Intruder topic (deeltje II)

Vandaag via "Nr. 1 Motors" het Mustang zadel besteld voor de C800. Midden vorige week stond de levertijd nog op 2-3 werkdagen, maar helaas stond hier vandaag 3-4 weken. Dus dat wordt nog even op de tanden bijten met het standaard zadel. Maar als ik alle recenties over het zadel mag geloven, heb ik dan ook wel wat!
 
Alweer een aantal jaren geleden, maar vraag me af of mijn ‘oude’ trudie nog in beeld is…
mijn intruder.jpg
 
Goedemorgen allen, lees al tijdje mee maar nu toch maar eens reageren, ik wil een tweedehands highway hawk uitlaten aanschaffen, iemand hier enige ervaring mee? En wat is zoiets waard?
Groetjes
 
Nou dan ook maar ff mijn intruder showen!

super trots me eerste bike
Zou 1 april afrijden ( jaja leuke datum) maarja afgelast!

maar hoorde dat examens weer door
Gaan vanaf 18 mei dus ff wachten en dan knallen💪🏼
 

Bijlagen

  • 0B16F2FC-2AFE-474E-BE00-01F9F2F0FD60.jpeg
    0B16F2FC-2AFE-474E-BE00-01F9F2F0FD60.jpeg
    1,8 MB · Weergaven: 53
  • A4E62786-969A-487C-9E35-2189AD5E656A.jpeg
    A4E62786-969A-487C-9E35-2189AD5E656A.jpeg
    487,2 KB · Weergaven: 52
Nou dan ook maar ff mijn intruder showen!

super trots me eerste bike
Zou 1 april afrijden ( jaja leuke datum) maarja afgelast!

maar hoorde dat examens weer door
Gaan vanaf 18 mei dus ff wachten en dan knallen💪🏼
Als je over nat wegdek rijdt, zit je rug vol met meuk.

Dan weet je dat alvast :)
 
Als je over nat wegdek rijdt, zit je rug vol met meuk.

Dan weet je dat alvast :)
Bedankt voor de tip maar daar heb ik inderdaad voor die tijd wel over nagedacht hoor!

ben niet van suiker 😆.. plus ik zal regen buien ook zoveel mogelijk vermijden
 
Bedankt voor de tip maar daar heb ik inderdaad voor die tijd wel over nagedacht hoor!

ben niet van suiker 😆.. plus ik zal regen buien ook zoveel mogelijk vermijden
Goed zo ,al een echte bikers chick en geen watje 8-) ,zou wel ff opletten of die tool roll niet je voorspatbord raakt tijdens flink remmen,
dan is het vrij snel afgelopen met de lak op je spatbord.
 
Goedemorgen allen, lees al tijdje mee maar nu toch maar eens reageren, ik wil een tweedehands highway hawk uitlaten aanschaffen, iemand hier enige ervaring mee? En wat is zoiets waard?
Groetjes

Hallo , ik heb hier nog dempers liggen van Jardine die je voor weinig kan hebben als je ze komt halen ;-) voor mij maakten ze teveel lawaai en aangezien ik al wa ouder word...had hem zo gekocht.
 
Goed zo ,al een echte bikers chick en geen watje 8-) ,zou wel ff opletten of die tool roll niet je voorspatbord raakt tijdens flink remmen,
dan is het vrij snel afgelopen met de lak op je spatbord.
Jij snapt um💪🏼
Yes bedankt voor de tip!
ja Naja ik twijfelde om hem er op te doen dus dacht ach doe hem er gewoon op vind ik het niet mooi haal ik het er af!

maar hij zit er goed vast!!!
 
Goedemiddag/avond,

Vandaag me eerste motor een intruder 700 gekocht en zo blij als een kind. Nu wil ik er nog wat aanpassingen aan doen zoals ander stuur en achterzit eraf zodat de motor een meer chopper/bobber look krijgt. Heeft er iemand tips welk type stuur ik het beste kan plaatsen? Ik wil het liefst een wat rechter stuur.

Ook zit ik er over te denken om de steps iets naar voren te zetten geen idee of dit een hele klus is of dat dit simpelweg gedaan kan worden iemand tips hiervoor toevallig?

Bedankt alvast!
 
Ik heb nog National Cycle handkappen liggen (N5511). Ik heb ze gebruikt op mijn VS800, maar bij de verkoop van de motor ben ik deze helemaal vergeten erbij te doen. De rubberen schroefjes zijn vervangen door RVS. Bij interesse hoor ik het wel.
20200606_180529.jpg
 
Goedemiddag/avond,

Vandaag me eerste motor een intruder 700 gekocht en zo blij als een kind. Nu wil ik er nog wat aanpassingen aan doen zoals ander stuur en achterzit eraf zodat de motor een meer chopper/bobber look krijgt. Heeft er iemand tips welk type stuur ik het beste kan plaatsen? Ik wil het liefst een wat rechter stuur.

Ook zit ik er over te denken om de steps iets naar voren te zetten geen idee of dit een hele klus is of dat dit simpelweg gedaan kan worden iemand tips hiervoor toevallig?

Bedankt alvast!
Zitje wordt lastig.
Wordt niet mooi om zo er af te halen. Achterbrug en sissybar lopen ook naadloos in elkaar over.
 
Onder t achterste zadel zit wat elektronica waaronder je ECU. Gaten in t spatbord en al. Zal niet mooi worden tenzij je iets compleet anders maakt.
 
Hier kan je een beetje zien hoe het eruit ziet zonder achterzitje.

Dit is mijn Intruder 1400 zonder achterzitje.
2ul92y83i.jpg

02oq98.jpg

Alle elektronica zit onder het zadel gepropt, en ik heb een beugel moeten maken voor mijn zadel.

mx1fp7ebn.jpg

Eerst had ik dit zadel erop zitten, die zat gemonteerd in de bestaande gaten maar, die heb ik er weer af gehaald, zat niet lekker te hard zadel.
 
Is hier belangstelling voor een Intruder 1400 1999 1e eigenaar in onderdelen?
Met name het frame.

1e eigenaar heeft hem na 6 jaar stilstaan in een boeren schuur uit elkaar getrokken en heeft daarbij een dusdanige ravage aan doorgeknipte kabels, missende onderdelen etc etc aangericht dat wij (zijn dochter en schoonzoon) hem niet meer gaan opknappen.

Van belang is wel dat het frame in principe eerst gaat. Zonder een voorvork of wielen is het geheel best lastig heen en weer te sjouwen.

Later zal ik eens foto's maken. Staat nu achterin de schuur.
 
Is hier belangstelling voor een Intruder 1400 1999 1e eigenaar in onderdelen?
Met name het frame.

1e eigenaar heeft hem na 6 jaar stilstaan in een boeren schuur uit elkaar getrokken en heeft daarbij een dusdanige ravage aan doorgeknipte kabels, missende onderdelen etc etc aangericht dat wij (zijn dochter en schoonzoon) hem niet meer gaan opknappen.

Van belang is wel dat het frame in principe eerst gaat. Zonder een voorvork of wielen is het geheel best lastig heen en weer te sjouwen.

Later zal ik eens foto's maken. Staat nu achterin de schuur.

Wat zonde is dat:o maar dat kwam "vroeger" veel vaker voor dan nu geval is.
Misschien wordt iemand hier heel bij met zo een project 👨‍🌾👷‍♂️👨‍🏭🧙‍♂️
Groeten en succes
Iwan
 
Misschien een rare vraag. Ik rij nu 2 jaar op Intruders, en vroeg me het volgende af:

Hoe kan het dat deze motoren zo vaak onderhoud nodig hebben t.o.v. bijv. adventure motoren (5000-6000km t.o.v. 12.000km)?
 
Hoe hoger de kwaliteit hoe minder onderhoud
Dus kan je het zelf invullen
Nu zou ik wel al de intruder rijders over mij heen krijgen,die het er niet mee eens zijn,maar dat moet dan maar
 
Misschien een rare vraag. Ik rij nu 2 jaar op Intruders, en vroeg me het volgende af:

Hoe kan het dat deze motoren zo vaak onderhoud nodig hebben t.o.v. bijv. adventure motoren (5000-6000km t.o.v. 12.000km)?

Inhoud van t carter etc.
Ook verwacht te rijden km's per jaar enz.
Mijn Adv motoren moeten ook om de 6 en 7.5K.
 
Ik vind wel meevallen.
Intruders zijn gevoelig voor te weinig olie.

Verder behoorlijke blokjes.
 
Terug
Bovenaan Onderaan