Hmm denk dat je wel erg optimisch bent met onderhoud van je auto. BMW schrijft toch 1x pj een beurt voor en daarnaast is APK verplicht dat kost toch ook geld.
Rijd zelf een Mazda 3 ook 2.0 en was toch echt 800€ kwijt vorige APK keuring, komt een beurt van €300 er nog eens bij.
Rijdt wel veel beter zo'n grotere motor natuurlijk maar dat is een ander verhaal.
Nope, uit m'n eigen bestand.
Let op, doe op uitzondering van de APK alles zelf.
Schaam me er ook niet voor om gebruikte onderdelen te gebruiken.
dus die 18,- is gemiddeld over de periode dat ik hem nu heb. ( laatste apk is een maand of 3 terug ) Die was precies 100,-
Máár .. uiteraard.. aangezien ik hem niet naar de bmw ( of andere ) garage breng, ligt voor mij hiervoor een hele grote besparing.
Had ik een leasehok bracht ik hem nog weg als de asbak begon te stinken
Z'n voorganger ( E36 , 1.8 ) heb ik 5 jaar gehad.
Die was nog iets goedkoper. ( zelfs , na een catastrofale motorschade in het buitenland.. en die auto *moest* terug.. ) .. lees , in buitenland
motor gereviseerd voor hetzelfde geld waar ik het ding had voor gekocht.
Die is er op slijtage uitgegaan , ding was -op- ..
Rij dan wel op een andere manier auto, op het moment dat ik hem afreken, is ie *voor mij* alleen nog schrootprijs waard.
Ga er altijd van uit dat ie nog met de oprij wagen door de lokale sloper voor de deur moet worden opgehaald als ie -klaar- is.
Maar het blijft een gok, kan niet bellen om een leenauto als die van mij er mee ophoud.
Voor hetzelfde geld blaas je de motor op na het afrekenen.. * kan *..
Het is en blijft een berekende gok dat je doet in het - de laatste ronde - segment.
Verzamelpolis is natuurlijk leuk, maar wel een voorwaarde om de berekening goedkoper te laten uitvallen. Dus je moet de kosten van die voorwaarde ook doorrekenen. En onder de 4000 met een kmstand onder de 10000 zijn ze ook niet zo dik gezaaid. Het komt wel dicht bij elkaar, maar afhankelijk van een beetje pech en geluk is het maar afwachten wat uiteindelijk echt het goedkoopste is.Er zijn wel degelijk situaties waarin de private lease van BMW goedkoper kan zijn dan aanschaf. Ik heb oldtimer motoren in de oldtimer verzekering (geen opbouw schadevrije jaren) en ik heb een leaseauto van de zaak (geen opbouw van schadevrije jaren). Als ik de genoemde BMW G310R kost een all-risk verzekering mij bij Univé (toevallig even snel gepakt i.v.m. mijn lopende oldtimer verzekeringen) €89,24 per maand. Dat is €2.944,92 over 33 maanden.
Lease:
33 mnd x €149 = €4.917,00
Totaal: €4.917,00
Koop:
Aanschaf € 6.100,00
All-Risk: €2.944.92
Belasting: 12 x €348,00
Totaal zonder onderhoud en slijtagedelen: €9.392,92
Het verschil zonder onderhoud of banden is voor mijn situatie dus €4.475,92 en dan is het de vraag of die motor dat bedrag na drie jaar nog waard is. Ik denk het niet, aangezien ze nu op Marktplaats voor onder de €4.000,00 aangeboden worden van 2017 (door dealer, inruiler van eerste eigenaar).
Ik heb verder geen idee van andere voorwaarden bij BMW zoals eigen risico bij schade en mogelijk dat er goedkopere verzekeringen zijn maar het is dus duidelijk dat iedereen het rekensommetje voor hem of haar zelf moet maken en dan kan besluiten wat de beste keuze is. Koop is hieraltijdgoedkoper dankzij verzamelpolis en inkoopprijs i.p.v. verkoopprijs.
Als ik ergens een foutje heb gemaakt dan mag eenieder mij controleren, ik typ dit ook even snel uit terwijl ik eigenlijk aan het werk ben.
