Is dit draad goed genoeg om te krimpen?

Mattijs86

MF'er
5 jun 2017
59
18
Houten
Hoi allemaal,

Ik sta op het punt om de nieuwe connector te krimpen die in de nieuwe spanningsregelaar gaat. (Spanningsregelaar was stuk met een gedeeltelijk gesmolten stekker als gevolg)

Nu valt op bij het strippen van de kabel dat het koper wat zwart geblakerd is. (Zie foto)

Ik heb er nu 2x 4mm afgestript in de hoop dat er meer koperkleurige draad zich zou voordoen maar helaas.

Zal dit voor problemen zorgen of niet? Of moet ik het draad toch echt gaan vervangen?

Gr Mattijs
 

Bijlagen

  • E9992654-7FB5-45C9-8B3D-CBDF858E3DAF.jpeg
    E9992654-7FB5-45C9-8B3D-CBDF858E3DAF.jpeg
    209,8 KB · Weergaven: 186
In mijn ervaring is niet alleen het koper aangetast maar ook de isolatie. Dus al zou je het het koper schoon kunnen maken, zorg er voor dat de draden nog steeds goed geïsoleerd zijn.
 
Ik lees dit nu pas en reageer dus wat laat.
Ik heb goede ervaringen met zwarte draad eventjes, 5 minuten of zo, in S39 dopen.
En daarna afspoelen.
Dan komt het er hartstikke blank weer uit.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb gisteren een oude accuaansluiting van de GT250 gerepareerd, ook zo zwart als de kolenkit. effe in de combitang beetje spelen met quetschen en het liet zich keurig solderen.
 
Nee nooit nooit s39 gebruiken bij elektriciteit.
Binnen een half jaar worden de draadje groen en geel en bros, en voor dat je het weet sta je onderweg stil
Dat geldt voor alle sybthetische en chemische "oplossingen" vandaar dat ik roep dat je het mechanisch moet reinigen
Als je een paar keer met een combinatietang de aders doorelkaar knijpt komt er weer koper onder vandaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan