Dan blijft er maar een motor over, en dat is een supermotard!
mmmm.... wat zal ik es zeggen....
welkom tot het echte motorrijden....
er zal een wereld voor je opengaan, maar ik zou je advizeren om ook es naar een wedstrijd te gaan, puur om te zien hoe un-fucking-believable die gasten ermee rijden. 13-14 oktober in mettet (belgie) en 27-28 oktober in alphen a/d rijn.
In mettet zul je zien dat ook superbike-professionals er veel lol mee hebben... Fogarty rijdt daar mee. Checca rijdt trouwens ook regelmatig op SM\'s. En op zo\'n dag zie je vaak mooie zelfbouwers van bezoekers die je op ideëen kan brengen.
Kopen of maken????
Iemand die zegt dat zelf bouwen goedkoper is, is gek. Je gaat niet een crosser ombouwen naar een sm met minimale middelen. Met alleen wieltje wisselen redt je het niet. Op sm\'s zitten tricky spulletjes. Eerste klas vering, remmen etc. Kwa afwerking en componenten is een ktm-duke gelijk aan een 996r... alleen de helft goedkoper... en toch 2 x zoveel lol!!!
Op mijn site staan veel links naar sm-sites, dus browse your heart out! Ook is er een SM-webring... en ik heb inderdaad hele mooir yamaha-zelfbouwers gezien.
voorbeelden van zelfbouwers...
http/www.fctrott.co.uk/new/Supermotos.htm
Kopen is dan vaak nog goedkoper.
Maar wat?
In de cross-wereld is KTM nog de meest betrouwbare. Husky\'s en Husa\'s kunnen er ERG goed uitzien, maar lijken het minder vol te houden.
Je hebt ook nog CCM (rijdt foggy op), maar dat vind ik zelf niks. De spec\'s beloven veel, maar in de testen heb ik anders gelezen.
Kwa KTM het volgende:
Een Duke is relatief comfortabel. Maar ook het zwaarst.... en het STERKST!!! dat laatste komt met name door de dubbele piep en grote air-box.
Iets meer SM is de... SM... , meest SM is de SC (supercompetition). En als ik het goed begrepen heb komt er volgend jaar een SM met race-specs... helaas niet voor de weg... maar ERG ruig.
Ook zijn er volgend jaar nieuwe kleuren.
Mischien is als overstap een duke het beste, vanzelf wil je daarna NOG lichter.
Voor je gemoedsrust, ik ken iemand die 2 weken geleden zijn speed triple heeft ingeruild voor een Duke... op zijn ST reed ie toch rondjes 1:42 op assen en reed daarmee alles aan de grond. Een eerdere proefrit op een duke beviel hem niet omdat het zo trilde enzo...
Nu is ie helemaal verkocht... je moet een duke ook op zijn donder geven... niks rustig toeren, stuiken met met gas! Dan pas merk je wat zo\'n blok wil. En ook nu weer (na 2 weken!) rijdt ie van alles aan de grond... en daar neem ik mijn petje voor af... die steunen zitten hoooooog.