was niet te tillen. Blijkbaar was dat in Italië ook al zo gegaan, want alles lag door elkaar.
Alles weer thuis. De kist heeft nog flink kunnen branden in de open haard.
 
Dat lijkt me inderdaad wel heel ruk. Ik had 'm afgelopen trip in Bad Bertrich in een onafgesloten garage staan, in Simmersfeld ook. In Zwitserland stond hij op de parkeerplaats voor het hotel, maar daar staan altijd hele dure auto's omheen. Niemand gaat dan voor een zes jaar oude Triumph. Bij het klooster in Oberbronn ging ik er maar vanuit dat het goed zat achter die muur.

Bij ons is een beetje het idee, zolang ze aan elkaar vast staan of verankerd aan iets, dat het net even wat meer moeite koste dan een exemplaar dat los staat.
 
Ik ben er al eens een keer een kwijtgeraakt. Dat is dermate ruk (ook al ben er ik financieel niet beroerd vanaf gekomen)

Welke type verzekering had je:)? Zelf wa+ hier maar ben wel benieuwd wat ze nog voor oudere gsxr750 geven als deze foetsie is, geen idee of je die bedragen kan vinden online oid
 
Dat is ook de reden dat ik mijn FZ van 1985 niet verzeker.
Mss is de premie al hoger dan het max uit te keren bedrag.
 
Welke type verzekering had je:)? Zelf wa+ hier maar ben wel benieuwd wat ze nog voor oudere gsxr750 geven als deze foetsie is, geen idee of je die bedragen kan vinden online oid

Ik gok dat ik toen all risk had.
Ik had die motor destijds voor 7k tweedehands gekocht en kreeg hetzelfde min of meer weer terug.
Maar dat is lang geleden he... ik heb het over 2006 oid.
 
Les Sapins was toch al gesloten dus nu Camping du Lac, weinig/geen tenten veel campers
20231005_152529.jpg
20231005_153128.jpg
 
Thx,onderweg wel dreigend maar geen drup gevallen :)
De weersverwachting ziet er goed uit. Morgen 21gr en zon met wat wolkjes. Het weekend nog meer zon. :)

Lekkere ruime plek aan het meer 👍
Veel plezier

PS vergeet de Hohneck (hoogste punt) niet als het helder weer is. Je kan helemaal naar boven rijden, laat je niet afschrikken door de haakse bochten.
 
Laatst bewerkt:
Kijk prima vooruitzichten, geniet er van.
Als je van kleine weggetjes houdt. Stuur dan eens in de Vogezen naar het gebied Mille Etangs.
Bijna niet te zien op het plaatje, maar het stikt van de mooie kleine weggetjes. Een ontzettend leuk gebied.
Mille etangs.JPG
 
  • Leuk
Waarderingen: Tuh
Gisteren weer thuis gekomen van 4 dagen toeren in de Vogezen. Veel campings al gesloten maar Camping du Lac in Xonrupt-Longemer was een prima uitvals basis. Weinig tent campeerders :) meestal campers. Mooie wegen, bossen al gedeeltelijk in herfsttinten en lekker rustig.
Maar na 2,5 dag rijden was ik er eigenlijk wel klaar mee en ben gisteren toeristisch weer richting huis gereden. Achteraf, maar dat is altijd makkelijk praten, had ik toch beter door kunnen rijden naar de Alpen of er een rondtrip van moeten maken. In de ochtend de tent nat inpakken en dan op tijd in de middag weer laten drogen had met het weer wat ik had (en in de Alpen nog beter) best gegaan.
Ik had vlak voor deze trip nog een ander kussen besteld de Exped Mega en die bevalt prima, aanrader !!
 
Een voordeel, nu heb je nog een goede reden om snel de nieuwe trip te plannen 🙂
Was het wel een mooi gebied? Meerwaarde tov eifel bijvoorbeeld?
 
Terug
Bovenaan Onderaan