Er zijn wel degelijk situaties waarin de private lease van BMW goedkoper kan zijn dan aanschaf. Ik heb oldtimer motoren in de oldtimer verzekering (geen opbouw schadevrije jaren) en ik heb een leaseauto van de zaak (geen opbouw van schadevrije jaren). Als ik de genoemde BMW G310R kost een all-risk verzekering mij bij Univé (toevallig even snel gepakt i.v.m. mijn lopende oldtimer verzekeringen) €89,24 per maand. Dat is €2.944,92 over 33 maanden.
Lease:
33 mnd x €149 = €4.917,00
Totaal: €4.917,00
Koop:
Aanschaf € 6.100,00
All-Risk: €2.944.92
Belasting: 12 x €348,00
Totaal zonder onderhoud en slijtagedelen: €9.392,92
Het verschil zonder onderhoud of banden is voor mijn situatie dus €4.475,92 en dan is het de vraag of die motor dat bedrag na drie jaar nog waard is. Ik denk het niet, aangezien ze nu op Marktplaats voor onder de €4.000,00 aangeboden worden van 2017 (door dealer, inruiler van eerste eigenaar).
Ik heb verder geen idee van andere voorwaarden bij BMW zoals eigen risico bij schade en mogelijk dat er goedkopere verzekeringen zijn maar het is dus duidelijk dat iedereen het rekensommetje voor hem of haar zelf moet maken en dan kan besluiten wat de beste keuze is. Koop is hieraltijdgoedkoper dankzij verzamelpolis en inkoopprijs i.p.v. verkoopprijs.
Als ik ergens een foutje heb gemaakt dan mag eenieder mij controleren, ik typ dit ook even snel uit terwijl ik eigenlijk aan het werk ben.
Ik heb met 33 maanden gerekend omdat BMW lease enkele maanden geleden (toen ik er zelf naar zocht) adverteerde met een looptijd van 33 maanden. Ik zie nu echter dat er meer motorfietsen bij de lease online betrokken zijn en dat ze nu met 24 maanden en 5.000 kilometer rekenen. Dat maakt de rekensom alweer anders. En zoals aangegeven zou de verzekering mogelijk goedkoper kunnen, ik heb totaal niet vergeleken maar gewoon één grote partij gepakt.Termijn 33 maand? Volgens mij moet je 36 nemen en daarbij, 80 euro all risk p/m?? Ik betaal zo'n 25 euro all-risk p/m voor mijn Z900.. Die is nog eens 3k duurder ook nog..
Gebruik je ook tweedehands olie en bougies?Nope, uit m'n eigen bestand.
Let op, doe op uitzondering van de APK alles zelf.
Schaam me er ook niet voor om gebruikte onderdelen te gebruiken.
dus die 18,- is gemiddeld over de periode dat ik hem nu heb. ( laatste apk is een maand of 3 terug ) Die was precies 100,-
Dan rij je niet zoveel kilometers per jaar toch?Pff, liter of 7 action olie en een filter van 6 euro
doet ie het 25k op ( volgens bmw ) , maar bij mij krijgt ie op 10k of jaarlijks
Bougie's waren 6,- p/s , die moeten met de volgende beurt weer een keer.
Dat is natuurlijk niet helemaal eerlijk.* heb over de jaren heen ( lees, sinds ik zelf auto/motor rij / sleutel ) wel behoorlijk wat euro's uitgegeven aan gereedschap
om het werk fatsoenlijk te kunnen doen.
Ik reken dit niet mee met auto kosten.
- dus, dat bandenwissel apparaat waarom ik nu goedkoop banden zelf wissel, reken ik niet mee. - ter voorbeeld.
18 jarigen mogen helemaal niet met zo'n motor rijden.5000 km per jaar is ook weer niet veel, zou je de motor dagelijks gaan gebruiken zit je al gauw hoger. Die 310 is toch voor 18 jarigen, zullen toch weinig zijn die dat aan een hobby uitgeven maar eerder voor school / werk. Zit je op 40 km gemiddeld per dag * 200 plus 2000 vakantie / overig kom je toch tegen de 10.000 km wel gauw uit.
Kunt hem wel verhuren via motoshare, 3 dagen per maand en je kunt zelf voor alleen de brandstoffen rijden
18 jarigen mogen helemaal niet met zo'n motor rijden.
Leasen is meestal duurder, in sommige uitzonderlijke gevallen is het goedkoper.
\end thread.
