Is een CBR900RR een beginner fiets??

Al overtuigd?

Genoeg verhalen, de vraag is alleen wat je er mee doet.

Je zal het toch zelf moeten ervaren voordat je tot de wijze conclusie komt dat je inderdaad maar beter op een lichtere fiets kan beginnen.
Hoop alleen wel dat de reden tot inkeer een niet al te heftige is...

Ik kan zeggen dat ik al veel fietsen gereden heb in mijn nog redelijk korte leven (ik is 25).

Toch begonnen op 'lichtere' fietsen. (400 en 600 cc)
Voordat ik op de Supersportkannonen plaats nam had ik de lichtere fietsen redelijk onder controle.
Voordat je de capaciteiten van +/- 1000 cc fietsen volledig kan benutten ben je wel wat kilometers verder.
Na veel kilometers op de openbare weg en circuits kan ik pas stellen dat ik fietsen als R1, Blades, ZX12 en Hayabusa's aardig kan gebruiken.
En zelfs nu nog ben ik af en toe verbaasd hoe zo'n apparaat er met je vandoor kan gaan.
Want ik heb absoluut niet de illusie dat ik heer en meester over die machines ben.
Probeer alleen op een gezonde manier met ze samen te werken.

Volgens mij kan je alleen zo er voor langere tijd van genieten.
 
Als jij je vliegbrevet (net) hebt, ga je toch ook geen F16 kopen? (buiten de financiele zaken om)
 
ik weet niet of je het begrip motor wel helemaal goed begrepen hebt, stap eerst maares op een 500cc crossmotor, met 65 pk'tjes , en dan te weten dat een FB nog veeeeeeel extremer is....
ps: een motor besturen kan iedereen, maar dan nog in leven blijven op zo'n beest is iets anders lijkt me...
 
Laatst bewerkt:
ik weet niet of je het begrip motor wel helemaal goed begrepen hebt, stap eerst maares op een 500cc crossmotor, met 65 pk'tjes , en dan te weten dat een FB nog veeeeeeel extremer is....
ps: een motor besturen kan iedereen, maar dan nog in leven blijven op zo'n beest is iets anders lijkt me...

Huh?? Dat is toch zo'n wheelie-apparaat? Zo'n ding dat 90% van de tijd op z'n achterwiel doorbrengt... Of dat nou verstandig is...

Ach naja, zal ik hier me verhaaltje ook maar ff neerpleuren (als iedereen dan toch lekker bezig is...)

Tijdje rond wezen kijken naar een mooie (ja vooral een mooie, maar smaken verschillen). Uitgekomen op een R6.

Mezelf eerlijk waar voorgenomen om RUSTIG AAN te doen met dat ding (eerste week niet boven de 9000 RPM, niet harder dan 200kmh etc.) uitkomen. Met een aantal mensen gepraat, dat lukt je nooit zeiden ze.
Jawel (koppig als ik ben)...

NOU NIET DUS... Binnen het eerste kwartier van rijden al 2 wheelies op me naam gewoon omdat ik niet kon rijden. Tis gelukkig wel allemaal goed gegaan, maar wat had het makkelijk mis kunnen gaan.
Nog een keer tijdens een toertocht uit de bocht gevlogen omdat in een bocht ik bleef versnellen (en dat kan niet) en met 90kmh het grind en gras opgegaan, al hobbelend, remmend en sturend. Ook goed gegaan.

Vandaag:
Rij weg bij mijn huis, paar kleine bochies, glijdt me voorwiel ineens weg (banden nog niet warm)... pfieuw... uurtje later... achterwiel spint over wat nat grasmaaisel... Het was weer een leuke dag.

Kan ik die motor nou rijden??? Het antwoord is NEE, nog maar een beetje. Mijn ervaring is dus: Je leert elke dag weer en ik neem aan dat dat de komende jaren nog wel zo zou blijven.


P.S.
Hebbie dat ding nou gekocht??? :? :?
 
Laatst bewerkt:
Ga maar eens kijken bij een motorsloperij en zie hoeveel van die super sportfietsen daar staan. Is niet voor niets. Veel jongens denken dat ze het wel kunnen maar de praktijk wijst toch anders uit. Je kan er natuurlijk best op beginnen, maar als je jezelf niet kunt beheersen kun je ook snel in je graf belanden.
 
helllooo allemaal,

ik lees al een tijdje wat jullie hebben geschreven en ik krijgt de indruk dat jullie verdomme veel van motor af weten. :}

mijn vraag is of een CBR900RR een leuk beginner fiets is. :? ook heb ik mijn rijbewijs pas een week dus wil ik meteen goed beginnen .. :]
dit is de motor die ik wil kopen.
wat vinden jullie ervan??

Zonde dat je mijn posting over die motorzaak niet hebt gelezen, je had de motor er zéker niet gekocht!!!

By the way, ik woon ook in Uden dus als je een stukje achterop wilt...ik denk dat je dan wel begrijpt waarom iedereen je hier waarschuwd!
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij heeft ie zich doodgereden met zijn nieuwe bike...
action-smiley-069.gif

En als ie dood is kan ie niet meer typen...
 
AAAAARGH alles opnieuw typen...bestand is van verkeerd type ;(

Zucht...

Ok ik, vincent, 21, student wil me rijbewijs voor de motor (ga het zowizo halen...)
Wat doe ik het beste?

1.
Deze zomer gaan,met het weinige geld dat ik heb een goedkope tweedehandsfiets kopen die makkelijk stuurt (nakedje...rond de 500 cc) en een schuivertje kan hebben.
Dan volgend jaar (als ik ga werken en het kan betalen)een nieuwe CBR 600 (RR) kopen.

