is dit verstandig ?

ktm 640 lc4, heb je een goede en complete supermoto. ( let er wel op met het nieuwe type blok, deze is grijs metaalkleur. het oude blok is zwart ).

alleen zul je dan waarschijnlijk wel ietsje meer als 3000 kwijt zijn. maar dan heb je wel een betrouwbare fiets die niet zoveel onderhoud nodig is.

de husaberg hierboven heeft wel veel onderhoud nodig.

ik heb zelf ook een ktm 640 lc4. bevalt me prima en je kunt er goed mee door het bos.
pas stond er een nette op marktplaats voor 3500, deze staat er niet meer op. de rest wat er op staat is ook niet zoveel soeps... gewoon in de gaten houden dus ;)
 
igv van een husa zou ik nog even goed lezen. Ik weet dat er iets is met blokken van een bepaald bouwjaar.
Onderdelen daarvoor zijn niet of zeer moeilijk te krijgen en meteen voor de hoofdprijs (geen imitatie).
De motor is dan goedkoop in aanschaf maar heel duur in onderhoud.
Dit is overigens bij meer fietsen van 10 jaar of ouder, veel fabrikanten houden onderdelen 10 jaar aan, daarna 'kan' (dus hoeft zeker niet) een uitdaging zijn.
 
dus wat zou voor mij nou een leuk woon/werk supermotard zijn ?
Husky 610SM, DRZ400SM, KTM 640SM

als veel onderhoud echt geen probleem is, kun je voor een racegerichte SM gaan (de 450/525/530/550 series) van Husqvarna, KTM, Husaberg etc. Dan wordt het wel elke maand olie wisselen en kleppen stellen als je je aan het schema houdt.

Er zijn overigens niet zo veel motoren vanuit de fabriek als SM geleverd. Vaak zijn het omgebouwde enduro of all-road motoren, met bijbehorende vering.

Overigens zou ik voor 15 km/dag de motor laten staan en lekker gaan fietsen ;)
 
Laatst bewerkt:
ik fiets al genoeg in het weekend

daarnaast haal ik niks voor niks een motorrijbewijs :)
 
kijk ook eens naar een honda xr 650r, de watergekoelde versie dan.
Zijn snelle, degelijk en licht motoren, weinig onderhoud.
 
Ik zou voor 500 euro een fatsoenlijke woon-werk kopen en de rest aan een fatsoenlijke off road besteden.

Daar ga je echt veel meer plezier van hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan