Ik heb er 1, en het is echt een exacte kopie van Brembo, incl. de logos. Ik twijfel wel of de exacte legering ook is gebruikt voor deze pompjes, ik heb het idee dat die van mij niet zo stijf is als een echte brembo. Als je er hard in knijpt buigt ie wel een beetje. Ik heb echter geen ervaring met een echte Brembo van dit type, dus ik heb geen vergelijkingsmateriaal.
Verder remt het allemaal goed(ik heb 2 x brembo(ducati) remklauwen, voor straatgebruik prima rempomp. Voor circuit gebruik zou ik misschien eerder kiezen voor een echte Brembo.
En het is natuurlijk illegaal om namaakspul te kopen he
en over risico's: er kan natuurlijk weinig misgaan met zo'n pomp, het is een relatief simpel product. Het werkt wel of niet, maar dat merk je wel voordat je gaat rijden, ik vind het risico niet zo groot.
Had ik vorige week dus tijdens een stukje flink gummen op de weg.En als ie het nou net niet doet onder het rijden op een recht stuk voor een haakse bocht met stevig hek of muur. Hoe schaal je dan het risico in.
Ik heb wel eens iets tussen de achterremblokken gehad waardoor ze van de schijf af kwamen. Een luchtbel door hitte kan ook. Die borrelt dan weer naar je reservoir en dan is ie weer ontlucht.Had ik vorige week dus tijdens een stukje flink gummen op de weg.
En ik rij dus met motomaster. Hoe het kan.. zeg het maar. Later deed hij het weer prima.
En als ie het nou net niet doet onder het rijden op een recht stuk voor een haakse bocht met stevig hek of muur. Hoe schaal je dan het risico in.
Ik kan me nog ene Mattia Pasini herinneren, legde z'n motor neer in de grindbak vanaf de koppositie en in zijn haast weer terug in de race te komen vergat ie z'n remmen te checken: kwam bij de eerstvolgende bocht aan met een kleine 250kmh, zonder remmen... dat doet zeer!en over risico's: er kan natuurlijk weinig misgaan met zo'n pomp, het is een relatief simpel product. Het werkt wel of niet, maar dat merk je wel voordat je gaat rijden, ik vind het risico niet zo groot.
Allicht niet, maar ik wou maar even aangeven, dat het erg lullig is als je plots zonder remmen zit...Ik denk dat we nu wat ver van de oorspronkelijke vraag afdwalen en heb het vermoeden dat Pasini niet met een nep-brembo reed.
Op de vraag van de TS: is dat wat, zeg ik: Ja. Of de TS het risico wil lopen dat een rempomp er plotseling mee ophoud moet hij zelf bepalen.
Waarom wil je een andere rempomp? Als je er nu 1 hebt, lijkt het me dat die ook remt. Ik zou geen verbetering verwachten voor 15 euro. Je zou het kunnen proberen maar kom op, wat denk je zelf.Aah, moeilijkIedereen zegt wat anders. Aan de ene kant denk ik, tja het zijn je remmen en blabla. maar aan de andere kant, wat kan er 'opeens' kapot gaan aan zon ding? Als het niet goed is zou het eerder totaal niet werken dan opeens kapot gaan lijkt me. Ik wil graag een andere rempomp, en ik kan verder eigenlijk niks tweedehands vinden. En nieuw is me simpelweg te duur.
Ik heb een rempomp die bestemd is voor een nissin 2 zuiger enduro klauwtje. En k heb nu een 4 zuiger klauwtje die ik ga gebruiken voor sm.Waarom wil je een andere rempomp? Als je er nu 1 hebt, lijkt het me dat die ook remt. Ik zou geen verbetering verwachten voor 15 euro. Je zou het kunnen proberen maar kom op, wat denk je zelf.
Ja, maar ik heb eens horen zeggen dat die motomaster klauwen gemaakt worden om goed te functioneren op een ori enduro pomp... Ik ga iig morgen ochtend die aprillia pomp ophalen, hoop dat ik dan voor het eerst in mn leven een harde rem heb op mn xr.ik gok 16mm. heb zelf nu ook 16mm op mn brembo zitten. miptuk had trouwens een 11 op zn motomaster klauw zitten. ding kon je zegmaar best ver inknijpen zonder veel moeite..