2.
Wachten tot ik ga werken en meteen een CBR 600 RR kopen.

Ik zou er overigens niet eens aan denken om op een FB te rijden (beginnen)
Niet dat ik de rechterhand niet onder copntrole zou hebben, maar zo'n ding is gewoon veel te zwaar voor mij (denk ik)
Ik wil hem niet meteen bij het eerste kruispunt op de grond pleuren...en dat ding zou met mij rijden, niet ik met die fiets.
 
Laatst bewerkt:
Dom DOm DOm pompiedom dom dom |( leer eerst goed rijden op een lichtere fiets en pas als je daar alles hebt uitgehaald neem dan een FB..... en 130 zozo dat is snel O-) maar als je het toch doet voor zolang je er van kan genieten en hoop lang veel :] plezier.
 
Beginnersfietsen: Suzuki GSX 400 X Impulse, Kawa GPZ 500 EX, ER-5, alle "supersport" 400-tjes (ZXR, CBR 400 RR, GSXR 400) evt. CBR 600, Suzuki RF 600, etc...maar niet een Fireblade of een GSXR 750 of een FZR 1000..
Geef maar eens flink gas in een bochtje, schat het wegdek verkeerd in, en daar ga je! Gaat echt veelst te hard, 200 is niks op een Fireblade...
Doe het niet, zou ik zeggen.
 
Euh... waar zit Evl One :? Me dunkt dat hij opnieuw achter het stuur van zijn gti-tje is gekropen...
Tenminste, dat hoop ik. Want als hij zijn plan heeft doorgedreven dan vrees ik dat hij zo plat als een vijg is van ergens tegenop te vlammen.
Als dat alsnog nog niet gebeurt is, dan ben ik eigenlijk feitelijk wel blij dat ik in België woon en niet het risico loop dat hij mij de wielen vanonder mijn motor rijdt.
 
Zou je ons dan geen sterkte wensen :}


Eigenlijk is dit dan inderdaad wel aan de orde ;)

Sterkte aan jullie allen in Nederland die ook maar ergens in de buurt van Evl One riskeren te komen... :] voorzichtig en ga aan de kant als jullie een zwarte CBR900RR zien aankomen tegen kruissnelheid of achter jullie "iets" de geluidsmuur horen doorbreken. Kan ook zijn dat jullie een motor zien rijden waarvan de bestuurder de rol van vlag speelt...

Nooit gedacht dat we hier op een motorforum niet enkel tegen koekblikrijders zouden moeten waarschuwen, maar ook tegen "eigen volk" om het zo maar te noemen.
Waar gaat dat toch heen :?

Maar ik heb een donkerbruin vermoeden dat we ons niet al te veel zorgen meer moeten maken over onze vriend. Anders had ie lang gepost dat hij toch zijn zin heeft gedaan en "rondtoert" met zijn CBR900RR.
 
Eigenlijk is dit dan inderdaad wel aan de orde ;)

Sterkte aan jullie allen in Nederland die ook maar ergens in de buurt van Evl One riskeren te komen... :] voorzichtig en ga aan de kant als jullie een zwarte CBR900RR zien aankomen tegen kruissnelheid of achter jullie "iets" de geluidsmuur horen doorbreken. Kan ook zijn dat jullie een motor zien rijden waarvan de bestuurder de rol van vlag speelt...

Nooit gedacht dat we hier op een motorforum niet enkel tegen koekblikrijders zouden moeten waarschuwen, maar ook tegen "eigen volk" om het zo maar te noemen.
Waar gaat dat toch heen :?

Maar ik heb een donkerbruin vermoeden dat we ons niet al te veel zorgen meer moeten maken over onze vriend. Anders had ie lang gepost dat hij toch zijn zin heeft gedaan en "rondtoert" met zijn CBR900RR.

Kweetnie hoelang hij al een blade heeft, maar schade zit er op (zelf gezien)
En sterker nog: hij is volgens mij ook te koop
Lang heeft het dus niet geduurd als ik zie dat hij in juli 2002 nog geen motor had. De schade was er in december al, stond een paaltje in de weg...
 
Kweetnie hoelang hij al een blade heeft, maar schade zit er op (zelf gezien)
En sterker nog: hij is volgens mij ook te koop
Lang heeft het dus niet geduurd als ik zie dat hij in juli 2002 nog geen motor had. De schade was er in december al, stond een paaltje in de weg...

[offipic]
Wat kost de cbr zonder nederlands kenteken O-)
[offipic]

Ben ik benieuwd naar piccies van deze fiets! en mischien wel intressant *D de FB dan he.
 
Laatst bewerkt:
Het feit dat hij eraf geflikkerd was heeft niets te maken met de motor...Gewoon inschattingsfout die ook waarschijnlijk op een 600 of 400 cc gebeurd was.
Ikzelf zou ook niet beginnen met een fireblade, maar EvlOne maakt het nog steeds prima en rijdt rond op zijn ietwat verminkte blade.

Groeten, een vriend van Evl One :)
 
ik ben blij dat ik beginnen te rijden ben met een fzr600 en daarna pas een
blade kocht in '99.
die eerst bike is een goede leerschool en veel vergevingsgezinder dan de blade.
nu ik 2 jaar de sp1 heb, heb ik wel spijt dat ik hem wegdeed.
de blade was veel handiger in gooi en smijtwerk.
maar ja, de husaberg staat er ook nog die is nog handiger met zn 110kg :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan