Ik begrijp dat je je aangesproken voelt, maar ik heb alleen iets geschreven over de waarde van de argumenten. Als dit jou als sukkel kwalificeerd is dat geheel je eigen interpretatie. Nu maak je me wel uit voor evangelist, dat is wel kwalijk. Mijn volgende motor zal hoogstwaarschijnlijk elektrisch worden maar dat is niet heilig, ik blijf zolang er nog brandstof is mijn tweetakt er naast rijden.Ik kan dat beweren net zoals jij kan beweren wat jij denkt.
Begrijp me niet verkeerd, ik heb niets tegen elektrisch rijden, ik heb iets tegen (mensen zoals) jou. Evangelisten die de zogenaamde waarheid hebben, en iedereen die anders denkt voor sukkel uitmaken.
...
De actieadius is te klein
...
En die actieradius. "Men" roept dat altijd, maar niemand zegt dat hij wekelijks een rit van meer dan 200km maakt. Ze dromen allemaal van Parijs maar 90% komt niet verder als de lokale Motoport.
Ik begrijp dat je je aangesproken voelt, maar ik heb alleen iets geschreven over de waarde van de argumenten. Als dit jou als sukkel kwalificeerd is dat geheel je eigen interpretatie. Nu maak je me wel uit voor evangelist, dat is wel kwalijk. Mijn volgende motor zal hoogstwaarschijnlijk elektrisch worden maar dat is niet heilig, ik blijf zolang er nog brandstof is mijn tweetakt er naast rijden.
De brandstofmotor is over zijn top, wen er maar aan.
Er zijn altijd uitzonderingen. Maar dagelijks 160 KM? Dan zou ik toch verhuizen of een andere baan zoeken. Of 160 retour? 80KM naar mijn werk vind ik nog veel maar met opladen bij de baas kom je dus heen en weer. Maar dan is een Zero ook een beetje een stadsbrommer om 80KM snelweg mee te doen.
Je weet wel dat een Zero zich gewoon voedt aan een normaal stopcontact, dus geen fancy laadpaal oid?Retour 160 km inderdaad alleen geen oplaad mogelijkheden bij de baas.
Komt misschien nog (we zitten nu op een tijdelijke locatie)
Is dat niet de bedoeling van een forum? Meningen uitwisselen, discussiëren e.d.?Dat is dus jouw mening.
Is dat niet de bedoeling van een forum? Meningen uitwisselen, discussiëren e.d.?
Ik kan je na meer dan een jaar rijden vertellen dat ik op dat gebied geen enkel verschil heb gemerkt. Noch in de stad, noch in de file.Het geluid is wel een interessant punt, niet omdat ik het zo graag hoor, maar omdat je nu merkt dat het geluid van een brandstofmotor een teken is voor fietsers en voetgangers dat er iets aankomt. Een elektische auto of motor maakt nauwelijks geluid en dat is potentieel gevaarlijk. Hier in de binnenstad zie je dat al met pizzakoeriers op elektrische scooters die rijden als dollen en je hoort ze pas op het allerlaatste moment door wat bandengeruis.
Nee, de bedoeling van een forum is jouw absolute gelijk aan de wereld te verkondigen.
Daar hoop ik ook een beetje op. een motor met een beetje postuur en zithouding. Het enige dat BMW tot nu toe heeft gedaan is die belachelijk dure scooter met veel te kleine actieradius.De modelkeuze is inderdaad ook wat karig, ik hoop nog steeds dat de 'hoofdmerken' zoals Honda, Yamaha enz er ook eens instappen met een 'normaal' model. BMW GSe?
Is dat niet de bedoeling van een forum? Meningen uitwisselen, discussiëren e.d.?
BMW lijkt de boel wel te willen saboteren met dat rare ding. Net zoals met hun auto, die i3. Hadden ze gewoon 1 serie elektrisch gemaakt, dan hadden ze instant hit gehadDaar hoop ik ook een beetje op. een motor met een beetje postuur en zithouding. Het enige dat BMW tot nu toe heeft gedaan is die belachelijk dure scooter met veel te kleine actieradius.
Ik denk dat de Chinezen sneller in de markt springen. Ik ben bang dat het mijn status en reputatie geen goed doet als ik op een Zuigwind of Langtong ga rijden.
Sure thing! Ik zou er wel eens opstappen als ik jou was, maar goed, persoonlijk wil ik op alles wat ongeveer twee wielen heeft stappen, gewoon om eens te proberen.Pzies,alleen er lopen er hier een paar die alleen in t electrische gebeuren geloven,en als je van het andere kamp bent,ben je fossiele ouwe lul,nou dan maar lekker een ouwe lul met m n benzine slurpende,schakelende lawaai maker,ik zal iig van m n leven niet op een electrische motor stappen,puur omdat t voor mij geen motor beleving is,lees voor mij! dat is ook een mening
Nee, de bedoeling van een forum is jouw absolute gelijk aan de wereld te verkondigen.
Precies, en met de stoommachine gaat het ook niets worden. Er gaat niets boven een schuddend, hobbelend en ruftend paard!Pzies,alleen er lopen er hier een paar die alleen in t electrische gebeuren geloven,en als je van het andere kamp bent,ben je fossiele ouwe lul,nou dan maar lekker een ouwe lul met m n benzine slurpende,schakelende lawaai maker,ik zal iig van m n leven niet op een electrische motor stappen,puur omdat t voor mij geen motor beleving is,lees voor mij! dat is ook een mening
....Pzies,alleen er lopen er hier een paar die alleen in t electrische gebeuren geloven,en als je van het andere kamp bent,ben je fossiele ouwe lul,nou dan maar lekker een ouwe lul met m n benzine slurpende,schakelende lawaai maker,ik zal iig van m n leven niet op een electrische motor stappen,puur omdat t voor mij geen motor beleving is,lees voor mij! dat is ook een mening....
En je punt is ?Gisteren een motorrit gemaakt van dik 450km. ( gebeurt regelmatig zulke gevallen )
Was geen mogelijkheid geweest tot laden van een elektrische motorfiets bij een Cafe of restaurant tussentijds.
Mijn R1200RT gaf geen klap verkeerd en bied dan ook nog eens de meest luxe vorm van rijplezier.
Buiten het feit om dat de hedendaagse elektrische motoren helaas een magere actieradius hebben qua kilometer bereik, bestaat er naar mijn mening ook geen enkele elektrische motorfiets met de luxe van mijn huidige R1200RT.
Wat mij betreft is een elektrische motorfiets leuk voor erbij en voor de korte ritjes.
Helaas benne die krengen nog veels te duur en dan heb ik het ook nog eens over de 2e handse modellen.
Vr Gr
Tja, vervelend is dat hè, als iemand anders een andere mening heeft... Zou verboden moeten worden.
Met trapondersteuning zo te zien? Voorheen woonde ik 62 km van mijn werk, sinds een maand nog maar 2 km. Nu dus niet meer nodig, voorheen te ver anders zou ik ook zoiets overwegen.
Valt me tegen, er is met jou dus kennelijk geen discussie te voeren.Nee hoor ,interesseert me verder niet
Ik begrijp dat je je aangesproken voelt, maar ik heb alleen iets geschreven over de waarde van de argumenten. Als dit jou als sukkel kwalificeerd is dat geheel je eigen interpretatie. Nu maak je me wel uit voor evangelist, dat is wel kwalijk. Mijn volgende motor zal hoogstwaarschijnlijk elektrisch worden maar dat is niet heilig, ik blijf zolang er nog brandstof is mijn tweetakt er naast rijden.
De brandstofmotor is over zijn top, wen er maar aan.