- Onderwerp starter
- #26
Ik rij een BMW R850R uit 1995. Een boxer dus.Op welke motor gebruik je je foon?
Een flinke V2, of een zijdezachtzoemendezescilinder?
Laatst bewerkt:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik rij een BMW R850R uit 1995. Een boxer dus.Op welke motor gebruik je je foon?
Een flinke V2, of een zijdezachtzoemendezescilinder?
Zo’n waterdicht hoesje heb ik ook. Dat zal zeker een hoop hoog frequente trillingen absorberen. Nadeel is dat bij mooi weer je foon het warm krijgt en dan afsluit. Daarom had ik een klem gekocht, maar die geeft de trillingen gewoon door.Maar het kan dus prima met een telefoon, dat doe ik dus ook sinds ik mijn garmin gewoonweg ben kwijtgeraakt en ik mij besefte dat ik te lomp ben voor dure apparaten en sindsdien dus een smartphone van max 250 die dan ook op het stuur gaat in een enigszins waterdicht hoesje.
Ik bedoelde het niet zo rot als het er stond, excuses.Jammer toch dat er altijd mensen zijn die niet normaal kunnen reageren.
Welneej, het topmodel voor op de motor kost iets meer dan de helft van dat…En een beetje Garmin gaat ook zo richting de 800 euro.
ik kende 3 mensen die allen een 595LM gekocht hadden en ongeveer dat kwijt waren.Welneej, het topmodel voor op de motor kost iets meer dan de helft van dat…
Oké, dan heb je nog geen geluid in je helm, maar dat heb je met een ander merk of met een smartphone ook niet.
En bevestigingsmateriaal voor op de motor én in de auto zit erbij.
Dank je voor je reactie. Fijn dat je er nog even op terug komt. Ik begrijp je punt. Helaas worden wij consumenten wel misleid door de commercie. De smartphone- en app business creëeren een functie waar de smartphone niet geschikt voor is. Bij aanschaf moet je te horen krijgen dat de smartphone niet gemaakt is voor gebruik als routeplanner op een vervoersmiddel. Zelfs op een trappelfiets gaan die dingen stuk door trillingen. Ook de smartphonehoesjesfabrikanten zouden moeten waarschuwen dat het product dat ze maken smartphones stuk maakt. Doen ze natuurlijk niet. Ze gaan niet hun eigen product afkraken. Kortom, wij argeloze consumenten en dat ben jij ook geef je aan, worden flink in de maling genomen.Ik bedoelde het niet zo rot als het er stond, excuses.
Alleen wordt ik inmiddels een beetje moe (niet persoonlijk bedoeld dus) van al die lui die met telefoontjes in de weer gaan van honderden dan wel ruim duizend + euro..
Mijn iPhone XR is er door naar de knoppen gegaan, gelukkig wel onder garantie de camera vervangen maar dan nog.
In de zeikende regen in Oostenrijk, de verzengende hitte in Italië en 3e wereldland wegen in België; niks aan de hand met de Rider 550.
Best bijzonder gegeven dit, mijn iPhone 11 stabilisator is al een stuk slechter bij foto's van dichtbij en dat lijkt mij vrijwel zeker te komen door het rijden op de motor (gemonteerd aan het stuur). Toch maar eens kijken of ik nog garantie heb. Ik heb zelfs laats van QuadLock een aanvulling op m'n houder gekocht dat de boel stabiel moet houden en de trillingen 'tegengaat'. Tot op heden de 15 piek die ik ervoor betaald heb nog weggegooid geld. Bij vervanging van m'n iPhone ook maar eens op zoek naar een Garmin o.i.d..Nou, net bericht gehad van Apple. Zij hebben mijn vraag aan Apple Amerika voorgelegd en volgens hen zou de beeldstabilisator niet stuk mogen gaan door hoogfrequente trillingen van de motor. Als je je iPhone laat vallen kan de beeldstabilisator wel stuk gaan omdat de impact groter is. Er is bij Apple ook niets bekend over defect gaan van de beeldstabilisator door trillingen bij de iPhone 11.
Op de weg zou je je telefoon dus gewoon als routeplanner moeten kunnen gebruiken. Offroad er mee gaan is niet aan te raden. Ook een mooie kasseienrit in België zal risicovol zijn.
Zolang je iPhone nog garantie heeft wordt bij defect gaan de beeldstabilisator kosteloos vergoed. Mijn iPhone zit nog tot maart volgend jaar in de garantie dus ik ga heel wat ritten maken.
Hoe lang heb je gereden zonder de demper? Als je niet weet of het slechter is geworden na het monteren van de demper zegt dit niets over de werking van de demper.Best bijzonder gegeven dit, mijn iPhone 11 stabilisator is al een stuk slechter bij foto's van dichtbij en dat lijkt mij vrijwel zeker te komen door het rijden op de motor (gemonteerd aan het stuur). Toch maar eens kijken of ik nog garantie heb. Ik heb zelfs laats van QuadLock een aanvulling op m'n houder gekocht dat de boel stabiel moet houden en de trillingen 'tegengaat'. Tot op heden de 15 piek die ik ervoor betaald heb nog weggegooid geld. Bij vervanging van m'n iPhone ook maar eens op zoek naar een Garmin o.i.d..
Zal rond de 1000/1500km zijn. Laatst de demper gemonteerd en 400km gereden, trilling bij de camera is de dagen daarna alleen maar erger geworden. Niet constant, maar wel vaak genoeg om er last van te hebben.Hoe lang heb je gereden zonder de demper? Als je niet weet of het slechter is geworden na het monteren van de demper zegt dit niets over de werking van de demper.
Dat zal een onwaarheid zijn? Het is bijna algemeen bekend dat het vaker fout gaat.Er is bij Apple ook niets bekend over defect gaan van de beeldstabilisator door trillingen bij de iPhone 11.
Ik denk dat het er ook om gaat wat voor navigatie je wilt. Langere tours of gewoon van A naar B.Dank je voor je reactie. Fijn dat je er nog even op terug komt. Ik begrijp je punt. Helaas worden wij consumenten wel misleid door de commercie. De smartphone- en app business creëeren een functie waar de smartphone niet geschikt voor is. Bij aanschaf moet je te horen krijgen dat de smartphone niet gemaakt is voor gebruik als routeplanner op een vervoersmiddel. Zelfs op een trappelfiets gaan die dingen stuk door trillingen. Ook de smartphonehoesjesfabrikanten zouden moeten waarschuwen dat het product dat ze maken smartphones stuk maakt. Doen ze natuurlijk niet. Ze gaan niet hun eigen product afkraken. Kortom, wij argeloze consumenten en dat ben jij ook geef je aan, worden flink in de maling genomen.
De conclusie van deze draad is: gebruik je smartphone waar ie voor gemaakt is. Dat is internetten, YouTuben, spelletjes spelen, muziek luisteren, foto’s of video’s maken, eventueel bitcoins kopen, tekstverwerken of ingewikkelde berekeningen maken en je kunt er ook nog mee telefoneren. De GPS functie is handig als je al wandelend verdwaalt in een vreemde stad en je wilt je motor terug vinden (dat overkwam mij afgelopen maandag in Brugge. Gelukkig was daar mijn iPhone en maps.me ). Voor gebruik op een motor of fiets is een smartphone ongeschikt. De verschillende functies zijn niet te combineren. Beeldstabiliteit voor nachtfoto’s uit de hand is niet te combineren met de hoogfrequente trillingen van een motor.
Waardevolle draad. Dank voor ieders bijdrage.
Dat is geruststellend. Was bijna bang dat ik mijn 6S met kapot scherm had moeten houden als navigatie. Die is onderweg naar Marokko voor een nieuw leven dankzij Marktplaats. Ook weer gedoe een tweede toestel waar ik geen zin in heb. Blij dat hij het gewoon kan hebben.Ik heb zelf de Iphone 11 en deze had ik in het begin gemonteerd op een vaste bevestiging, direct op het stuur, zonder (zacht) rubber ertussen. Na 2 ritten was mijn Iphone kaduuk. Hierna een SP-connect met anti vibration mount gekocht en daarna geen last meer gehad van een kapotte camera o.i.d.
De telefoon gaat prima om met de verschillende weersomstandigheden. Paar honderd kilometer gereden in de stromende regen. Moest de telefoon even laten drogen, omdat hij de melding gaf dat de lightning poort nat was, maar telefoon werkt perfect. TomTom GO app werkt prima en je kan makkelijk routes maken en importeren. Voor mij in ieder geval geen duur navigatiesysteem.
Misschien dat ik hier anders over zou denken als ik echt heel veel zou rijden met navigatie, want de TomTom app heeft wel een paar kleine minpuntjes.
Zij hebben mijn vraag aan Apple Amerika voorgelegd en volgens hen zou de beeldstabilisator niet stuk mogen gaan door hoogfrequente trillingen van de motor
Door de tweede opmerking van Apple zou ik ze wat de eerste opmerking betreft niet op hun mooie blauwe ogen vertrouwenEr is bij Apple ook niets bekend over defect gaan van de beeldstabilisator door trillingen bij de iPhone 11.
Wait for it…Gisteren 300 kilometer gereden met de iPhone in een harde case geklemd. Alles werkt nog. Tot nu toe valt het dus mee met de gevoeligheid voor trillingen van de iPhone 12.
Je bent gewaarschuwd: Apple waarschuwt Iphone-gebruikers voor trillingen op de motor | Motorstof.nlOp dit forum staan een aantal berichten over de iPhone 11 (pro) waar de camerastabilisator door het rijden stuk is gegaan. Vaak al na een paar honderd kilometer. Ik heb een 12 pro Max die ik gebruik om mee te navigeren. Zijn er mensen met een 12 pro (Max) wiens iPhone door het rijden ook stuk is gegaan?