Geen buffer / spaargeld hebben is nooit verstandig..Voor iemand met wel een inkomen maar geen technische kennis en spaargeld is zo'n lease constructie dan best interessant
Wat mij jeukt is,als iemand plots zijn/haar lening niet meer kan betalen,de brave spaarder er voor op mag draaien.
Want links of rechtsom dat geld moet terugkomen
Liever een lening niet kunnen betalen dan met versleten remmen rond rijden.
Liever financiële risico's dan geen geld voor goed materiaal en zo risico's lopen.
Als je daar geld voor moet lenen is het wel droevig met je gesteld
Ik vraag me dan af of je uberhaupt wel motor moet/kunt gaan rijden..
Mijn punt is,dat ik geen buffer wil zijn voor mensen die zo nodig mee willen consumeren,maar de financiële middelen niet hebben of het geduld deze op te brengen.(sparen)
Dan rij je niet zoveel kilometers per jaar toch?
Wat kost een L action olie?
Voor Putoline betaal ik al snel 12 - 15 euro/L.
Dat is natuurlijk niet helemaal eerlijk.
Als je 21 bent en je mag pas vanaf 18 normaal werken, hebt net rijbewijs moeten halen, wilt op jezelf gaan wonen. Waar heb je dan kunnen sparen? (aan 0,02% per jaar, de rente is nog lager dan het maximale alcoholpercentage haha).
Dan rij je niet zoveel kilometers per jaar toch?
Wat kost een L action olie?
Voor Putoline betaal ik al snel 12 - 15 euro/L.
Dat is natuurlijk niet helemaal eerlijk.
Dan wordt het al snel voordeliger.Zie het gereedschap zelf meer als investeren .. die dealersoftware / doosje was niet gratis..
Maar die is al lang afbetaald als het gaat om "als ik er voor naar de garage had moeten gaan"
En (dynamisch) balanceren?Zelfde als die bandenwisselaar , al heel wat rubbers mee over gezet.
( dus pik je ergens een paar cheapo banden op, en draai je ze zelf over .. ) ..
** al lang afbetaald **
Het ging erom of leasen duurder is of niet...Hmm 21, excuus. Blijft dat 5000 per jaar bij dagelijks gebruik niet veel is dus normaal gesproken komen er nog wel kosten bij.
Tuurlijk is leasen duurder. Maar je krijgt ook meer / wordt je werk uit handen genomen en je hoeft niet te sparen.
Stel je bent 21 en wilt zo'n motor. Net rijbewijs gehaald en outfit aangeschaft dus je hebt geen geld.
Moet je weer sparen om zo'n motor te kunnen rijden en zodra je genoeg hebt gespaard dan hoef je hem niet meer want je magalweer groter rijden.
Oftewel je moet kiezen tussen een oud barrel voor weinig waarmee je waarschijnlijk ook weer mee naar de garage moet of zo'n lease constructie.
Voor iemand met wel een inkomen maar geen technische kennis en spaargeld is zo'n lease constructie dan best interessant
Liever geen lening aangaan als je niet eens een auto/motor kan betalen.Liever een lening niet kunnen betalen dan met versleten remmen rond rijden.
Liever financiële risico's dan geen geld voor goed materiaal en zo risico's lopen.
Mag je niet al werken vanaf 15 of 16 in Nederland als Jobstudent?Als je 21 bent en je mag pas vanaf 18 normaal werken, hebt net rijbewijs moeten halen, wilt op jezelf gaan wonen. Waar heb je dan kunnen sparen? (aan 0,02% per jaar, de rente is nog lager dan het maximale alcoholpercentage haha).
Met het bovenstaande ben ik het helemaal eens. Zorg eerst maar eens dat je geen last voor de maatschappij word, en ga dan de dingen doen die je kan gaan doen.Waar een wil is,is een weg.
De jeugd start vandaag de dag voor ze gaan werken al met X0000 euro's(studie) schuld.
Ik vraag me af hoe dat ooit betaald wordt.
Ik heb altijd alles cash betaalt,ook als arme student (opvoeding),dat heeft me geen windeieren gelegd,ben altijd zuinig geweest en nooit extra hypotheek of PL afgesloten.
Hoefde ook niet het nieuwste van het nieuwste,nu nog steeds heb ik veel vreugde met +13 jaar oude barrels
Ben nu grotendeels finacieel onafhankelijk