iPhone 12 Pro Max

Maar het kan dus prima met een telefoon, dat doe ik dus ook sinds ik mijn garmin gewoonweg ben kwijtgeraakt en ik mij besefte dat ik te lomp ben voor dure apparaten en sindsdien dus een smartphone van max 250 die dan ook op het stuur gaat in een enigszins waterdicht hoesje.
Zo’n waterdicht hoesje heb ik ook. Dat zal zeker een hoop hoog frequente trillingen absorberen. Nadeel is dat bij mooi weer je foon het warm krijgt en dan afsluit. Daarom had ik een klem gekocht, maar die geeft de trillingen gewoon door.
 
Laatst bewerkt:
Jammer toch dat er altijd mensen zijn die niet normaal kunnen reageren.
Ik bedoelde het niet zo rot als het er stond, excuses.

Alleen wordt ik inmiddels een beetje moe (niet persoonlijk bedoeld dus) van al die lui die met telefoontjes in de weer gaan van honderden dan wel ruim duizend + euro..
Mijn iPhone XR is er door naar de knoppen gegaan, gelukkig wel onder garantie de camera vervangen maar dan nog.
In de zeikende regen in Oostenrijk, de verzengende hitte in Italië en 3e wereldland wegen in België; niks aan de hand met de Rider 550.
 
En een beetje Garmin gaat ook zo richting de 800 euro.
Welneej, het topmodel voor op de motor kost iets meer dan de helft van dat…
Oké, dan heb je nog geen geluid in je helm, maar dat heb je met een ander merk of met een smartphone ook niet.
En bevestigingsmateriaal voor op de motor én in de auto zit erbij.
 
Welneej, het topmodel voor op de motor kost iets meer dan de helft van dat…
Oké, dan heb je nog geen geluid in je helm, maar dat heb je met een ander merk of met een smartphone ook niet.
En bevestigingsmateriaal voor op de motor én in de auto zit erbij.
ik kende 3 mensen die allen een 595LM gekocht hadden en ongeveer dat kwijt waren.
nodeloos ingewikkeld, aan mij niet besteed.
 
Die was inderdaad duurder, maar geen €800.
Is verder niet relevant, het gaat erom wat ze tegenwoordig kosten.
 
Ik bedoelde het niet zo rot als het er stond, excuses.

Alleen wordt ik inmiddels een beetje moe (niet persoonlijk bedoeld dus) van al die lui die met telefoontjes in de weer gaan van honderden dan wel ruim duizend + euro..
Mijn iPhone XR is er door naar de knoppen gegaan, gelukkig wel onder garantie de camera vervangen maar dan nog.
In de zeikende regen in Oostenrijk, de verzengende hitte in Italië en 3e wereldland wegen in België; niks aan de hand met de Rider 550.
Dank je voor je reactie. Fijn dat je er nog even op terug komt. 👍 Ik begrijp je punt. Helaas worden wij consumenten wel misleid door de commercie. De smartphone- en app business creëeren een functie waar de smartphone niet geschikt voor is. Bij aanschaf moet je te horen krijgen dat de smartphone niet gemaakt is voor gebruik als routeplanner op een vervoersmiddel. Zelfs op een trappelfiets gaan die dingen stuk door trillingen. Ook de smartphonehoesjesfabrikanten zouden moeten waarschuwen dat het product dat ze maken smartphones stuk maakt. Doen ze natuurlijk niet. Ze gaan niet hun eigen product afkraken. Kortom, wij argeloze consumenten en dat ben jij ook geef je aan, worden flink in de maling genomen.

De conclusie van deze draad is: gebruik je smartphone waar ie voor gemaakt is. Dat is internetten, YouTuben, spelletjes spelen, muziek luisteren, foto’s of video’s maken, eventueel bitcoins kopen, tekstverwerken of ingewikkelde berekeningen maken en je kunt er ook nog mee telefoneren. De GPS functie is handig als je al wandelend verdwaalt in een vreemde stad en je wilt je motor terug vinden (dat overkwam mij afgelopen maandag in Brugge. Gelukkig was daar mijn iPhone en maps.me 🙂). Voor gebruik op een motor of fiets is een smartphone ongeschikt. De verschillende functies zijn niet te combineren. Beeldstabiliteit voor nachtfoto’s uit de hand is niet te combineren met de hoogfrequente trillingen van een motor.

Waardevolle draad. Dank voor ieders bijdrage.
 
Laatst bewerkt:
Nou, net bericht gehad van Apple. Zij hebben mijn vraag aan Apple Amerika voorgelegd en volgens hen zou de beeldstabilisator niet stuk mogen gaan door hoogfrequente trillingen van de motor. Als je je iPhone laat vallen kan de beeldstabilisator wel stuk gaan omdat de impact groter is. Er is bij Apple ook niets bekend over defect gaan van de beeldstabilisator door trillingen bij de iPhone 11.

Op de weg zou je je telefoon dus gewoon als routeplanner moeten kunnen gebruiken. Offroad er mee gaan is niet aan te raden. Ook een mooie kasseienrit in België zal risicovol zijn.

Zolang je iPhone nog garantie heeft wordt bij defect gaan de beeldstabilisator kosteloos vergoed. Mijn iPhone zit nog tot maart volgend jaar in de garantie dus ik ga heel wat ritten maken. 🙂
 
Ik gebruik Quadlock en heb voor mijn iPhone 12 mini een demper gekocht bij Quadlock. Voor zover ik kan lezen online helpt dat. En zolang er garantie opzit helemaal geen zorgen inderdaad. Gewoon testen en dan weet je waar je aan toe bent. Dat is in dit geval een stuk waardevoller dan meningen over wat een specifiek merk motorfiets over je zegt als rijder en persoon _O-
 
Nou, net bericht gehad van Apple. Zij hebben mijn vraag aan Apple Amerika voorgelegd en volgens hen zou de beeldstabilisator niet stuk mogen gaan door hoogfrequente trillingen van de motor. Als je je iPhone laat vallen kan de beeldstabilisator wel stuk gaan omdat de impact groter is. Er is bij Apple ook niets bekend over defect gaan van de beeldstabilisator door trillingen bij de iPhone 11.

Op de weg zou je je telefoon dus gewoon als routeplanner moeten kunnen gebruiken. Offroad er mee gaan is niet aan te raden. Ook een mooie kasseienrit in België zal risicovol zijn.

Zolang je iPhone nog garantie heeft wordt bij defect gaan de beeldstabilisator kosteloos vergoed. Mijn iPhone zit nog tot maart volgend jaar in de garantie dus ik ga heel wat ritten maken. 🙂
Best bijzonder gegeven dit, mijn iPhone 11 stabilisator is al een stuk slechter bij foto's van dichtbij en dat lijkt mij vrijwel zeker te komen door het rijden op de motor (gemonteerd aan het stuur). Toch maar eens kijken of ik nog garantie heb. Ik heb zelfs laats van QuadLock een aanvulling op m'n houder gekocht dat de boel stabiel moet houden en de trillingen 'tegengaat'. Tot op heden de 15 piek die ik ervoor betaald heb nog weggegooid geld. Bij vervanging van m'n iPhone ook maar eens op zoek naar een Garmin o.i.d..
 
Best bijzonder gegeven dit, mijn iPhone 11 stabilisator is al een stuk slechter bij foto's van dichtbij en dat lijkt mij vrijwel zeker te komen door het rijden op de motor (gemonteerd aan het stuur). Toch maar eens kijken of ik nog garantie heb. Ik heb zelfs laats van QuadLock een aanvulling op m'n houder gekocht dat de boel stabiel moet houden en de trillingen 'tegengaat'. Tot op heden de 15 piek die ik ervoor betaald heb nog weggegooid geld. Bij vervanging van m'n iPhone ook maar eens op zoek naar een Garmin o.i.d..
Hoe lang heb je gereden zonder de demper? Als je niet weet of het slechter is geworden na het monteren van de demper zegt dit niets over de werking van de demper.
 
