Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
ik snap het nut nietHeb je iets minder ingrijpend oppervlak maar je ronde kant is wel weg
ik snap het nut niet
Dit wordt op de Vmax ook wel eens toegepast.En als je toch laat slijpen dan gelijk vragen of ze dat undercut kunnen doen. Dan heb je dit probleem nooit meer
Ik ook niet.ik snap het nut niet
Dat klopt maar dat is een heel andere discipline natuurlijk.
Op een magneettafel er axiaal een heel klein randje afslijpen is niet moeilijk.
Undercut slijpen is veel moeilijker, dan zal je toch een hele specifieke beweging moeten maken, of slijpsteentjes in de juiste vorm moeten hebben. Om dat uit de losse pols te doen lijkt me onmogelijk.
En ik weet niet waar een tandwiel axiaal door begrenst wordt in geschakelde toestand. Bepaald de schakelvork dat of de zijkanten van de schakelnokken?
In het laatste geval kan het axiaal inkorten én undercut slijpen desastreus zijn omdat dan door de undercut het tandwiel axiaal verder wil opschuiven onder belasting en doordat er wat af is geslepen hij dus ook verder kán schuiven dan de bedoeling is. Dan staat hij ineens continu tegen de vork aan te leunen, dat lijkt me niet de bedoeling.
Ik ook niet.
Ik bedoelde eigenlijk dat je ook een nieuw tandwiel kunt plaatsen, als dat tenminste nog te koop is.De zijkanten van de schakelnokken zijn wat afgerond waar ze normaal vrij scherp zouden moeten zijn. Als het niet te erg is kan je die scherpe rand terugkrijgen door iets van de hoogte van de nok af te slijpen.
Dat is exact wat ik beschreef. Door de belasting worden de tandwielen verder in elkaar getrokken bij een undercut, dat weet ik.
Ga je de zijkant echter ook naslijpen om de ronde kanten die door slijtage zijn ontstaan weg te halen, dan kan je tandwiel ineens verder verschuiven dan de bedoeling was, en staat dan tegen de schakelvork aan te drukken.
Nou, het is een serieuze vraag.Joh die andere gasten moet ook van de straat af laat ze lekker lullen.
Ga je bij slijpen door de geharde laag heen ?We praten langs elkaar heen.
Aftoppen van de dogs is een cheapo manier om een beschadigd tandwiel op te knappen wat afgeronde punten heeft en waarvan de eigenaar het niet wil vervangen door een nieuw exemplaar, en undercut slijpen is een manier om tandwielen te optimaliseren om ze te dwingen onder belasting beter in elkaar te blijven haken.
2 verschillende uitgangspunten waarvan ik alleen zeg dat ik ze niet beiden tegelijk zou uitvoeren om eerder genoemde reden.
De vraag van de TS ging over de afgeronde toppen van zijn tandwiel, niet over undercut slijpen.
Aangezien die schakelnokken gehard zijn én origineel niet afgerond zijn, iets wat ze na slijtage en uit de versnelling schieten wél zijn (in combinatie met een kromme vork), kun je echt wel aannemen dat die zijkantjes scherp moeten zijn want anders maakten ze ze wel afgerond.
Scherpe randen van gehard materiaal in constructies die bewegen tov elkaar is nooit een fijn uitgangspunt ivm uitbreken dus als een ontwerper scherpe kantjes toepast zal hij daar wel een goede reden voor hebben, anders waren ze origineel al afgerond.