oldskoolgsxr
MF veteraan
- 3 jun 2013
- 1.335
- 2.005
Of dat mogelijk is zal wel afhangen van de diepte van de pitting.Opnieuw chromen 100euro per poot zonder opstuurkosten....klinkt aanlokkelijk.
Let op: waarschijnlijk ex richten en afhankelijk hoeveel er geslepen moet wordenOpnieuw chromen 100euro per poot zonder opstuurkosten....klinkt aanlokkelijk.
Heb wat rondgebeld naar motorvrienden.
Ik heb een handvol tips gekregen, maar dat zijn dakar-rijders of endurance-piloten die een etappe moeten uitrijden of de finishvlag halen.
Een tip die ik wel wil proberen is de veer in de dichting 1cm korter knippen voor meer spanning.
Nu gaan er verontwaardige vingers de lucht in geschoten worden, maar ik wil het eens uittesten. Kost niets en een vork is zo in en uiteen gedraaid als test mislukt.
Gevaarlijk is het niet. En (gecontroleerd) buiten de lijntjes kleuren doe ik wel vaker.
Iets strakker trekken in de veronderstelling dat de afdichting dan niet over, maar door de beschadigingen heen beweegt teneinde lekkage af te remmen. Dat werkt averechts, maar hij is uiteraard vrij om het te proberen.Je wilt wat precies???
Oh het veertje in de seal
ik dacht de voorvorkveer een cm inkorten, vroeg me al af hoe daar de boel strakker van ging worden.
50 euro gaat niet lukken. Nooit
Als je er dan nog even bij zet waar je dat hebt laten doen hebben wij er ook wat aanIk heb pas de poten van mij vx800 laten chromen 185 € de 2 er zaten flinke pitten in. De chroomlaag is dan zo'n 10x dikker dan origineel. Dan ben je wel klaar; alles is nu duurder dan voorheen.
Het word de motor van mijn schoonvader moet wel goed zijn
Als je er dan nog even bij zet waar je dat hebt laten doen hebben wij er ook wat aan
Gabelstandrohr Standrohr Yamaha FZR 1000 (3LE/3GM) ´89-90 | eBay
Finden Sie Top-Angebote für Gabelstandrohr Standrohr Yamaha FZR 1000 (3LE/3GM) ´89-90 bei eBay. Kostenlose Lieferung für viele Artikel!www.ebay.de
Mij niet, want hoe weet je dan hoe lang het meegaat, en je niet gewoon andermans ellende koopt? Als je ze opnieuw laat verchromen, weet je gewoon zeker dat het de komende 20 jaar weer meegaat. Is betere kwaliteit dan af fabriek. En als het niet te repareren is, zal de verchromer in kwestie dat ook aangeven (ik heb zaken met hem gedaan en heb sterk de indruk dat hij goed doet, of het niet doet).Goed setje tweedehands lijkt me de beste optie. Als je het een beetje goed speelt kan je de overige delen van je voorvork nog verkopen en laag uitkomen.
Ik heb gebeld dat is mss minder kostbaar, was begin van het jaar. Richten was niet nodig.Mijn excuses, die gaat wel uit elkaar.
1 imbus los, warm stoken en voorzichtig kloppen. Zou met loctite vast zitten.
Kostprijs bij Wever bv : 275€ voor opsturen, chromeren, richten en terug opsturen.
Ben er niet blij om, maar we hebben al een prijs....
Ik bedoelde het niet tot. Ik wil ook altijd alles reparerenNee hoor, ik ken mijn prioriteiten. Sommige zaken vervang ik direct naar nieuw en minder gevaarlijke dingen zoek ik stapsgewijs een oplossing.
De poten lekten nog niet, de vork gaat niet breken. De olie vliegt nog niet op de schijven, hoor.
Ik ben na al die jaren nog nooit op zo'n probleempje gestoten. Ik dacht dat er anno 2020 al een product voor bestond....maar na een nachtje slapen ga ik toch op jacht naar 2 vorkpoten.
Helaas FZR600 past niet. Enkel FZR1000 van 1991 tot 1993.
De grote sloperijen in NL hebben niets (BOR/motorparts/Boonstra/....)
maar ik zoek verder...
Ik wilde voorheen alles zelf repareren. Ik hield alles in bedrijf. Van auto motor tot wasmachine tot telefoonschermpjes. Ik weet inmiddels wanneer iets het niet waard is om met lapmiddelen nog opgekalefaterd te worden. Dit dus bij uitstek. Het was dus een weloverwogen maar resoluut antwoord."L'un des grands plaisirs de la vie est de faire ce que les autres prétendent que tu ne sauras pas faire."
Walter Bagehot
Hehe,tja mannen en hun hobby,sIk gebruik 2 maten en gewichten.
Mijn vaatwasser, stofzuiger , wasmachine, auto, fietsen....die moeten werken. Daar wil ik niet te veel tijd in steken, want dit boeit mij minder. Opgelet, soeplepel nuance : ik schrijf geen blanco cheques uit, maar ik geef het al eens sneller op en laat een professional komen....met de nodige risico's natuurlijk. dat weet iedereen.
Voor mijn motorfietsen heb ik ,onbegrijpelijk zegt mijn vrouw, veel meer geduld. Het leren en zoeken vind ik boeiend. Ideeen en ervaringen van anderen wil ik graag kennen. Nu is die voorvork niet echt een probleem. Ik zoek en vind wel een oplossing.
Hier nog even de ketting spannen en klaar. Geef met 2 minuten, schat.
Bekijk bijlage 1527810