Hoe lang heb je gereden zonder de demper? Als je niet weet of het slechter is geworden na het monteren van de demper zegt dit niets over de werking van de demper.
Zal rond de 1000/1500km zijn. Laatst de demper gemonteerd en 400km gereden, trilling bij de camera is de dagen daarna alleen maar erger geworden. Niet constant, maar wel vaak genoeg om er last van te hebben.
 
Ik heb ook een Iphone 12 pro max heeft iemand het al geprobeerd?
Ben zeer benieuwd mijn oude Iphone XS vond het niet zo grappig.
 
Er is bij Apple ook niets bekend over defect gaan van de beeldstabilisator door trillingen bij de iPhone 11.
Dat zal een onwaarheid zijn? Het is bijna algemeen bekend dat het vaker fout gaat.

Niet alleen bij Apple trouwens.
 
Dank je voor je reactie. Fijn dat je er nog even op terug komt. 👍 Ik begrijp je punt. Helaas worden wij consumenten wel misleid door de commercie. De smartphone- en app business creëeren een functie waar de smartphone niet geschikt voor is. Bij aanschaf moet je te horen krijgen dat de smartphone niet gemaakt is voor gebruik als routeplanner op een vervoersmiddel. Zelfs op een trappelfiets gaan die dingen stuk door trillingen. Ook de smartphonehoesjesfabrikanten zouden moeten waarschuwen dat het product dat ze maken smartphones stuk maakt. Doen ze natuurlijk niet. Ze gaan niet hun eigen product afkraken. Kortom, wij argeloze consumenten en dat ben jij ook geef je aan, worden flink in de maling genomen.

De conclusie van deze draad is: gebruik je smartphone waar ie voor gemaakt is. Dat is internetten, YouTuben, spelletjes spelen, muziek luisteren, foto’s of video’s maken, eventueel bitcoins kopen, tekstverwerken of ingewikkelde berekeningen maken en je kunt er ook nog mee telefoneren. De GPS functie is handig als je al wandelend verdwaalt in een vreemde stad en je wilt je motor terug vinden (dat overkwam mij afgelopen maandag in Brugge. Gelukkig was daar mijn iPhone en maps.me 🙂). Voor gebruik op een motor of fiets is een smartphone ongeschikt. De verschillende functies zijn niet te combineren. Beeldstabiliteit voor nachtfoto’s uit de hand is niet te combineren met de hoogfrequente trillingen van een motor.

Waardevolle draad. Dank voor ieders bijdrage.
Ik denk dat het er ook om gaat wat voor navigatie je wilt. Langere tours of gewoon van A naar B.
Ik heb mijn iPhone 11 met quad-lock en een vibratiedemper op het stuur gemonteerd en het werkt super voor de kilometers die ik tot nu toe heb afgelegd. Goed stabiel beeld en de telefoon zit zeer degelijk vast en makkelijk te (de-)monteren. Voor mij perfect om te komen waar ik de weg niet precies weet met behoeding voor flitsers en trajectcontroles. Voor weekendse tourritjes bestaande uit .gpx bestanden zijn er apps die prima gedraaid kunnen worden. Volgens mij doet de vibratiedemper ook wat die beloofd te doen. Ik heb helemaal geen last van mankementen aan stabilisatiesystemen op de telefoon.

Als ik er echt op uit zou gaan zou ik ook voor een aparte navigatie gaan. Voor wat ik er nu van verlang is de telefoon op het stuur gewoon perfect. Verschillende type rijders verlangen andere dingen van de aparatuur en dus bestaat er niet persé een goed of slecht.
 
