Intruder topic (deeltje II)

Hoi! Ik heb sinds zaterdag een prachtige Intruder 1400 uit 1992. De motor rijdt heerlijk en de drag bar en forward controls maakt uren toeren een fluitje van een cent 8-)

Nu wilde ik de vering wat strakker zetten en er valt me op dat er een soort kurk in de schokdempers zit. Is dit normaal?
 

Bijlagen

  • 2DD048CE-1F0D-463C-A02B-D2162B12A90A.jpeg
    2DD048CE-1F0D-463C-A02B-D2162B12A90A.jpeg
    109,2 KB · Weergaven: 37
  • 07685A22-3A61-484A-8B9F-7C7F8B89A6D6.jpeg
    07685A22-3A61-484A-8B9F-7C7F8B89A6D6.jpeg
    73,9 KB · Weergaven: 41
  • 28A2FDB3-D813-4FD4-A28A-DAA02020F80A.jpeg
    28A2FDB3-D813-4FD4-A28A-DAA02020F80A.jpeg
    51,6 KB · Weergaven: 39
Even een vraagje aan de Intruder kenners.
Een vriend kan via familie aan een Intruder 600 (type VN51A) geraken,maar ik heb nooit geweten dat er een 600 was.
Maar het staat wel degelijk op het typeplaatje.
Als hier nooit een 600 verkocht is dan zou het om een ingevoerde motor kunnen gaan.
 
Hoi allemaal,

Helaas moet ik mijn Intruder weg doen i.v.m. aanstaande verhuizing naar het buitenland. Jammer genoeg gaat het veel te kostbaar en lastig worden om hem mee te nemen naar Indonesië, en stel ik zou het doen, probeer daar maar eens aan onderdelen te komen, want nooit verkocht daar.

Mocht iemand toevalig nog iemand weten die naar een Intruder VS800 op zoek is, of zelf nog wel een exemplaar (erbij) wil hebben, kijk gerust op de desbetreffende advertentie hier op het motorforum (Te koop Suzuki Intruder VS800GLP) of op Marktplaats (≥ Te Koop Suzuki Intruder VS800GLP — Motoren | Suzuki — Marktplaats).

Alvast bedankt voor het helpen zoeken naar een nieuw onderkomen voor mijn "Animal" ;)
 
We zijn er intussen via de invoerder achter gekomen dat de motor door Suzuki zelf geleverd is,en we dus vrij makkelijk nieuwe documenten kunnen aanvragen die verloren zijn gegaan bij de vorige eigenaar.
 
Dat is altijd fijn maar aan een foto kan ik vaak wel al veel herleiden. En ben trouwens ook wel benieuwd.. ;)
 
Ik heb hem even gezien bij een vriend,heb geen foto,maar is zo op het eerste zicht hetzelfde als een 750.
Als ik google op "Intruder 600" zien die er ook allemaal zo uit.
 
Ja dat snap ik maar aan bepaalde zaken (bijvoorbeeld remschijfzijde) kan ik wel zien uit wel land hij geïmporteerd is.
 
Hey mensen,

Ik heb net een VL1500 gekocht en ik heb de motor al een beetje naar eigen smaak gemaakt want dat doe ik meestal als ik een andere motor heb.
Het is er één uit 1999 en ik vind hem geweldig.
Dit is hem:
 

Bijlagen

  • IMG_20230531_215811_127.jpg
    IMG_20230531_215811_127.jpg
    347,5 KB · Weergaven: 40
  • IMG_20230526_133535.jpg
    IMG_20230526_133535.jpg
    312,3 KB · Weergaven: 40
Laatst bewerkt:

Bijlagen

  • IMG_20230406_003302.jpg
    IMG_20230406_003302.jpg
    303,7 KB · Weergaven: 36
  • IMG_20230405_225959.jpg
    IMG_20230405_225959.jpg
    170,4 KB · Weergaven: 33
  • Leuk
Waarderingen: FTW
Hey allen,

Ik heb in maart een vs1400 gekocht, en de eerste 1000km er al op gezet :) Erg blij mee! Maar...

De laatste paar weken lijkt hij steeds moeilijker te willen starten op een koude motor, terwijl het weer juist alleen maar warmer wordt (probleem is ook nu het buiten 20 graden is). Dat was in maart nog geen probleem, terwijl het toen juist nog behoorlijk fris was. Enig idee waar de problemen kunnen liggen?

De startmotor draait goed rond, dus de accu lijkt me niet het probleem (is door de vorige eigenaar ook recent een nieuwe accu in gezet).

Bij het rond draaien van de motor, duurt het heel erg lang voor hij een beetje begint te ploffen (zo lang dat ik het haast op wil geven, en de buurman naar buiten komt om te vragen of ik startkabels nodig heb :P ).

Maar na lang genoeg proberen, begint hij met een paar voorzichtige plofjes; en ik moet een paar seconden gas bijgeven om te zorgen dat hij blijft lopen. Als ik geen gas bij geef valt hij meteen stil. Geef wel pas gas bij als de eerste ontsteking plaats vind, dus ik verzuip hem niet.

Als hij eenmaal loopt, loopt hij echter als een zonnetje. Klinkt normaal. Tijdens het rijden merk ik er niks aan. Verbruikt 1:14-1:15, wat voor een 1400 volgens mij geen schokkende getallen zijn (al kan het misschien wat beter?). Hij geeft wel af en toe een klap na bij gas dicht, of als ik de motor uit zet, volgens mij uit de rechter pijp, maar niet 100% zeker.

Wel of geen choke lijkt geen invloed te hebben op het starten, en kan de choke ook zonder problemen meteen terug draaien zodra de motor loopt (verwacht ook niet anders bij 20 graden buiten). Toen ik hem in maart kocht, had hij in het koude weer de choke nog wel nodig de eerste minuut of zo, dus de choke werkt wel.

Warme start is geen probleem, maar als hij een paar uur stil heeft gestaan merk ik al dat het wat moeizamer gaat.

Ik tank Euro98. Heb de laatste tank een scheut carb-reiniger toegevoegd. Heeft nog geen verschil gemaakt, maar had voor de laatste start nog niet de hele tank leeg gereden, dus wellicht dat dat nog niet genoeg was. Ik zal hem morgen nog eens proberen te starten (nu wel een hele tank leeg gereden met carb-reiniger).

Hij staat buiten (helaas geen binnen stalling mogelijk), dus hij heeft wel de kans om goed af te koelen 's nachts. Maar zoals gezegd, in maart was het nog geen probleem, en toen was het toch echt een stuk kouder buiten.

De motor heeft wel een jaar stil gestaan bij de vorige eigenaar. Wellicht dat er wat oud vuil los gekomen is in mijn eerste ritjes de afgelopen paar maanden?

Oh ja, en nog even een fototje om het topic te sieren:
 

Bijlagen

  • 13ac59a7-60ad-4851-a46f-6873eb776ad6.jpeg
    13ac59a7-60ad-4851-a46f-6873eb776ad6.jpeg
    515,9 KB · Weergaven: 38
  • Leuk
Waarderingen: FTW
Stekkers nazien en allemaal poetsen, dremel met zacht borsteltje werkt beter dan tandenborstel.
benzinepomp hoor je die ook met start? Leuke kleur.
 
Stekkers nazien en allemaal poetsen, dremel met zacht borsteltje werkt beter dan tandenborstel.
benzinepomp hoor je die ook met start? Leuke kleur.

Hm, benzinepomp, dat is een goede. Volgens mij hoor ik die inderdaad niet nu je het zegt, althans, niet meer (eerder wel). Was me wel zo half opgevallen, maar niet 100% in mijn hoofd geregistreerd of zo. Zal morgen bij starten nog eens opletten. En zal de stekkers eens na lopen.
 
Ben je bekend met IOCH, intruder club holland?
Accu van mijn TDM start de motor niet wanneer het -5c is, hierboven geen probleem, wel is hij al 4 jr oud en ik weet ervan.
Gewoon alles even zelf nalopen, accu vervangen zegt niets.
 
Ben bekend met de IOCH. Ooit zelfs eens lid geweest op een blauwe maandag (had eerder een vs800). Maar het IOCH forum is tegenwoordig op sterven na dood (jammer, was een erg actief leuk forum), en ik zit niet op facebook waar tegenwoordig geloof ik de online conversatie plaats vind..
 
