Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
REMKLAUW ZUIGER KIT OEM YAMAHA RD/FZ/FZS/XJ [51L-W0057-00] - €83.50 : Motoronderdelen Roukama!, De meest complete motorfiets onderdelen winkel van Nederland, dagelijks open!
Motoronderdelen Roukama! REMKLAUW ZUIGER KIT OEM YAMAHA RD/FZ/FZS/XJ [51L-W0057-00] - Remzuiger Reparatie set(2 zuigers met seals) 51L-W0057-00 (OEM YAMAHA) Fabr.nr.: 51L-W0057-00 EAN : 51LW00570000 OEM Ref..: 51L-W0057-00 Diameter : 38 mm H : 21 mm Kit bestaat uit : Zuiger 2x Seals.4x DIT...www.japparts.nl
Ik had m gezien, toch bedanktIk ga eens even op onderzoek uit.. Roukama kost zo'n revisiesetje al 65 euro (2 cups en 4 rubbertjes)..
Ik zou gelijk nieuwe cups nemen.... Weet je zeker dat het goed is.Gaat om een 600 Diversion. Achterklauwen zijn dun gezaaid.
Zuigers kwamen er nog redelijk uit. Nachtje in de Dasty laten badderen en schoongemaak. Rechts ziet er nog wel aardig uit, links heeft iemand er met een tang op gezeten
Ik ga proberen het hele spul in elkaar te zetten (na schoonmaak actie) en druk erop. Als het dan een paar dagen droog blijft durf ik het wel aan.
Bekijk bijlage 1575497
Bekijk bijlage 1575498
Die was ik ook tegengekomen. Als ik die foto’s zie twijfel ik over de staat, zou een belletje er aan kunnen wagen.Hmm weet niet in wat voor conditie die is maar
voor 45 euro
Zijn er nog vier daar en van verschillende tijdperken mocht er verschil daar tussen zijn
Daar lijkt mijn euro stroom voelertje dud op, ideaal!Nog een tip voor iedereen:
Setje van deze dingen.
worden gebruikt voor het verwijderen van O-ringen, ideaal voor dit soort zaken!
Bekijk bijlage 1575529
Weggegooid geld, ga gewoon zelf aan de slag. Je weet nooit wat je koopt qua zuigers en ringen.Die was ik ook tegengekomen. Als ik die foto’s zie twijfel ik over de staat, zou een belletje er aan kunnen wagen.
De andere zijn inderdaad niet passend op mijn bouwjaar.
Als de beschadigingen alleen aan de rand zitten (0,5-1 cm), dan zou ik dat ook nog wel aandurven. Dat stuk zit voorbij de seals, de zuigers zijn nooit helemaal ingeschoven.Gaat om een 600 Diversion. Achterklauwen zijn dun gezaaid.
Zuigers kwamen er nog redelijk uit. Nachtje in de Dasty laten badderen en schoongemaak. Rechts ziet er nog wel aardig uit, links heeft iemand er met een tang op gezeten
Ik ga proberen het hele spul in elkaar te zetten (na schoonmaak actie) en druk erop. Als het dan een paar dagen droog blijft durf ik het wel aan.
Bekijk bijlage 1575497
Bekijk bijlage 1575498
Ik dacht trouwens dat dat voor aluminium killing was?nachtje in de schoonmaak azijn.
Deze zou ik dus niet meer durven te gebruiken door die aangetaste boorring .Ik zie ook niets bijzonders aan die remklauw.
Gewoon schoonmaken en nieuwe rubbers.
De remzuigers heb ik alleen gepoetst met chroomreiniger.. niet met schuurpapier.
Bekijk bijlage 1575551
De klauw had ik al gestraald en in de hammerite gezet.
Zag er echt niet. uit.
Dat wordt een wel heel nauwkeurige APK.Deze zou ik dus niet meer durven te gebruiken door die aangetaste boorring .
En door het wel te gebruiken komen het APK voor motoren steeds dichterbij
Door al die motorongelukken die door slechte remmen worden veroorzaakt worden? Het aantal motorongelukken dat aan een technische oorzaak te wijten is, is omstreeks 2%, hoeveel daarvan zouden slechte remmen zijn? En dan hoeveel dit specifiek?Deze zou ik dus niet meer durven te gebruiken door die aangetaste boorring .
En door het wel te gebruiken komen het APK voor motoren steeds dichterbij
11% van die 2% heeft dus te maken met remmen. Daarvan zal, net als bij de banden, weer het grootste deel "gewoon" versleten remblokken zijn. Dus dit soort problemen, als ze al zouden voorkomen, gaan echt geen invloed hebben op de invoering van APK. Die is namelijk helemaal niet gebaseerd op daadwerkelijke ongevalsstatistieken, maar op een lobby van de motorindustrie.RAI: Het MAIDS-onderzoek maakt onderscheid tussen primaire technische factoren en secundaire technische factoren die een rol spelen bij ongevallen met gemotoriseerde tweewielers (in dat onderzoek worden overigens brommers en motoren samengevoegd). Primair zijn de zaken die direct een ongeluk veroorzaakten. Dat speelt in inderdaad in 0,3% van de gevallen. Secundair zijn de technische factoren die, omdat ze niet in orde zijn, de situatie, of het verloop van het ongeval verergeren. De secundaire factoren spelen in 1,6% van alle ongevallen een rol. De meeste van die secundaire factoren (72%) hebben betrekking op de banden. Een ander belangrijk deel van die secundaire factoren (11%) gaat over de staat van de remmen. Je kan wel zeggen dat het met 0,3 en 1,6 allemaal kleine percentages zijn, maar als het gaat om ongevalstatistieken hebben wij als Gemotoriseerde Tweewielers, naar buiten toe sowieso al een probleem. Dat is ook een reden om alles aan het veiliger maken van GT gebruik te willen doen.
Is het ook, maar als eerste lost het de oxidatie op.Ik dacht trouwens dat dat voor aluminium killing was?
Is het ook, maar als eerste lost het de oxidatie op.
Laat je het te lang erin, lost het ook je remklauw op
Daarnaast, zelfs als het theoretisch zou kunnen, zou passen, waardoor zou die zuiger gaan kantelen? (vloeistof-/gas-)Druk heeft nu juist de fijne eigenschap dat het in alle richtingen dezelfde kracht uitoefent, en hetgeen waar tegenaan geduwd wordt, is ook per definitie haaks op de werkrichting...Als je ook kijkt wat het contactoppervlak is van de zuiger en de boring moet je toch echt wel als een beest tekeer gaan met je schuurpapier om een kanteling van de zuiger te bewerkstelligen
De zuigers kan je van andere klauwen (ook van die mij in de weg liggen) gebruikenDie was ik ook tegengekomen. Als ik die foto’s zie twijfel ik over de staat, zou een belletje er aan kunnen wagen.
De andere zijn inderdaad niet passend op mijn bouwjaar.
Ik heb geen motorzaak om de hoek, al 30 jaar niet.Ik vraag zulke dingen aan de kleinschalige merkonafhankelijke motorzaak hier om de hoek. Als ik dit draadje lees weet ik weer waarom.