Ik heb zelf de Iphone 11 en deze had ik in het begin gemonteerd op een vaste bevestiging, direct op het stuur, zonder (zacht) rubber ertussen. Na 2 ritten was mijn Iphone kaduuk. Hierna een SP-connect met anti vibration mount gekocht en daarna geen last meer gehad van een kapotte camera o.i.d.
De telefoon gaat prima om met de verschillende weersomstandigheden. Paar honderd kilometer gereden in de stromende regen. Moest de telefoon even laten drogen, omdat hij de melding gaf dat de lightning poort nat was, maar telefoon werkt perfect. TomTom GO app werkt prima en je kan makkelijk routes maken en importeren. Voor mij in ieder geval geen duur navigatiesysteem.
Misschien dat ik hier anders over zou denken als ik echt heel veel zou rijden met navigatie, want de TomTom app heeft wel een paar kleine minpuntjes.
 
Ik heb zelf de Iphone 11 en deze had ik in het begin gemonteerd op een vaste bevestiging, direct op het stuur, zonder (zacht) rubber ertussen. Na 2 ritten was mijn Iphone kaduuk. Hierna een SP-connect met anti vibration mount gekocht en daarna geen last meer gehad van een kapotte camera o.i.d.
De telefoon gaat prima om met de verschillende weersomstandigheden. Paar honderd kilometer gereden in de stromende regen. Moest de telefoon even laten drogen, omdat hij de melding gaf dat de lightning poort nat was, maar telefoon werkt perfect. TomTom GO app werkt prima en je kan makkelijk routes maken en importeren. Voor mij in ieder geval geen duur navigatiesysteem.
Misschien dat ik hier anders over zou denken als ik echt heel veel zou rijden met navigatie, want de TomTom app heeft wel een paar kleine minpuntjes.
Dat is geruststellend. Was bijna bang dat ik mijn 6S met kapot scherm had moeten houden als navigatie. Die is onderweg naar Marokko voor een nieuw leven dankzij Marktplaats. Ook weer gedoe een tweede toestel waar ik geen zin in heb. Blij dat hij het gewoon kan hebben.

Nog een opmerking uit ervaring voor telefoongebruikers: een poncho in een volle dag regen zou ik wel goed in de gaten houden, dat is niet de beste oplossing die er is voor motorrrijden, helemaal niet als hij goed in de wind zit.
 
Zij hebben mijn vraag aan Apple Amerika voorgelegd en volgens hen zou de beeldstabilisator niet stuk mogen gaan door hoogfrequente trillingen van de motor
Er is bij Apple ook niets bekend over defect gaan van de beeldstabilisator door trillingen bij de iPhone 11.
Door de tweede opmerking van Apple zou ik ze wat de eerste opmerking betreft niet op hun mooie blauwe ogen vertrouwen
 
Apple's reactie is inderdaad onzin. Stabilisatie is gewoon gevoelig voor vibraties van motoren, dat is duidelijk. Ik vind dit niet perse heel verwerpelijk. Nieuwe innovaties (en nieuwe iPhone's hebben een van de beste camera's) brengen weer nieuwe problemen met zich mee die weer doorontwikkeld moeten worden. De pest is dat Apple de neiging heeft om ontwerpfouten volledig te ontkennen om geen smet op de naam te krijgen. Niet alles kan altijd perfect zijn, maar neem verantwoordelijkheid.

Gelukkig kunnen bedrijven die de mounts ontwikkelen sneller reageren. Ik heb nog wat reviews tot mij genomen over de Quadlock vibration dempener omdat ik me opnieuw zorgen begon te maken. Die werkt volgens de reviews en is ook ontwikkeld aan de hand van het testen van verschillende ontwerpen. Ik vertrouw erop dat het goed zit met die demper. Anders is er altijd nog de garantie.
 
Nou, vandaag honderd kilometer gereden met de iphone in een regenhoes op het stuur en hij doet het nog steeds. Tot nu toe geen bevende camerabeelden.
 
Gisteren 300 kilometer gereden met de iPhone in een harde case geklemd. Alles werkt nog. Tot nu toe valt het dus mee met de gevoeligheid voor trillingen van de iPhone 12.
 
Terug
Bovenaan Onderaan