Jammer hoor, hoor dat vaker. lees soms op het forum, let eigenlijk nooit op de data.
Dan gaan we het hier toch weer leven inblazen :)
 
Jammer hoor, hoor dat vaker. lees soms op het forum, let eigenlijk nooit op de data.
Dan gaan we het hier toch weer leven inblazen :)

Dat kan natuurlijk - als de intruder rijders hier ook zitten, en niet alleen maar op de ioch facebook zitten tegenwoordig :P

Heb me ook maar weer even geregistreerd op het IOCH forum; oude account bestaat blijkbaar niet meer op de nieuwe website. (die in aanbouw zijnde website zal ook wel met de leegloop van het forum te maken hebben gok ik).
 
Inmiddels 2 tanks met een scheut carb reiniger leeg gereden. Starten gaat weer een stuk beter, al heeft die nog steeds een paar dotten gas bij nodig om te blijven lopen. Zal na het seizoen de carbs eens laten stellen; maar voorlopig loopt hij verder goed, dus voor nu even genieten van het mooie weer :)

Nog een observatie trouwens; er zit nogal een verschil in het verbruik op de snelweg (1:18-1:19), en binnendoor (1:13-1:14). Is nou niet dat ik zo'n losse rechter hand heb, gewoon normaal vlot optrekken. Is dat normaal? Heb op mijn eerdere vs800 nooit zo'n groot verschil opgemerkt.. zal wel bij een grote v-twin horen :') Die tank had wel een litertje of 5 groter mogen wezen :X

En dacht, introduceer me toch ook weer even op het IOCH forum, ookal is het niet meer zo actief. Maar het lijkt nu helemaal niet meer toegankelijk voor niet-leden.. eerder lukte het nog via ioch.eu, maar die verwijst nu door naar het nieuwe ioch.com, waar alleen het welkom topic zichtbaar is, en er alleen een inlog pagina is voor leden...
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: FTW
Nog een observatie trouwens; er zit nogal een verschil in het verbruik op de snelweg (1:18-1:19), en binnendoor (1:13-1:14). Is nou niet dat ik zo'n losse rechter hand heb, gewoon normaal vlot optrekken. Is dat normaal? Heb op mijn eerdere vs800 nooit zo'n groot verschil opgemerkt.. zal wel bij een grote v-twin horen :') Die tank had wel een litertje of 5 groter mogen wezen :X

En dacht, introduceer me toch ook weer even op het IOCH forum, ookal is het niet meer zo actief. Maar het lijkt nu helemaal niet meer toegankelijk voor niet-leden.. eerder lukte het nog via ioch.eu, maar die verwijst nu door naar het nieuwe ioch.com, waar alleen het welkom topic zichtbaar is, en er alleen een inlog pagina is voor leden...
Dooie boel, IOCH.nl + de nieuwe IOCH.eu krijg ik geen toegang met VPN.
Verder begreep ik dat men vrijwel alleen op FB zit, wat ik nog steeds weiger te gebruiken.
1:14 loopt die van mij ook op de binnendoor wegen, en inderdaad, die tank had wel een litertje of 5 groter mogen wezen......
Yep, Het welgekende dillema van Intruderrijders.

Voor de liefhebber 1400 wiring diagrams zwart en kleur. fuel en lube system en de decomp adjustment
 

Bijlagen

  • Suzuki_Intruder_VS1400_'87_Wiring_Diagram_coloroured.jpg
    Suzuki_Intruder_VS1400_'87_Wiring_Diagram_coloroured.jpg
    260,8 KB · Weergaven: 18
  • Suzuki_Intruder_VS1400_'87_Wiring_Diagram_600dpi.pdf
    3,9 MB · Weergaven: 16
  • VS1400_Wiring_Diagram_1997_Europe.jpg
    VS1400_Wiring_Diagram_1997_Europe.jpg
    110,3 KB · Weergaven: 18
  • Fuel & Lube System VS1400.pdf
    5,2 MB · Weergaven: 18
  • Decomp Adjustment.pdf
    54,3 KB · Weergaven: 26
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan